Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.04.2012, 21:53
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Tääki nytkähdellyt etiäpäin. Sitä kun toiset osaa eikä isommatkaan robleemit pelota niin homma tojii. Alko pelottamaan kun sisusta purettiin että näinköön tämä enää ominvoimin tulee kulkemaan, mutta lankomies senku naureskelee ja antaa kempin soida



Takakontin pohjasta ei tullut otettua kuvaa. Jeeppi meinaan korjaa ite itteensä ilmeisesti. Viimeks kun sen olen nähnyt siitä puuttui takajalkotilaa myöden lattia. Nyt siellä on koko takakontin pohja ummessa. Isompia ja pienempiä apureita liikkeellä.



Tänään alotettiin askartelemaan helmoja. Pakko tinata palkit kylkiin ennenkuin voi jatkaa lattian laittoa. Ilmaan kun on paha kiinnittää mitään Positiivisena puolena todettakoon, että etulokarit näyttää melko terveiltä levikkeidenkin alta.



P.S. Umpihitsi vain sen takia että minarcmig ON Nupista paksuus sinnepäin ja luokatonmakkaramestarikin saa saumaa aikaan

__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )

Viimeksi muokannut tiivonen : 28.04.2012 22:13
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2012, 19:26
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Hitaasti mutta varmasti. Tuleekin sitten semmottinen ettei noita peltejä enää vaihdeta Nätti ei tule, koska 1,5mm plootu on jo hankala työstää ilman kunnon vermeitä muttei pitäisi ykkösvuosissa hapantua poiskaan. Umpisaumaa tulee sinne minne pystyy, eli niitä ei rskeles irrotella, mutta pitäisi jäykkyyttä tulla samalla. Takalattian kuhmu nyt taitanee olla vähän turha jos vakaajatanko lähtee käveleksimään, mutta onpahan edes yritetty



Mitenkäs onko suorastaan väärin tehty kun vetäistiin tuohon lehtijousen etupäänkiinnikkeen ja helmapalkin väliin paksumpaa plootua niin, että se on nyt yhtä jöötiä runko/jousikiinnike/helma. Samalla arveltiin korvata ne mädänneet poikittaistuet mitkä oli tossa jousenkiinnikkeiden kohdilla 50*50 tahi hieman pienemmällä palkilla niin että helmat/lattia/runko on lopulta yhtä ***pää. Vielä ehditään purkamaan jos niissä on jotain perustavanlaatuisesti väärin Eikä tarvinnu helmoja pahemmin tulppahitsailla Tuli molemmille puolille pitkä pätkä yhtä makkaraa kynnyksen ja palkin välille...



Entäpä helmat. Kai tuon palkin etupään kuuluukin tulla selvästi enemmän näkyviin kuin takapään vai onko tuo koko keksintö jotenkin mutkalla? Molemmat puolet on näkyvissä etulokarin kupeelta melkein sen 50mm ja takaa varmaan puolet siitä.

__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2012, 20:33
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Omaakin kattellu sillä silmällä... Näyttäis, että etupään levikkeet on kapeemalla kuin takapään. Tällöinhän putki on suorassa pituuslinjaan nähden muttei auton kylkiin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.05.2012, 09:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Hyvältä näyttää! Vähän kori on eri levyinen edestä ja takaa, kyllä tuo on ihan normaalia. Laitatte helmapalkin sieltä sisäreunastaan nojaamaan lattian "pystyreunaa" vasten niin silloin se on fiksuimmassa asennossa.

Lehtijousen etupään kiinnikkeen kohdalla ei varmasti haittaa käyttää paksumpaa tavaraa, tosin alunalkaen se on sitä samaa ohutta peltiä kuin kaikki muukin. Toisaalta, se penkin alla oleva poikkituki on yhtälailla penkin tuki, kuin auttaa jousen kiinnikkeen kanssa. Kun kerran palkki tulee poikittain siitä yli, niin varmasti kestää tuo 1,5mm:n peltikin.

Noin paljon kun teette peltihommia, niin kannattaisiko samalla leikata takarenkaan takaa se kotelon alareuna pois? Se on melkoisen herkkä paikka rikkoa metsässä, ja kun on lippa tasaisena niin on helppo suojata ja toisaalta on enemmän maavaraa. Jotenkin tähän malliin:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.05.2012, 11:54
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Noin paljon kun teette peltihommia, niin kannattaisiko samalla leikata takarenkaan takaa se kotelon alareuna pois? Se on melkoisen herkkä paikka rikkoa metsässä, ja kun on lippa tasaisena niin on helppo suojata ja toisaalta on enemmän maavaraa.
Juu sitä katseltiin jo sillä silmällä ettei aleta niiden nurkkien mätiä tinailemaan ja mietittiin voisko puskurin ulottaa sinne alle ja noh siinähän se onkin mallikuva aiheesta Mutta se aika koittaa vasta sitten kun tallin nurkasta saa kaivella sen millisen levyn ja miggiin 0,6 lankaa johan siihen onkin melkein 5 kiloa menny 0,8mm lankaa

