Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 21.04.2012, 09:20
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Se vw/audi (90 asteen) V6 pannu on melko leveä paketti. 2.8 30 valve on 85 cm leveä. 2.4 on sama kone lyhyemmällä iskulla.

Vanhemmat 2.6 ja 2.8 12 valve koneet voivat olla pari senttiä kapeampia.

VR6 koneista (15 astetta) en paljoa tiedä. Lisäksi löytyy VR5. 3-koppasessa golfissa ja corradossa luki vielä VR6 perässä. 4-koppasessa ja uudemmissa pelkästään V6, vaikka niissäkin samanlainen yhdellä kannella oleva kone.

Yksi ehdotus lisää kehiin, rellu/pösö/volvo 2.7 V6. Siihen löytyy monenmoista volvon lootaa perään, ja on kevyt kone. Ei ehkä kaikkein luotettavin, mutta...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 21.04.2012, 10:09
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mechanic-71 Näytä viesti
Ford essex 3.0 v6 löyty consuleista capreista ja granadoista vaparina yhdellä 2kurkkusella jopa 300 hummaa ja sähköä vain jakajas...
Vakiona 130 hv. Lisäksi painava ja vanha. Roverin kasi on paljon kevyempi ja helpompi löytää.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 21.04.2012, 10:14
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Eipä voi suositella edes harkitsevansa tuollaista vr6 pataa, maailman herkimpiä kansiarkoja patoja.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 21.04.2012, 10:21
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

väliin velipojan kans naureskeltu että sitten ku se mällä ton ATR
niin siitä vois laitta susukin ton 2,2 vtec koneen, jo jaksais susuki jauhaa, 215hv ja kierää vakiona 8000r/min. alu lohko, ei painakkaan kauheesti, ja vääntää alhaaltaki tosi hyvin...
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 21.04.2012, 10:37
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.709
Perusasetus

ei varmaan tehokkain eikä kevein, mutta varmasti halvin, erittäin yksinkertaista perustekniikka, paras osien saatavuus, löytyy laatikko vaihtoehtoja ilman turausta jne. eli chevyn V-6 4,3 L

painoa intterkuukkelin mukaan noin 200 kg ja tehojka versiosta riippuen 145-200hv. löytyy vaikka minkälaisia palikoita jos on tarve virittää ja muutenkin varaosien saatavuus ja hinta kohdallaan.

taitaa saada parhaimmillaan muutamalla satkulla toimivan koneen apulaitteineen. jos on painoa enemmän niin saa sillä enemmän kuutiotilavuutta ja sillä on merkitystä......

http://www.novak-adapt.com/knowledge...l_block_v6.htm
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 21.04.2012, 11:22
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Eipä voi suositella edes harkitsevansa tuollaista vr6 pataa, maailman herkimpiä kansiarkoja patoja.
Nojoo... Kansi hieman ongelmaherkkä. Eikä halvin rempattavakaan mahdollinen kansifeilu..
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 21.04.2012, 16:38
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Onko sen pakko olla kutonen?

esim. Bemmiltä parin litran nelonen automaagisena.

Eikö se teho olis pareen ottaa turbolla kuin tilavuudella? Sais keveemmän paketin ja soppelilla hyrrällä mukavamman ajettavan.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 21.04.2012, 16:45
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Se vw/audi (90 asteen) V6 pannu on melko leveä paketti. 2.8 30 valve on 85 cm leveä. 2.4 on sama kone lyhyemmällä iskulla.

Vanhemmat 2.6 ja 2.8 12 valve koneet voivat olla pari senttiä kapeampia.



Yksi ehdotus lisää kehiin, rellu/pösö/volvo 2.7 V6. Siihen löytyy monenmoista volvon lootaa perään, ja on kevyt kone. Ei ehkä kaikkein luotettavin, mutta...
Vanha 12 tappinen volkkarin V6 tykkää kierroksista, ei väännä kovin alhaalta. Ja tuo PSA V6 on maaliman huonoimpia tapoja yrittää muuttaa pensaa "voimaksi"....
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 21.04.2012, 16:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Onko sen pakko olla kutonen?

esim. Bemmiltä parin litran nelonen automaagisena.

