Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2012, 18:04
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Katsuri varmaan puuttuu tuohon takavakaajan irrottamiseen.. Hyviä vinkkejä noiden pidempien tai pikalukollisten koiranluiden hankintaan?

Tavallinen kardaani. Ts. mittaan mahdollisen kulmaeron ja hankin sopivat kiilat..? Käytännössä arvioin silmämääräisesti ja kokeilen jollain

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2012, 18:15
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Katsuri varmaan puuttuu tuohon takavakaajan irrottamiseen.. Hyviä vinkkejä noiden pidempien tai pikalukollisten koiranluiden hankintaan?

Tavallinen kardaani. Ts. mittaan mahdollisen kulmaeron ja hankin sopivat kiilat..? Käytännössä arvioin silmämääräisesti ja kokeilen jollain
ei puutu, ja jos puuttuu niin onnistuu puhumalla kun on myyty ilman takavakaajaakin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2012, 18:19
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Katos vain, no sehän lähtee samantien!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.05.2012, 18:32
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Jep. Mä katsurin kans oikein juttelin siitä takavakaajasta viime leimalla. Ei kuulemma edes kuulu heidän tarkistusohjelmaansa sellaisen olemassaoloa tai kuntoa vilkaista. Etuvakaaja täytyy kuitenkin leimalla olla.

Ja tosiaan jotain mallia on myyty suoraan pienellä alustakorotuksella ilman takavakaajaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.05.2012, 18:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Hyviä vinkkejä noiden pidempien tai pikalukollisten koiranluiden hankintaan?
http://www.quadratec.com/category/Je.../127/index.htm

Mulla on lähdössä tuolta tavaraa tilaukseen perjantaina, periaatteessa voisi samaan pakettiin ympätä muutakin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2012, 18:59
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
http://www.quadratec.com/category/Je.../127/index.htm

Mulla on lähdössä tuolta tavaraa tilaukseen perjantaina, periaatteessa voisi samaan pakettiin ympätä muutakin..
Onko kokemuksia/haisua siitä minkämoiset toimituskustannukset tuolta tulla mourahtaa jos isompaa kamaa tilaa? Vaikkapa lehtijousta jne.. hinnat on ilman toimituksia varsin kilpailukykyisiä.
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.05.2012, 19:23
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
http://www.quadratec.com/category/Je.../127/index.htm

Mulla on lähdössä tuolta tavaraa tilaukseen perjantaina, periaatteessa voisi samaan pakettiin ympätä muutakin..
No sieltähän niitä löytyy, eikä pahan hintaisiakaan Voisi kiinnostaakin.. Oletko tilannut tuolta aikaisemminkin? Paljonkohan tulee toimituskuluja? Jos vaikka panostais samalla uusiin iskareihin..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.05.2012, 19:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti
Onko kokemuksia/haisua siitä minkämoiset toimituskustannukset tuolta tulla mourahtaa jos isompaa kamaa tilaa? Vaikkapa lehtijousta jne.. hinnat on ilman toimituksia varsin kilpailukykyisiä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
No sieltähän niitä löytyy, eikä pahan hintaisiakaan Voisi kiinnostaakin.. Oletko tilannut tuolta aikaisemminkin? Paljonkohan tulee toimituskuluja? Jos vaikka panostais samalla uusiin iskareihin..
Lehtijousia en välttämättä lähtisi tilaamaan, hintaa tulee jo aika roimasti kun on isot/ painavat. Kierrejouset tulee varsin halvalla.

Laitoin eilen kyselyä parista panhard- tangosta, säädettävistä bumpstopeista/korotuspaloista ja jarruletkusarjasta, reilu satkun oli toimituskulut. Siihen sitten tulli + alv. päälle. Tulee kuriirina (UPS), eli toimitusaika on yleensä viikon verran jos tavaraa on hyllyssä.

On tullut tilattua aiemminkin ja hyvin on toiminut. Laittakaa vaikka privaattiviestiä tarvittavista osista/ yhteystietoja, niin katotaan tarkemmin jos kiinnostusta on..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.05.2012, 21:17
veli-matti:n Avatar
veli-matti veli-matti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 172
Perusasetus

Mitäs se meinaa kun kattelee noita dana kolmikymppisen välityksiä niin ku puhutaan standard rotation short pinion tai reverse rotation
mikähän käy 2000 mallin xj:iihin on näköjään low pinion
__________________
veli-matti
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.05.2012, 21:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

* High pinion = pinioni ylhäällä = reverse cut (jotta etupyörät pyörii oikeaan suuntaan) -> kestävämpi ratkaisu etuperässä, koska pinioni pyörittää lautaspyörää "drive side"- puolelta, eikä ns. väärältä puolelta kuten LP akseleissa.