Koteloiden alapuolethan on ummistettu? Mites oisko ajatuksia vetokoukun kiinnityksistä. Siinä oli ilmeisesti orkkiskoukku jeremias palkilla puskimen takana. Jotain irrotettavaa chevyn tyylistä koukkua korkeussäädöllä hahmoteltiin. Jos palkkipuskurin työnnältää runkopalkkien sisään ja pulttaa sinne niin luulisi puskurin toimivan myös koukun kiinnitysalustana?
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.05.2012, 13:34
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti
Mites oisko ajatuksia vetokoukun kiinnityksistä. Siinä oli ilmeisesti orkkiskoukku jeremias palkilla puskimen takana. Jotain irrotettavaa chevyn tyylistä koukkua korkeussäädöllä hahmoteltiin. Jos palkkipuskurin työnnältää runkopalkkien sisään ja pulttaa sinne niin luulisi puskurin toimivan myös koukun kiinnitysalustana?
Omassa oli kiinteä vetokoukku, niin muokkasin sitä vetokoukun palkkia, että sen sai soviteltua tuonne puskurin sisään. Puskuri on kiinnitettynä muistaakseni kahdellatoista 10 ja 12 mm pultilla ja tuo peräkoukku sitten puskurissa neljällä 16 mm pultilla. Laskeskelin kestävän...

Paremman kuvan voin etsiä, jos tarvitset.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.05.2012, 21:03
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Siis nyt kyllä alkaa ideat loppumaan. Vika ei ollu kardaanin päälläkään!!



Viiitsivitsi. Ideat ei tosiaankaan lopu. Viikon päästä saattaa olla jo lattia ummessa.

Voi olla ihan hyväkin, ei meinaan kovin kaksisia korjaajia olla. Sitä mukaa kun saahaan kasattua niin kaksinverroin puretaan pois



Takakontinpohja lokasuojanreunoineen olis nyt suunnilleen läjässä. Saumat vain hiontaa vaille ja helmojen kupeet tinailla.



Apparin lattia vaihdetaan ilmeisesti tuota myöten jos nuo läiskät paljastuu suhteellisen pinnallisiksi. Jätetään yllätys vielä muhimaan ens viikonlopulle.



Muuten kyllä ajatuksen tasolla ollaan menossa jo renkaankuvion leikkauksessa Postikusti toi xj:n rakennuskirjan amazooniasta ja nyt on mistä ammentaa. Keskikonsoli silputaan varmaan vaihdekaavion takaa ja rakennellaan sähköille ja vähän sun millekkin vanerista sopivaa konsolia ja laatikkoa. Isä tuhautti painepesurilla vanhan lattiamatonkin joka sitten tulee kuin tuleekin silputtuna paikoilleen. Auton väri vaihtuu suorastaan negatiiviksi jos sinne asti intoa riittää. Vararengas siirtyy takaoven ulkopuolelle (mentaalitasolla jo saranakin on puoliksi suunniteltu).

Vaan muuten mikä tuo pömpeli onpi tuolla konehuoneessa?



Alipaineletkujako siihen tulee? Tuo on nimittäin tiellä jos ilmanoton siirtää tulipellin tuollepuolen. Snorkkeli ei oikein houkuttele ja olisi vänkää päästä eroon orkkis suodatinboksista niin saisipa vaikka toisen akun siihen sitten joskus. MUTTA onko joku tehnyt ilmanottoa tuonne ikkunan alle kaukaloon ja saanut sen toimimaan? Muistelen että joku sitä ainakin suunnitteli. Mitä mieltä olette kartiosuodattimista oikeassa käytössä? Volvoihin kun niitä kymmenien lisähepojen toivossa asentelivat niin ohjeistus oli että mikäli ajetaan hiekkateillä niin sora ja oravanpoikaset menee ennenpitkää koneeseen asti... tosin eipä näillä kaupungeista ole tarkoitus edes poistua joten...
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, jeep


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep Cherokee XJ 1995 4.0i H.O. Automatic "Country" asvirkku O/M/V Ajoneuvot 1 28.03.2011 15:04
Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 03.03.2011 22:08
"Pomo"Jeeppi vepele Maasturiprojektit 15 03.09.2009 19:32
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37


Sivu luotu: 07:36 (GMT +2).