Eikö se teho olis pareen ottaa turbolla kuin tilavuudella? Sais keveemmän paketin ja soppelilla hyrrällä mukavamman ajettavan.
Öööh.. ookkos koskaan ajanut kunnon kuutosella tai kasilla missä on alavääntöä heti tarjolla? Näistä toki on ollut ennenkin taistelua, ja toinen tunnetusti tykkää äidistä, toinen tyttärestä

Mutta jos metsäpeliä rakennetaan bensakoneella niin turbot ei mielestäni oikein ole toimiva juttu. Koneen pitäisi vääntää suht heti ja alhaalta että on jytyä lähes tyhjäkäynnillä. Tietysti turbovehkeenkin voinee virittää niin että melkein heti tulee puhallin mukaan, mutta ei se ilman kaasun käyttöä oikein herää..

Koneenahan bemarin vanhat neloset on perkeleen hyviä turbottaa, mutta ehkä on parempia noihin katusportteihin kuin metsään. Tämä siis vain minun mielipide.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 21.04.2012, 16:52
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.248
Talking

Kuis chrysler voyagerin 3,3L V6.
Ois tommottinen tyrkyllä,tosin ilman laatikkoo.
Hinta ois nouto+laatikko ölppää
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 21.04.2012, 21:47
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Jos raha ei ole ongelma=4995E ja tehoa=350hp on oikeasti tarvis niin Seevu ls1+th350+joku lyhyt jakis.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 21.04.2012, 21:59
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Tuo voyager 3.3 olisi kyllä kestävä ja pieni moottori, takaveto/nelikko laatikon löytyminen siihen hieman haastavampaa. 2007-2011 Wranglerit käyttäneet 3.3:sen isoveljeä 3.8L v6. Tosin niistäkään ei löydy vaijeri ohjattua lootaa kysyjän tarpeisiin. Yksi vaihtoehto olisi Ford 4.0 V6 joita löytyy halpoina Aerostarien konehuoneista, siihen perään Explorerin tai BroncoII jakari niin siinä olisi valmis paketti.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 21.04.2012, 22:04
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Öööh.. ookkos koskaan ajanut kunnon kuutosella tai kasilla missä on alavääntöä heti tarjolla? Näistä toki on ollut ennenkin taistelua, ja toinen tunnetusti tykkää äidistä, toinen tyttärestä
Olen ja pysyn kannassani
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 21.04.2012, 22:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Vanha 12 tappinen volkkarin V6 tykkää kierroksista, ei väännä kovin alhaalta. Ja tuo PSA V6 on maaliman huonoimpia tapoja yrittää muuttaa pensaa "voimaksi"....
Oma 30 valve 2.8 tykkä myös kierroksista. Tosin tuo 1525 kg painava passat on melko pitkillä välityksillä varustettu. Kiihtyy hienosti autobaanalla kun potkaisee lapun lattiaan 200 km/h kyydistä. Varmasti vetäisi kevyttä autoa kunnon välityksillä.

Kaverilla oli 264 volvo, ja ei hänkään oikein tuota rellua ylistänyt. Kyllä sekin ihan hyvin voimaa antoi, silloin kun toimi. Kansi vikaisena, tai jostain muusta vettä hukkaavana lähti kiertoon.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 21.04.2012, 22:27
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
ei varmaan tehokkain eikä kevein, mutta varmasti halvin, erittäin yksinkertaista perustekniikka, paras osien saatavuus, löytyy laatikko vaihtoehtoja ilman turausta jne. eli chevyn V-6 4,3 L

painoa intterkuukkelin mukaan noin 200 kg ja tehojka versiosta riippuen 145-200hv. löytyy vaikka minkälaisia palikoita jos on tarve virittää ja muutenkin varaosien saatavuus ja hinta kohdallaan.

taitaa saada parhaimmillaan muutamalla satkulla toimivan koneen apulaitteineen. jos on painoa enemmän niin saa sillä enemmän kuutiotilavuutta ja sillä on merkitystä......
Ääni tälle, Antti on oivaltanut ameebarikkalaisten ihanuuden mikään ei korvaa kuutiotuumia.
Ja mulla olis joutilaana 160hv versio ja mikä tärkeintä, sen saa HALVALLA.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 22.04.2012, 09:48
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Oma 30 valve 2.8 tykkä myös kierroksista. Tosin tuo 1525 kg painava passat on melko pitkillä välityksillä varustettu. Kiihtyy hienosti autobaanalla kun potkaisee lapun lattiaan 200 km/h kyydistä. Varmasti vetäisi kevyttä autoa kunnon välityksillä.