* Low pinion = pinioni alhaalla = standard cut -> heikompi ratkaisu etuperässä

Jep, XJ:ssä on '00-'01 vuosimalleissa lo pinion akseli edessä, eli hommaat sen standard cut- välityksen. Noita on tosiaan short ja long pinion vielä erikseen, TJ:ssä käytettiin short- pinion versiota, ja esim. ZJ:n kohdalla (joissa aina LP D30 akseli) ilmeisesti niin että mallivuodet 1993-1996.5 oli long style lo pinion, 96.5-98 (eli kesken mallivuoden vaihdos) oli sitten TJ- mallinen short lo pinion akseli. Ne sitten EIVÄT ole yhteensopivia.

Näistä päätellen voisi kuvitella, että siis myös XJ:n lo pinion akselit olisi "TJ- tyyliset" eli lyhyellä pinionilla olevia. Kandee kuitenkin mitata, koska kyseessä on Jeep
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.05.2012, 22:15
veli-matti:n Avatar
veli-matti veli-matti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 172
Perusasetus

Paljonkohan tuolla pitkällä ja lyhellä pinionilla on eroa pitääkö purkaa että erottaa vai näkeekö päältä katsoessa onko ero milleissä vai senteissä
__________________
veli-matti
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.05.2012, 19:38
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tavallista kardaania käyttäessä pinionin ja jakolaatikon hännän pitää olla samassa kulmassa ettei tärise. Jos käytössä on tuplaristikkokardaani, niin vain silloin pitää pinionin osoittaa suoraan kohti jalolaatikkoa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Tavallinen kardaani. Ts. mittaan mahdollisen kulmaeron ja hankin sopivat kiilat..? Käytännössä arvioin silmämääräisesti ja kokeilen jollain
Siispä kokeillaan.. Valistuneita arvauksia kellään, paljonko olisi sopiva kiilan kulma? Korotus maltillinen kolme tuumaa. Ei jaksaisi montaa kertaa kasata ja kokeilla ja purkaa ja kasata ja kokeilla..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.05.2012, 19:43
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Siispä kokeillaan.. Valistuneita arvauksia kellään, paljonko olisi sopiva kiilan kulma? Korotus maltillinen kolme tuumaa. Ei jaksaisi montaa kertaa kasata ja kokeilla ja purkaa ja kasata ja kokeilla..
Eikös noissa jossain korotussarjojen sisällössä lukisi, monen asteen kuma mukana tulevassa kiilassa on? Siitä sitten osviittaa... Eilun nettiä selailemaan! Tietty voi myös mittailla etäisyydet ja sitten laskea, kuinka paljon kulma muuttuu.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.05.2012, 22:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Siispä kokeillaan.. Valistuneita arvauksia kellään, paljonko olisi sopiva kiilan kulma? Korotus maltillinen kolme tuumaa. Ei jaksaisi montaa kertaa kasata ja kokeilla ja purkaa ja kasata ja kokeilla..
Nuo värinät ja tärinät on kyllä tuuristakin kiinni, joskus tuntuu että ihan sama miten vituillaan on kardaanikulma niin ei oikein väristä ollenkaan. Suosittelen koittamaan ensin ennenkun alkaa turhaan stressata.. Jos täristää niin eipä sitä oikein voi muuta kuin mitata sitten kun on kamat autossa kiinni ja auto kaikilla neljällä tassulla maassa.

Mulla huomasi Grandissä hyvin miten pienestä voi olla kardaanin tärinät kiinni kun pidensin akseliväliä ja tuli säädettyä takana ylätukivarret liian pitkiksi. Kardaanikulma heitti nelisen astetta ja tietyllä nopeudella takakardaani väristi aika lailla. Huomasi hyvin varsinkin kiihdytyksessä paikaltaan, kun tietyn nopeuden haarukassa tärisi penkissä asti. Pinionikulman uudelleen säätö ja värinät kaikkosi siihen paikkaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 23:00 (GMT +2).