Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2012, 09:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petpi Näytä viesti
Laitampa ZJ aiheisen kyssärin tänne, mutta kun toi etupää on XJ:n kanssa sama...

Etuperän pinionin laakeri on menossa -98 GC 5.9 LX:stä.
Välitys pitää jo ääntä. Onko mahdollista, että välityksen rattaatkin on vaihdettava?
Onko niin, että tämän mallisessa GC:ssä on vahvempi D30 tai vahvemmat murrosnivelet?
Itse en taida osata laittaa perää kuntoon, mutta kannattaako edes laittaa kuntoon vai hankkia jostakin D30 tilalle?
Mitä mieltä raati on?
Tuon mallin grandissä on lo pinion d30. High pinion (vahvempi) ei mahdu ilman erinäisiä muokkauksia.

Mulla jäi juuri omasta 5.9:stä orkkis etuakseli ylimääräiseksi. Koko akseli ilman vetareita ja loppuunajetuilla jarrupaloilla liikenisi kohtuuhinnalla. Akseli muuten ehjä ja hyväkuntoinen. N.160tkm ajettu.
Edit: nii juu, grandeissä on cv- nivelet mitkä on heikommat kuin isot ristikot xj:ssä tai tj:ssä.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 24.04.2012 09:08
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2012, 16:37
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Kiitokset vaan Timo_L:lle tyhjentävästä vastauksesta kysymykseen 33" renkaiden sovittamisesta Cherokeehen.. aika- ja rahavarat punnittuani päädyin maltillisempaan, 31", rengaskokoon

No, sekin täytyisi tehdä kerralla fiksusti että saavutetaan maksimijoustot ja säilytetään ajettavuus. Pari asiaa mitä on tullut eteen.. ensinnäkin vakaajatangot: kokemuksia, miten olette tehneet ja hyvät/huonot puolet? Vaihtoehtoina kai on korokepalat kiinnitysten kohdalle että saadaan vakaajatanko korotuksen verran alemmaksi tai sitten pikakiinnitys? Mites takana, siellähän vakaajatanko rajoittaa ulosjoustoa samalla tavalla?

Toiseksi pinionin kulma. Käsittääkseni korotus aiheuttaa usein (aina?) tärinöitä koska takakardaanin kulma muuttuu kun akseli laskee suhteessa koriin ja jakolaatikkoon. Mikä olisi sopiva kiilan kulma ja mistä sellaiset saisi sopuhintaan? Onko muita vaihtoehtoja korjata kulmat?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2012, 17:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Kiitokset vaan Timo_L:lle tyhjentävästä vastauksesta kysymykseen 33" renkaiden sovittamisesta Cherokeehen.. aika- ja rahavarat punnittuani päädyin maltillisempaan, 31", rengaskokoon

No, sekin täytyisi tehdä kerralla fiksusti että saavutetaan maksimijoustot ja säilytetään ajettavuus. Pari asiaa mitä on tullut eteen.. ensinnäkin vakaajatangot: kokemuksia, miten olette tehneet ja hyvät/huonot puolet? Vaihtoehtoina kai on korokepalat kiinnitysten kohdalle että saadaan vakaajatanko korotuksen verran alemmaksi tai sitten pikakiinnitys? Mites takana, siellähän vakaajatanko rajoittaa ulosjoustoa samalla tavalla?

Toiseksi pinionin kulma. Käsittääkseni korotus aiheuttaa usein (aina?) tärinöitä koska takakardaanin kulma muuttuu kun akseli laskee suhteessa koriin ja jakolaatikkoon. Mikä olisi sopiva kiilan kulma ja mistä sellaiset saisi sopuhintaan? Onko muita vaihtoehtoja korjata kulmat?
Takaa vakaaja kokonaan pois, se on muutenkin sellainen rimpula ettei juuri hyödytä mitään. Eteen pidemmät koiranluut, pikalukot tietysti paremmat niin on helppo avata metsään mennessä.