Kaverilla oli 264 volvo, ja ei hänkään oikein tuota rellua ylistänyt. Kyllä sekin ihan hyvin voimaa antoi, silloin kun toimi. Kansi vikaisena, tai jostain muusta vettä hukkaavana lähti kiertoon.
A6 kuattroavantti samalla 30 vee pannulla on ajossa (1805 kg otteessa), ja lähipiiristä vastaava 12 vee. Kyllä haetuttaa pienempää pykälää paljon usiammin vanha kone. Venttilien lisäks eroja on imusarjasysteemissä, ja muistankohan väärin että pakonokat olis säätyvät tässä uudemmassa jo ?

264 ( arkalleen oli hurreista tuotu 244 GLT, 2,7 V6) oli joskus vuoden ja 15 litraa satasella, oli lappu lattiassa tai pintakaasulla köröttelyä....164:een verrattuna (B30) nuhasemmalta vaikutti eikä juuri eroa uudempiin Vulvan ruiskunelosiin huomannut, paitti kulutuksessa.

Yleensäkkin välttäsin kaikkea missä on K- tahi KE- jetti, vaikka vanha ässämursu huilaakin tallissa. Sähköruutalla ei varmaan teho ainakaan tippuis ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 22.04.2012, 10:12
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ei kelpais 350Z:tan moottori? Eli ois V6 ja 3,5 litraa, sekä tehoo reilusti vakionakin....
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 22.04.2012, 15:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Venttilien lisäks eroja on imusarjasysteemissä, ja muistankohan väärin että pakonokat olis säätyvät tässä uudemmassa jo ?
Hihna pyörittää pakonokkia. Kansien takapäässä on imu ja pakonokkien välillä ketju, jossa on imunokkien ajotus systeemi.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 22.04.2012, 21:06
sisuli sisuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.11
Sijainti: suomi
Viestit: 80
Perusasetus

ford 4.0sohc 207 hv


http://www.therangerstation.com/tech.../4_0_Page.html
tuossa on voimaa ja ,eestitä kokonaisia autoja löytyy koneluovuttajiksi melkein ilmaseks
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 23.04.2012, 19:00
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Mites ois Ford Duratec 2.5 V6 Mondeossa käytetty mosa. On pieni ja kevyt, laatikon kanssa on vain hieman tekemistä... Mutta tekemällä uuden kytkinkopan saa käymään laitteeseen kuin laitteeseen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101617 Tuossa löytyy moinen kone nostettuna sierran konehuoneeseen, laatikoksi sierran oma type-9

Edittinä sen verran, että tehoa on 170heppaa ja 220nyyttöniä vääntöä
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 27.04.2012, 17:02
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Gm LZ9 3.9 täysalu 240hp 315nm

Ja on vielä nokka lohkossa eli tosi pieni ulkomitoiltaan.

Ja halpa
http://www.ebay.com/itm/Malibu-Impal...ht_3337wt_1139
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään TEHOKAS TURBO +ahtopainemittari sami nissinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.07.2009 21:37
M: Tehokas yökiikari huutaen Topi1982 O/M/V Muut 3 28.04.2008 19:57
Bongattu tehokas vinssi Samick O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.02.2007 21:00
RJ 70 tehokas vai ei?? OffBeast Tekniikka & Jutustelu 11 04.02.2005 10:34
M: Autovahvistin+subbari TEHOKAS!! Toni O/M/V Muut 0 07.04.2004 22:00


Sivu luotu: 22:23 (GMT +2).