Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Tehokas V6+ Automaatti hakusessa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96492)

RIKSRAKS 19.04.2012 12:38

Tehokas V6+ Automaatti hakusessa
 
Otsikon mukaisia rojuja tarvitsisi kehitellä Suzukin konehuoneeseen.
Mikä olisi hyvä ja tehokas paketti?
Muutamia kriteereitä:
- Automaatissa ei mielellään mitään sähköjä
- Kone vois olla mekaanisella ruiskulla myöskin sähköjen vähentämiseksi
- Oltava kevyt
- Tehot mieluiten +150Hp
- Mieluiten V6 kuin suora 6, mahtuu paremmin konehuoneeseen

Astron 4,3+autom on varmaan painava? Tehot??
Audin 2.6 tai 2.8 olis varmaan ok, mutta saako siihen pikkuvaivalla mitään takavetoisen automaattia jatkeeksi?

Fiksummat hoksaakin ettei ko auto tule olemaan kilpipeli :D

AVRO 19.04.2012 12:47

Mazdan 3.0 V6, tämähän ei taida olla mitenkään painavan maineessa. Laatikon sielunelämästä ei oo havaintoa.

Mites noi valtavan mahtavat Foortin kutvoset?

Timo_L 19.04.2012 13:05

Kyllä silti kattoisin Chevyn 4,3 V6 + automaatti? Ihan mukava teho- painosuhteeltaan ja viripalikkaakin löytyy jos tarvii. Ei se tietysti se ihan kevyin ole, mutta ainakin hyvä ja luotettava.

CJ7 19.04.2012 13:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 873973)
Kyllä silti kattoisin Chevyn 4,3 V6 + automaatti? Ihan mukava teho- painosuhteeltaan ja viripalikkaakin löytyy jos tarvii. Ei se tietysti se ihan kevyin ole, mutta ainakin hyvä ja luotettava.

+1

Jos sen on pakko olla V6

karvanoppa 19.04.2012 15:01

Mites opel omegan V6 + tomaatti? 2.5 tai 3.0 mv6 kone olisi ainakin pieni.

murkula_ 19.04.2012 15:26

Paljonkos tommosessa 4,3 koneessa on tehoja? Kuinka pitkä laatikon kanssa?

Timo_L 19.04.2012 15:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa (Viesti 873988)
Mites opel omegan V6 + tomaatti? 2.5 tai 3.0 mv6 kone olisi ainakin pieni.

Juu kompaktin kokoinen on (muistaakseni 2,5 kone painaa ~150kg vai oliko 170kg, vaikka on rautalohko - ja on varsin lyhyt), tehoa kohtuuhyvin ja automaatti toimii ainakin tiellä asiallisen loogisesti. Liikuttaa ihan kivasti omegan kokoista autoa. Olisin muuten suositellut, mutta henkilökohtaiset kokemukset ko. moottorista Omegassa pääsee erittäin ansiokkaasti sarjaan "ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli!" :D ..niin ja jos sähköjä haluaa välttää, niin sitä riittää koneessa ja laatikossa.
Terveisin "4000€ moottoriremontti" :rolleyes:

P.s. Toimiessaan on kyllä ihan hyvä kone, ei siinä mitään. Ja siinä on varsin veikeä käyntiääni kierroksilla, jos se laksetaan plussaksi :D

Nuhapumppu 19.04.2012 16:07

Mites tollainen Mitsun 3.0 V6 24V DOHC,ei siis se pajeron 12V öljyvispilä, passaa pajeron tomaattiin heittämällä kiinni,joka ei ylimääräistä sähköä omaa. Sähköähän tuossa koneessa toki on,mutta esim hukkakipinä sytytys ei vettä pelkää eikä tarvi huolehtia virranjakajan kansista. Kokemuksien perusteella tosi hyvä moottori,kestävä,voimaa oli ihan kivasti ja luonteeltaan oikeinkin mukava,jaksoi vetää jo matalilta kierroksilta hyvin. Viripalikkaahan tuohon löytyy sitten aivan älyttömästi,koska 3000GT ja Dodge Stealth pitää tuon saman koneen sisällään mutta kahdella ahtimella

samppas 19.04.2012 16:08

Rover kasi?

p0hamala 19.04.2012 17:06

Omegan/Saabin/GM:n yleinen 3.0v6. Eli Omegan 3.0v6 ja Saabin 3.0tv6 on turboa ja moottorinohjausta lukuunottamatta sama kone. Ota kone saabista moottoriohjauksen kanssa ja askit obeliksista.
Roverin kasi on myös vaihtoehto mutta hieman pidempi - vesipumpussa on aika "nokka".
T/P

vasse79 19.04.2012 17:29

Pistelin yyveetä

petroman 19.04.2012 20:38

Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina??

Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla...

farmari 19.04.2012 20:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petroman (Viesti 874103)
Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina??

Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla...

Eikö Golffit oo etuvetoja?

vmt 19.04.2012 21:04

Tulipas nerokas vaihtoehto mieleen! :) Passatin 4,0 W8. Varmaan aika lyhyt mottori ja nelivetoisia ovat. Tosin välitasauspyörästö vaihteiston kuorien sisällä(?), joten ei ehkä ihan kätevin laitella maasturiin. Sähköä on varmasti paljon ja tehoa n. 275 hv. Tai jos realistisempi ois samasta vehkeestä 2,8 V6.

murkula_ 19.04.2012 21:06

Mitäs jos hitsais tasauspyörästön kiinni ja tekis lukkoperän? Veto vaan toiselta puolelta. Mahtaako kestää?

LaaLaa 19.04.2012 21:25

Mazdan 190hv 3.0 V6 moottori löytyisi edullisesti. Manuaali laatikolla. Vielä kiinni autossa.

farmforest 19.04.2012 21:36

Mites olis joku mersun 2.3 16v? Automaattinakin löytyy ja tehot on siellä 180 hepan tietämillä muistaakseni..

Nuhapumppu 19.04.2012 22:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja farmari (Viesti 874115)
Eikö Golffit oo etuvetoja?

Juu,ja on niitä syncronakin. Mutta eihän se VR6 ole edes oikea V6,oikeassa V-moottorissa on vähintään kaks kantta;)

mikkocap 19.04.2012 22:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 874133)
Tulipas nerokas vaihtoehto mieleen! :) Passatin 4,0 W8. Varmaan aika lyhyt mottori ja nelivetoisia ovat. Tosin välitasauspyörästö vaihteiston kuorien sisällä(?), joten ei ehkä ihan kätevin laitella maasturiin. Sähköä on varmasti paljon ja tehoa n. 275 hv. Tai jos realistisempi ois samasta vehkeestä 2,8 V6.

kyseinen W8 on itellekin semmonen moottori että himottas kokeilla passattia kyseisellä tekniikalla.. saattaa vaan olla että varaosien saanti on aika nihkeetä ja pirun kallista. =D ei noita ainakaan oo paljoo suomessa tarjolla, tiiä sitten saksan maalta... ja sähköö varmasti aivan perkeleesti. 2.8 V6 30V ollu perhepiirissä ja itse ainakin tykkäsin kyseisestä koneesta :D 193 hv, neliveto toki hieman ''syö'' ko. passatissa tehontuntua.

mikkocap 19.04.2012 22:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petroman (Viesti 874103)
Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina??

Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla...

Itestä tuo VR6 tuntus ainakin kokonsa puolesta passelilta, kuintenkin selvästi kaposempi kun V6...

mechanic-71 19.04.2012 23:00

Vanhempaa kalustoa
 
Ford essex 3.0 v6 löyty consuleista capreista ja granadoista vaparina yhdellä 2kurkkusella jopa 300 hummaa ja sähköä vain jakajas...

mechanic-71 19.04.2012 23:03

Askina hopan c3 saattaa olla jo valmiiksi koneen perässä

Mase 20.04.2012 06:20

Suosittelisin myös GM 4,3 moottoria, jos paino ja tila antaa myöden. GM trottlebody ruisku on helppo ja yksinkertainen muokata toiseen autoon, varaosaraatoja riittää suomessa yllinkyllin ja moottorin ja vaihteiston osat ovat erittäin halpoja verrattuna eurooppalaisiin härveleihin. Vaihteistojakin löytyy suoraan 4wd malleina.

petroman 20.04.2012 08:32

Tuosta vw:n vr6 motista vielä, ja sen etuvedosta... Eikös suizaan olekin väkästelty muutamia volkkarin 1.9tdi-motteja?? On. Sekin etuveto.

Ja mahtaako käydä vr6:n kytkinhilut 1.9-mosaan? Kuka tietää, miten lähellä 1.9:n adapteri olis vr6:n jatkeeksi?
Sillä vaan että kai ihmisen tehtävissä laittaa kone pitkittäin sinne konehuoneeseen.

Edittiä sen vuoksi että taitas jäädä paino pienemmäksi verraten aika moneen malmikasaan volsun motilla... ja viripotentiaaliakin löytyy bolt-on remmipuhaltimista lähtien..

akanojanahmed 20.04.2012 17:31

Vitaran V6
 
Suzuki vitaraa on V6 pannulla. 24 venttiilinen teho 100KW. Mulla ollut sellainen.On ripeä peli!!Samaista peliä myös tomaattilootalla!!


Sivu luotu: 03:11 (GMT +2).