Tavallista kardaania käyttäessä pinionin ja jakolaatikon hännän pitää olla samassa kulmassa ettei tärise. Jos käytössä on tuplaristikkokardaani, niin vain silloin pitää pinionin osoittaa suoraan kohti jalolaatikkoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.05.2012, 18:04
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Katsuri varmaan puuttuu tuohon takavakaajan irrottamiseen.. Hyviä vinkkejä noiden pidempien tai pikalukollisten koiranluiden hankintaan?

Tavallinen kardaani. Ts. mittaan mahdollisen kulmaeron ja hankin sopivat kiilat..? Käytännössä arvioin silmämääräisesti ja kokeilen jollain
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.05.2012, 18:15
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Katsuri varmaan puuttuu tuohon takavakaajan irrottamiseen.. Hyviä vinkkejä noiden pidempien tai pikalukollisten koiranluiden hankintaan?

Tavallinen kardaani. Ts. mittaan mahdollisen kulmaeron ja hankin sopivat kiilat..? Käytännössä arvioin silmämääräisesti ja kokeilen jollain
ei puutu, ja jos puuttuu niin onnistuu puhumalla kun on myyty ilman takavakaajaakin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2012, 18:19
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Katos vain, no sehän lähtee samantien!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.05.2012, 18:32
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Jep. Mä katsurin kans oikein juttelin siitä takavakaajasta viime leimalla. Ei kuulemma edes kuulu heidän tarkistusohjelmaansa sellaisen olemassaoloa tai kuntoa vilkaista. Etuvakaaja täytyy kuitenkin leimalla olla.

Ja tosiaan jotain mallia on myyty suoraan pienellä alustakorotuksella ilman takavakaajaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.05.2012, 18:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Hyviä vinkkejä noiden pidempien tai pikalukollisten koiranluiden hankintaan?
http://www.quadratec.com/category/Je.../127/index.htm

Mulla on lähdössä tuolta tavaraa tilaukseen perjantaina, periaatteessa voisi samaan pakettiin ympätä muutakin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.05.2012, 18:59
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
http://www.quadratec.com/category/Je.../127/index.htm

Mulla on lähdössä tuolta tavaraa tilaukseen perjantaina, periaatteessa voisi samaan pakettiin ympätä muutakin..
Onko kokemuksia/haisua siitä minkämoiset toimituskustannukset tuolta tulla mourahtaa jos isompaa kamaa tilaa? Vaikkapa lehtijousta jne.. hinnat on ilman toimituksia varsin kilpailukykyisiä.
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.05.2012, 19:23
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
http://www.quadratec.com/category/Je.../127/index.htm

Mulla on lähdössä tuolta tavaraa tilaukseen perjantaina, periaatteessa voisi samaan pakettiin ympätä muutakin..
No sieltähän niitä löytyy, eikä pahan hintaisiakaan Voisi kiinnostaakin.. Oletko tilannut tuolta aikaisemminkin? Paljonkohan tulee toimituskuluja? Jos vaikka panostais samalla uusiin iskareihin..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.05.2012, 19:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti
Onko kokemuksia/haisua siitä minkämoiset toimituskustannukset tuolta tulla mourahtaa jos isompaa kamaa tilaa? Vaikkapa lehtijousta jne.. hinnat on ilman toimituksia varsin kilpailukykyisiä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
No sieltähän niitä löytyy, eikä pahan hintaisiakaan Voisi kiinnostaakin.. Oletko tilannut tuolta aikaisemminkin? Paljonkohan tulee toimituskuluja? Jos vaikka panostais samalla uusiin iskareihin..
Lehtijousia en välttämättä lähtisi tilaamaan, hintaa tulee jo aika roimasti kun on isot/ painavat. Kierrejouset tulee varsin halvalla.

Laitoin eilen kyselyä parista panhard- tangosta, säädettävistä bumpstopeista/korotuspaloista ja jarruletkusarjasta, reilu satkun oli toimituskulut. Siihen sitten tulli + alv. päälle. Tulee kuriirina (UPS), eli toimitusaika on yleensä viikon verran jos tavaraa on hyllyssä.

