Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2012, 16:41
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Heivasin alkuperäiset 25-8x12 kummit edestä pois, ja laitoin takapyörät 25-10x12 eteen. Orkkis etupyörä on muuten noin 23 tuumaa korkea, vaikka kyljen tekstit väittää muuta. Vanteina alkup 6x12.

Katteet ovat tosiaan kovaa muovia. Takapään olen saanut uuteen uskoon, pieni pakki puuta päin talvella riitti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2012, 19:37
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Heivasin alkuperäiset 25-8x12 kummit edestä pois, ja laitoin takapyörät 25-10x12 eteen. Orkkis etupyörä on muuten noin 23 tuumaa korkea, vaikka kyljen tekstit väittää muuta. Vanteina alkup 6x12.
ja pysyy ilmeisesti ihan huvin vanteilla ja mahtuu kääntymään?
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2012, 20:04
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja popo99 Näytä viesti
ja pysyy ilmeisesti ihan huvin vanteilla ja mahtuu kääntymään?
Ihan ok pelaa tuo rengastus.

Uudet kendat takana auttoivat paljon etenemistä. Nuo takaa otetut wan da-merkkiset kummit nostivat keulaa, ja auttavat vähän. Leveillä renkailla ei niin uppoa pehmeässä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2012, 14:03
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Odesista ei o kokemusta, mutta kinkki mönkijä Linhaisat kyllä. Ne jotka haukkuu nuita kineksiä ei joo toella välttämättä ole kokenut enempää kinkeistä kuin mönkkäreistä yleensäkään!
Toi mun kinuski on ollu nyt, vissiin kolme vuotta ja toimii kuin kello... Katteet on rikiti, kun ei kestäny ajaoa vasten suomalaista visakoivua.. Lankomiehen kanssa ylleensä offailaan yhessä ja sillä on se mainio can-am 400 cc.. Sille häviän voimassa, mutta muuten eisitä metässä huomaa.. Ja enemmän sillä on ollu omassaan vikoja ku mulla. Sen warnin vissi (joka oli vakiona ostaessa) meni poikki jo ekena talvena. Samaten sen etulevy porsi, oli niin hepposta kamaa.
Eli mulla ei ole kyllä kiinan mönkkäristä kuin hyvää sanottavaa. Pakko myöntää että kiinalasiten laatu on saavuttanut jo meidät, ja joissakin menee muuten jo ohi ja komiasti!
Valitettavasti suomalasiten ittensä työn laatu alakaa monesti olla melko paskaa.
Yritetään kiireellä tehä hirveesti voittoa. Oho meni offitopikiks..
Kiitos ja anteeks.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2012, 16:47
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Pikku vinkki Odes kuskeille...

Alkuperäinen Odes öljynsuodatin maksaa suomessa 7-10 euroa + toimitus kulut päälle. Mutta Odesiin käy Hondaan tarkoitettu KN-113 öljynsuodatin:

http://www.knfilters.com/search/prod...px?Prod=KN-113

Tuommoista "konna" suodatinta saa halvalla esim Ebaystä. Itse tilasin sellaisen talvella, ja nyt se on paikoillaan. Maksoi muistaakseni noin 5 e omaan postilaatikkoon toimitettuna.

Tietysti orkkis Hondan suodatinkin käy, mutta tuota K&N putsaria myydään enemmän Ebayssä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.02.2013, 00:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus



Pientä Odes päivitystä...

Nyt on joka nurkassa ketjut alla. Koska kyseinen mönkijä on melko arvokas sijoitus, niin ketjut ovat huippulaadukkaat ja kalliit Biltemat. Biltsun 25-10x12 ketjut sopivat täydellisesti 25-12.5x12 takarenkaille. Sillä logiikalla ostin 25-8x12 ketjut 25-10x12 eturenkaille. Paskan marjat, liian pienet. Kyllä ne pysyy päällä, mutta täytyisi vähän jatkaa niitä.

Huomaa pitkät pyörän mutterit.



Lähikuva muttereista. Ne ovat ihan tavalliset pitkät mutterit, joihin olen sorvannut toiseen päähän kartion vanteelle. Kierre tavallinen harva M10.

Kahdessa mutterissa jo vähän jatkoa asennettu.



Ta-daa, paripyörä mönkijä. Vanhat, liian matalat 25-8x12 etu kummit ovat nyt ulommaisena. Eivätkä ota paljoa edes lokareihin kiinni. Tarkoitus on pysyä hangen päällä. Idean tähän hullutukseen sain Tekniikan Maailmasta. Siinä oli mönkkäri, jossa oli renkaat korkuiset "muoviämpärit" vanteissa kiinni. Niiden tarkoituksena oli kelluttaa vehjettä suolla. Kuulemma toimivat.

Koeajo vahvisti spekuloinnit, keula ei uppoo niin herkästi, ja kyllä tempoo ohjausta. Puuterilumessa keula pysyi kohtalaisesti pinnalla, mutta perä tahtoi upota. Pahinta oli se, että moottorista loppui kakkos vaihteella teho. Ei vaan jaksa mennä, vaikka olisi kaasu pohjassa. Kun mönkkäri painuu 10 cm lumeen, niin voima loppuu. Vanhoilla jäljillä jaksaa toki mennä, kun ei uppoo. Ykkösvaihteella vauhti ei taas riitä hangen päällä pysymiseen, niin ruovitaan pohjia myöten.

Mutta paljon paremmin menee nyt lumessa. Kun tulee plussan keli, niin uskon pysyvän paremmin pinnalla.

Kaksi uutta 8x12 takavannetta löytyisi vielä, mitähän niille keksisi...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.02.2013, 09:36
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Päheetä!
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:38 (GMT +2).