![]() |
Tehokas V6+ Automaatti hakusessa
Otsikon mukaisia rojuja tarvitsisi kehitellä Suzukin konehuoneeseen.
Mikä olisi hyvä ja tehokas paketti? Muutamia kriteereitä: - Automaatissa ei mielellään mitään sähköjä - Kone vois olla mekaanisella ruiskulla myöskin sähköjen vähentämiseksi - Oltava kevyt - Tehot mieluiten +150Hp - Mieluiten V6 kuin suora 6, mahtuu paremmin konehuoneeseen Astron 4,3+autom on varmaan painava? Tehot?? Audin 2.6 tai 2.8 olis varmaan ok, mutta saako siihen pikkuvaivalla mitään takavetoisen automaattia jatkeeksi? Fiksummat hoksaakin ettei ko auto tule olemaan kilpipeli :D |
Mazdan 3.0 V6, tämähän ei taida olla mitenkään painavan maineessa. Laatikon sielunelämästä ei oo havaintoa.
Mites noi valtavan mahtavat Foortin kutvoset? |
Kyllä silti kattoisin Chevyn 4,3 V6 + automaatti? Ihan mukava teho- painosuhteeltaan ja viripalikkaakin löytyy jos tarvii. Ei se tietysti se ihan kevyin ole, mutta ainakin hyvä ja luotettava.
|
Lainaus:
Jos sen on pakko olla V6 |
Mites opel omegan V6 + tomaatti? 2.5 tai 3.0 mv6 kone olisi ainakin pieni.
|
Paljonkos tommosessa 4,3 koneessa on tehoja? Kuinka pitkä laatikon kanssa?
|
Lainaus:
Terveisin "4000€ moottoriremontti" :rolleyes: P.s. Toimiessaan on kyllä ihan hyvä kone, ei siinä mitään. Ja siinä on varsin veikeä käyntiääni kierroksilla, jos se laksetaan plussaksi :D |
Mites tollainen Mitsun 3.0 V6 24V DOHC,ei siis se pajeron 12V öljyvispilä, passaa pajeron tomaattiin heittämällä kiinni,joka ei ylimääräistä sähköä omaa. Sähköähän tuossa koneessa toki on,mutta esim hukkakipinä sytytys ei vettä pelkää eikä tarvi huolehtia virranjakajan kansista. Kokemuksien perusteella tosi hyvä moottori,kestävä,voimaa oli ihan kivasti ja luonteeltaan oikeinkin mukava,jaksoi vetää jo matalilta kierroksilta hyvin. Viripalikkaahan tuohon löytyy sitten aivan älyttömästi,koska 3000GT ja Dodge Stealth pitää tuon saman koneen sisällään mutta kahdella ahtimella
|
Rover kasi?
|
Omegan/Saabin/GM:n yleinen 3.0v6. Eli Omegan 3.0v6 ja Saabin 3.0tv6 on turboa ja moottorinohjausta lukuunottamatta sama kone. Ota kone saabista moottoriohjauksen kanssa ja askit obeliksista.
Roverin kasi on myös vaihtoehto mutta hieman pidempi - vesipumpussa on aika "nokka". T/P |
Pistelin yyveetä
|
Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina?? Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla... |
Lainaus:
|
Tulipas nerokas vaihtoehto mieleen! :) Passatin 4,0 W8. Varmaan aika lyhyt mottori ja nelivetoisia ovat. Tosin välitasauspyörästö vaihteiston kuorien sisällä(?), joten ei ehkä ihan kätevin laitella maasturiin. Sähköä on varmasti paljon ja tehoa n. 275 hv. Tai jos realistisempi ois samasta vehkeestä 2,8 V6.
|
Mitäs jos hitsais tasauspyörästön kiinni ja tekis lukkoperän? Veto vaan toiselta puolelta. Mahtaako kestää?
|
Mazdan 190hv 3.0 V6 moottori löytyisi edullisesti. Manuaali laatikolla. Vielä kiinni autossa.
|
Mites olis joku mersun 2.3 16v? Automaattinakin löytyy ja tehot on siellä 180 hepan tietämillä muistaakseni..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Vanhempaa kalustoa
Ford essex 3.0 v6 löyty consuleista capreista ja granadoista vaparina yhdellä 2kurkkusella jopa 300 hummaa ja sähköä vain jakajas...
|
Askina hopan c3 saattaa olla jo valmiiksi koneen perässä
|
Suosittelisin myös GM 4,3 moottoria, jos paino ja tila antaa myöden. GM trottlebody ruisku on helppo ja yksinkertainen muokata toiseen autoon, varaosaraatoja riittää suomessa yllinkyllin ja moottorin ja vaihteiston osat ovat erittäin halpoja verrattuna eurooppalaisiin härveleihin. Vaihteistojakin löytyy suoraan 4wd malleina.
|
Tuosta vw:n vr6 motista vielä, ja sen etuvedosta... Eikös suizaan olekin väkästelty muutamia volkkarin 1.9tdi-motteja?? On. Sekin etuveto.
Ja mahtaako käydä vr6:n kytkinhilut 1.9-mosaan? Kuka tietää, miten lähellä 1.9:n adapteri olis vr6:n jatkeeksi? Sillä vaan että kai ihmisen tehtävissä laittaa kone pitkittäin sinne konehuoneeseen. Edittiä sen vuoksi että taitas jäädä paino pienemmäksi verraten aika moneen malmikasaan volsun motilla... ja viripotentiaaliakin löytyy bolt-on remmipuhaltimista lähtien.. |
Vitaran V6
Suzuki vitaraa on V6 pannulla. 24 venttiilinen teho 100KW. Mulla ollut sellainen.On ripeä peli!!Samaista peliä myös tomaattilootalla!!
|
Sivu luotu: 03:11 (GMT +2). |