On tullut tilattua aiemminkin ja hyvin on toiminut. Laittakaa vaikka privaattiviestiä tarvittavista osista/ yhteystietoja, niin katotaan tarkemmin jos kiinnostusta on..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.05.2012, 19:38
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tavallista kardaania käyttäessä pinionin ja jakolaatikon hännän pitää olla samassa kulmassa ettei tärise. Jos käytössä on tuplaristikkokardaani, niin vain silloin pitää pinionin osoittaa suoraan kohti jalolaatikkoa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Tavallinen kardaani. Ts. mittaan mahdollisen kulmaeron ja hankin sopivat kiilat..? Käytännössä arvioin silmämääräisesti ja kokeilen jollain
Siispä kokeillaan.. Valistuneita arvauksia kellään, paljonko olisi sopiva kiilan kulma? Korotus maltillinen kolme tuumaa. Ei jaksaisi montaa kertaa kasata ja kokeilla ja purkaa ja kasata ja kokeilla..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.05.2012, 19:43
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Siispä kokeillaan.. Valistuneita arvauksia kellään, paljonko olisi sopiva kiilan kulma? Korotus maltillinen kolme tuumaa. Ei jaksaisi montaa kertaa kasata ja kokeilla ja purkaa ja kasata ja kokeilla..
Eikös noissa jossain korotussarjojen sisällössä lukisi, monen asteen kuma mukana tulevassa kiilassa on? Siitä sitten osviittaa... Eilun nettiä selailemaan! Tietty voi myös mittailla etäisyydet ja sitten laskea, kuinka paljon kulma muuttuu.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.05.2012, 22:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Siispä kokeillaan.. Valistuneita arvauksia kellään, paljonko olisi sopiva kiilan kulma? Korotus maltillinen kolme tuumaa. Ei jaksaisi montaa kertaa kasata ja kokeilla ja purkaa ja kasata ja kokeilla..
Nuo värinät ja tärinät on kyllä tuuristakin kiinni, joskus tuntuu että ihan sama miten vituillaan on kardaanikulma niin ei oikein väristä ollenkaan. Suosittelen koittamaan ensin ennenkun alkaa turhaan stressata.. Jos täristää niin eipä sitä oikein voi muuta kuin mitata sitten kun on kamat autossa kiinni ja auto kaikilla neljällä tassulla maassa.

Mulla huomasi Grandissä hyvin miten pienestä voi olla kardaanin tärinät kiinni kun pidensin akseliväliä ja tuli säädettyä takana ylätukivarret liian pitkiksi. Kardaanikulma heitti nelisen astetta ja tietyllä nopeudella takakardaani väristi aika lailla. Huomasi hyvin varsinkin kiihdytyksessä paikaltaan, kun tietyn nopeuden haarukassa tärisi penkissä asti. Pinionikulman uudelleen säätö ja värinät kaikkosi siihen paikkaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.05.2012, 21:14
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mulla jäi juuri omasta 5.9:stä orkkis etuakseli ylimääräiseksi.
Tämä tuli tänään haettua Timolta ja siihen Jamantilta pinionin stefa. Katsotaan jos saisin tästä paremman akselin kuin nykyinen pinioni vikainen.

Ebaysta katselin viisarilla olevia momentin muuntimia. Tämänkin jos lähettäisivät pohjolaan.
http://www.ebay.com/itm/Snap-Torque-...-/170834722208

Pyörinvastusten arvoissakin pieniä eroja perissä. 98 ZJ FSM, 99 TJ FSM ja 99 Xj FSM antavat pyörintävastukseksi...
D30 ja D35 perälle:
Original Bearings 1-2 Nm
New Bearings 1,5-4 Nm
D44 ja D44a perälle:
Original Bearings 1-3 Nm
New Bearings 2,26-4,52 Nm

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Helpoin ja sinällään paras tapa on testata ennen irrotusta paljonko on vastusta pinionin kierityksessä, uusi stefa paikalle, pinionin mutteri kiinni niin pitkälle kunnes vastus on sama kun yokea/pinionia pyörittää. Hyvät ruuvilukitteet väliin ettei lähde mutteri irti.

