![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
itellä on tollanen cometan 220 ilppari ihan tyytyväinen ollut nippeli tieto Kal. 4,5 mm. Lähtönopeus 220 m/s. Pituus 106 cm, paino 3,0 kg, automaattinen varmistin, Lite optic-valokuitutähtäimet, poskipakallinen puutukki perälevyllä. ainut vika mitä ollut irtos piipun päästä toi valo kuitu makso 5vuotta sitten 130€ ammuttu noi 10 000 laukasta
|
||||
|
||||
|
Hommaa kaasumäntätoiminen niin on hiljaisempi ja vähemmän kuluvia osia. (esim Gamo)
Hatsan on valmistaja jonka vehkeitä uskaltaa suositella. Itselläni enimmät kokemukset pistoolipuolelta, Crosman, Weihrauch, Atak arms, mutta siinä sivussa on tullut pitkäpiippuisiinkin tutustuttua. |
|
|
||||
|
||||
|
Ääni Hatsanille !
Mulla aikoinaan ollu kaikenlaisia gamoja sun muita halppiksia nyt Hatsan 125 4,5 tämä ilmakko jakaa varmasti mielipiteitä ja myytäviin kappaleisiin mahtuu maanantaiversioitakin mukaan mutta oikeilla panoksilla tarkka vehjes (yleesä mahollisimman painavaa) Hyvänä puolena olen pitänyt tehoa lähtönopeus panoksesta riippuen 305-375 m/s metästyksessäkin käytetään jossain maissa joten kyllä rastaat ja harakat saa hengiltä kauemmakskin jos tarvesta moiseen (tosin suomen laki ei tätä salli) tauluun oon osunut normaali ilmakkomatkoja huomattavasti pitempään etäisyyteen. Huonoina puolina läpäsöö laudan turhan helposti jotta ladonseinää vasten ei välttämäti kannata sohlata kaljatölkkejä ammuttaessa johkai 15-20m läpäsöö tölkit kaatamatta niitä jotta yleensä on käytävä katsomassa lähempää osuko ja jos kiikaria suunnitteloo joutuu ostamaan hieman laadukkaamman joka kestää moisen rekyylin ja kunnon kiinnikkeet topparilukoilla.Hintakin on halpa 150-250e väliin saa uusia paikasta riippuen ja huutonetissä välille eräs kauppias myy käytettyjä/huollettuja ja tarkistettuja reilulla huntilla. |
|
|
||||
|
||||
|
no jos oikeasti haluaa tarkasti ampua niin feinwerkbau ja ei muutenkaan missään nimessä nuita taittuvapiippusia.itellä on tällä hetkellä gamo missä lähtönopeus on muistaakseni n.320 m/s ja sillä ei tosiaankaan voi tarkasti ampua,mutta se onki enämpi hyötykäytössä.
|
|
|
|||
|
|||
|
Nuo kilpapyssyt tahtoo vaan olla vähä eri hintaluokassa, toki niissä sitten on jo tarkkuus ampujasta kiinni.
|
|
|
|||
|
|||
|
Feinwerkbau 300s, käytettynä toisinaan saatavana. Yleensä hintaluokkaa 400-500€. Kaliberina 4.5mm.
Ne yksilöt, joilla minä olen ampunut käyvät samaan reikään amet. 10metriä. Eikä mtn kiikareita, diopteri mielestäni paras. Yleensä noissa onkin mukana pelkät diopteritähtäimet... Ja olikohan lähtönopeus jotain 170m/s? Vipuviritteinen(ei ilmapumppausta) Jäykkäpiippuinen(piippuviritteisissä tarkkuus yleensä ottaen huonompi joko lyhemmästä tähtäinvälistä tai sitten piippu ei asetu aina samaan asentoon virityksen jälkeen) Tarkka kun mikä! Siinäpä minun mielipiteitä ilmakosta. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Diana magnum 350 ilmakivääri | landsuiceri | O/M/V Muut | 3 | 07.05.2011 22:03 |
| Myyty Ilmakivääri gamo Hunter 220+punapiste | Ex_inkkari | O/M/V Muut | 0 | 25.05.2009 14:51 |
| M: kiikaritähtäin ja ilmakivääri yhdessä erikseen | Ranee | O/M/V Muut | 1 | 20.12.2007 20:06 |
| millainen valokytkin... | Kelju.K | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.09.2006 22:17 |
| Millainen C4 on talviautona? | Mick | Yleiset | 0 | 15.04.2002 10:10 |