Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 12.04.2012, 18:20
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janiojan Näytä viesti
Paljonko teillä on ollut rahdit 4wd:stä? Just varmistelevat että haluanko ostaa jouset ja rättikaton, sillä rahti on lentokoneella 950 dollaria tai laivalla 600 dollaria. Laiva taitaa vaan kestää ikuisuuden.
Hinnat on vaihdellet tavaran painon ja koon mukaan.
Oon tilannut tuolta tosi paljon tavaraa esim: 2 x dana44 akselit, lukkomurikka, vetareita, levikkeitä, rättikattoja, korotussarjoja ja paljon muuta. Just pistin tilauksen tuolta levikkeistä, uudesta rättikatosta ja bling bling osista
Jos olisin itelle laittamassa lehtijousien tilalle kierrejousia niin ostais täydellisen valmiin setin siihen, koska niissä on yleesä kaikki tarvittavat mukana niin ei sit tartte erikseen tilata niitä loppuja osia mistä jää paitsi
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 12.04.2012, 18:22
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Ja pieni lisäys tohon äskeseen eli kaikki mitä oon tilannut niin on tullut lentäen
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 12.04.2012, 20:24
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Saakohan tuon Procomp setin katsastettua? 5" nosto on aikapaljon... Meillä Jeeppi on myös kakkosautona, joten tuo ajettavuus vähän mietityttää.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 13.04.2012, 18:36
arzi198 arzi198 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.11.10
Sijainti: Tornio
Viestit: 206
Perusasetus

En ole kyllä koskaan nuiden (pikku) jeeppien ajo ominaisuuksia erityisesti miettinyt. Itsellä kun on vain kesä/harraste autona. Nyt kun on tuo kierre alusta ja 37:ska renkaat niin ei kyllä tuo maantie ajettavuus ole parempaan suuntaan mennyt, maasto meno taas vastaavasti parantunut huomattavasti Latijousi kyllä varmasti parempi maantiellä mutta jos kavereilla kauheat maasto meniät niin suosittelen kierre alustaa (Erot huomaa lähinnä ojien ylityksissä)
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 13.04.2012, 18:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Täh?! Millä perustelet että lehtijousialusta on tiellä parempi kuin vieterit? Aika paljon lähtee jo jousittamattomasta massasta pois vietereillä vs. latit, ja hyvätkin lehtijouset häviää kunnollisille jousille. Tietysti jos alustageometriat muuten on hanurista niin sitä ei vieterit tai iskarit pelasta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 13.04.2012, 18:56
arzi198 arzi198 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.11.10
Sijainti: Tornio
Viestit: 206
Perusasetus

Kuten sanoin... kierre alusta ja 37:ska renkaat. Ja tietenkin joka alusta on omanlaisensa. Itsellä ei ole kokemuksia kuin yj:n lati ja kierre versiosta. Varma olen siitä että ajettavuuteen vaikuttaa alustan laatu/rakenne, rengaskoko, auton paino, akseliväli, yms Kyllä yj oli järkyttävän paljon parempi latialustalla ja 33 renkailla kuin nyt kierre ja 37 renkailla. HUOM! Maastossa taas toisin päin
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 21.04.2014, 19:03
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Omaan YJ Wrangleriin suunnitelmissa jousituksen muuttaminen hiukan miellyttävämmäksi.

Muutamia valmiita sarjojahan maailmalta löytyy, mutta mikä niistä niin sitten toinen juttu.

Rangen hilppeistä ilmeisesti kuiten edullisin ratkaisu tehdä, mutta vaatii tietysti enemmän aikaa, ja tupakkia versus bolt-on tyyppiset ratkaisut. Toimivuus kuiten nuinkin varsin kohtuullinen?

ProCompin sarjaa näytetään tarjoavan eniten, liekö johtuen siitä niin negatiivista juttuakin löytyy eniten, ajettavuus, ja kesto-ongelmia.
Kuvasta päätellen mukana kaikki tarvittava.




Fabtech tekee hiukan toisenlaista sarjaa jossa etupää coilover:eilla, ja takapää lehdillä.
Oisko tuossa ainesta jos jättäs takapään hilut pois ja korvais ne esim. Rangen jakareilla ja muilla hiluilla?



Nuo nyt ainakin löysin, muitakin voi toki olla, linkatkaa jos löydätte.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 21.04.2014, 19:06
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jänkhäsatv Näytä viesti
Fabtech tekee hiukan toisenlaista sarjaa jossa etupää coilover:eilla, ja takapää lehdillä.
Oisko tuossa ainesta jos jättäs takapään hilut pois ja korvais ne esim. Rangen jakareilla ja muilla hiluilla?
Enemmän olisi järkeä laittaa taakse vaikka rangen hyvin joustava takajousitus kuin umpitönkköä jakarialustaa.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 27.04.2014, 16:59
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Tässä taas epätoivoisesti suunnitellut tätä muutosta.

http://www.yrmlandrover.com/epages/B...Products/042AB tuosta kun kattoo tuota valmista etu-akselin jakarin kiinnikettä, niin mikähän mahtaa olla tuo optio jossa kaksi eri mittaa??
Ei ole nämä Rangen tukivarret niin tuttuja.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 27.04.2014, 17:34
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jänkhäsatv Näytä viesti
Tässä taas epätoivoisesti suunnitellut tätä muutosta.

http://www.yrmlandrover.com/epages/B...Products/042AB tuosta kun kattoo tuota valmista etu-akselin jakarin kiinnikettä, niin mikähän mahtaa olla tuo optio jossa kaksi eri mittaa??
Ei ole nämä Rangen tukivarret niin tuttuja.

Range/Discovery1/Defender etujakareita on kahta eri leveyttä 38/44mm
Eikö kannattaisi käyttää kotimaisia osia? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115968
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 27.04.2014, 17:40
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Range/Discovery1/Defender etujakareita on kahta eri leveyttä 38/44mm
Eikö kannattaisi käyttää kotimaisia osia? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115968
No eipä ole hinnalla pilattu

Ensin oli ajatuksena värkätä jostain valmiista sarjasta, mutta josko näillä nyt koittas harjotella nuihin vakio-akseleihin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep Wranglerin TJ osia VooDoo Jeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 08.01.2012 19:25
Jeep Wranglerin 4.0L -04 osia Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.07.2008 09:45
O/Wranglerin lehtijouset timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.08.2007 14:58
O: Jeep YJ wranglerin takakardaani Merkkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.06.2006 11:53
Jeep Wranglerin alusta Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 8 14.04.2005 10:42


Sivu luotu: 22:31 (GMT +2).