Itse olen aika usein tehnyt niin, että kiristää mutterin niin ettei enää tunnu klappia ja siitä jonkun 1/4 kierrosta kireämmälle ja testaa vielä ettei tunnu liian jäykältä. Liian löysä tai kireä mutteri tietysti syö laakerit.. Ei ainakaan tähän mennessä ole ollut tuolla periaatteella ongelmaa, kunhan hommassa pitää järjen mukana ja on joku aavistus mitä tekee
Toistaiseksi taidan tehdä mutterin kiristyksen tämän Timon ohjeen mukaan.

Muutama ohje perän säätämiseen, jos englanninkieli taipuu:
http://www.jeepingsingles.net/tech/pinionseal.asp (yksinkertainen perusohje stefan vaihtamiseen)
www.lunghd.com/Downloads_and_Links/Yukon_Gear_ringandpinion.pdf (Yukon laakerin vaihto ja perän säätömanuska)
www.lunghd.com/Downloads_and_Links/ringandpinion.pdf (Richmond perän säätömanuaali)

Edit: http://www.pirate4x4.com/articles/te...sta/Gear_Setup (hyvä säätöohje)
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX

Viimeksi muokannut petpi : 03.05.2012 21:42
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.05.2012, 19:45
veli-matti:n Avatar
veli-matti veli-matti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 172
Perusasetus

Nyt on kontattu jeepin alla ahkerasti ja huomattu että toi dana kolmikymppinen on se high pinion eli reverse cut saattaa vain välitys vaihtoehdot vähentyä
__________________
veli-matti
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.05.2012, 22:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No ei varmasti vähene, noi high pinion akselit on paljon halutumpia = paras mahdollinen jälkimarkkinatuki Jos et löydä jotain kikkaretta high pinion akseliin, niin sitä ei silloin taatusti ole low pinioniin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.05.2012, 13:47
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Mitenkähän saa ajoneston pois mun 91 XJ:stä? Siinähän on kattokonsolissa se "pallero" johon pitäisi olla jokin "tunnistin avain"?
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.05.2012, 14:54
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki Näytä viesti
Mitenkähän saa ajoneston pois mun 91 XJ:stä? Siinähän on kattokonsolissa se "pallero" johon pitäisi olla jokin "tunnistin avain"?
Ei kai siinä ajonestoa ole? Käsitääkseni vaan keskuslukon kaukosäätö. Itelläkään ei sitä avainta ole ja olikohan niin että 6/92 ennen valmistetuissa oli pirun kallis ja hankalasti saatava ohjain. Jenkissä jossain oli myynnissä, mutta vaati oikean koodin urkkimista sieltä sisältä, konsolista, jostain tarrasta.
- Voisikohan siihen soveltaa jotain tarvike vastaanotin-kaukis systeemiä?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 05.05.2012, 20:33
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki Näytä viesti
Mitenkähän saa ajoneston pois mun 91 XJ:stä? Siinähän on kattokonsolissa se "pallero" johon pitäisi olla jokin "tunnistin avain"?
jos ajonesto löytyy ja se estää sen auton käynnistämisen niin pistäppä ovet lukkoon ja käy avaimella avaamassa apparin ovi
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 06.05.2012, 14:30
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
jos ajonesto löytyy ja se estää sen auton käynnistämisen niin pistäppä ovet lukkoon ja käy avaimella avaamassa apparin ovi

Ei onnistunut???? Millähän sais ohitettua koko ajon eston? Saa vastata vaikka yv`nä jos ei halua kaikkien tietoon sitä.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 09:21 (GMT +2).