Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   jeep wranglerin lehtijouset kierrejousiks (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95401)

jansa 20.03.2012 21:15

jeep wranglerin lehtijouset kierrejousiks
 
onkos jotain pykälää joka estäisi moisen muutoksen tehä tuollaiseen -89 wranglerin keulaan,
eli lehet poies ja kierrejousitus tilalle tukivarsineen...
ettei tule turhaan haaveiltua moisen toteutusta jos sitä ei sitten tieliikenteeseen saa.
ja ei en ala ostamaa uudempaa wrangleria kun saa maksaa 10tonnin siitä et on vähä modernimpi sisusta ja kierrejouset, sillä erotuksella jo tekee aika paljon muutoksia tohon vanhempaankin...

IironSika 20.03.2012 22:24

Ei estettä, kunhan on tehdasvalmisteiset tukivarret ja panhard akselipainoiltaan vähintään saman painoisesta autosta.

VooDoo Jeep 21.03.2012 17:19

Tuolta löytyy valmis sarja http://www.4wd.com/Jeep-Lift-Kits-Je...=4+Wheel+Drive

Jänkhäsatv 21.03.2012 17:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep (Viesti 864247)

Siinähän ois valmis paketti.

Mites leimalle tuon kanssa? voi varmaan sisältää jotain todistuksia että juuri wrankkuun tehty sarja, mutta kelpaavuus suomessa?

KoniJeep 21.03.2012 17:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jänkhäsatv (Viesti 864254)
Siinähän ois valmis paketti.

Mites leimalle tuon kanssa? voi varmaan sisältää jotain todistuksia että juuri wrankkuun tehty sarja, mutta kelpaavuus suomessa?


Taitavat nykyään vaatia TÜV-todistuksen jousista.:mad:

toyota4x4 21.03.2012 21:29

juu jos on 95-98 uudempi .

Timo_L 21.03.2012 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 864255)
Taitavat nykyään vaatia TÜV-todistuksen jousista.:mad:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 864363)
juu jos on 95-98 uudempi .

Mihis tämä perustuu, kyllä se käsittääkseni vaaditaan kaikkiin autoihin se TÜV- hyväksyntä? Vai onko tuossa jotain siihen liittyvää, milloin on tyyppihyväksyntä tehty?

..ja jousista kyllä tarvitsee TÜV- lappusen, mutta ei tukivarsista yms. hilppeistä. Eli kunhan on tehdastekoiset ja ko. automalliin tarkoitetut niin riittää.

JeepTrainee 22.03.2012 10:14

Eikös tossa ketjussa heti alussa Matti kerro, että TÜV-paprut vaaditaan -96 tai uudempiin autoihin:

http://forums.offipalsta.com/showthr...hyv%E4ksynt%E4

Just viime kesänä tuli -89 XJ:n korotus muutoskatsastettua ilman mitään lappuja. Edessä RC:n 3 tuumaa korottavat jouset (painavan vinssipuskurin takia), joihin ei kai löydy hyväksyntöjä. Takaalla taas up-countryt (jotka kai luokitellaan vakiojousiksi) ja pidemmät riiput...

KoniJeep 22.03.2012 10:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JeepTrainee (Viesti 864486)
Eikös tossa ketjussa heti alussa Matti kerro, että TÜV-paprut vaaditaan -96 tai uudempiin autoihin:

http://forums.offipalsta.com/showthr...hyv%E4ksynt%E4

Ka, eihän tuossa sitten ole mitään propleemoja saada vanhempaan Wrankkuun kierteet.

KooPee 23.03.2012 09:26

3 Liiteet
Uudet tukivarret, polypuslat, jouset ja iskarit itsetekijälle jää alle 1500e millä saa tehtyä ja katsastettua uuden tai vanhan kierrejousiprojektin

jansa 23.03.2012 09:45

onkos tuossa koopee setissä etu ja takapää molemmat kierteille? kun kuvissa näyttäis olevan 4x jousia mut vaa 2x tukivarsia

KoniJeep 23.03.2012 10:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KooPee (Viesti 864775)
Uudet tukivarret, polypuslat, jouset ja iskarit itsetekijälle jää alle 1500e millä saa tehtyä ja katsastettua uuden tai vanhan kierrejousiprojektin

Mikäs tulee ajo korkeudeksi tällaisella setillä vs originel?

KooPee 23.03.2012 13:17

Kuvatekninen juttu kun ei ole kuvaa neljästä, settiin kuuluu siis neljä vartta... korkeus tulee selllaseks kun sen laittaa, jousen yläpäätä kun asemoi paikoilleen, niin siinähän se on korkeuden säätö ;)

KoniJeep 23.03.2012 15:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KooPee (Viesti 864821)
Kuvatekninen juttu kun ei ole kuvaa neljästä, settiin kuuluu siis neljä vartta... korkeus tulee selllaseks kun sen laittaa, jousen yläpäätä kun asemoi paikoilleen, niin siinähän se on korkeuden säätö ;)

Niinpä niin... jousien pituus kiinnostaa, eli kuin pitkät noi on?
Ja paljonkos hintaa jäis pusla sarjalle ja tukivarsille?

KooPee 26.03.2012 23:52

jousia on eri pituisia valittavana, esim vanhan rangen orkkis etujousi on jo tosi lyhyt. Meillä asiakkaalle tehtiin CJ vitoseen taakse tällä systeemillä rangen +2tuumaa etujousella ja vakiomittanen HD etujousi eteen (V8pannulla)

janiojan 27.03.2012 09:31

Moro,
Mä olen katsellut omaan YJ:hin 2.5" korottavaa lehtijousisarjaa. Paljonko on hintaeroa kierrejousimuunnoksella ja lehtijousisarjalla? Mitä ominaisuuksia parantaa tai huonontaa?

T: Jani

Timo_L 27.03.2012 09:39

Hyvä lehtialusta ei juuri eroa huonosta vieterialustasta. Jos laitat kunnon nelilinkkialustan niin tiellä ajaessa on selvä ero huonoon vieterisarjaan tai lehtijousiin, ja toimii metsässäkin paremmin. Toisaalta ei mikään maasturi ole korotettuna ja isoilla kumeilla mikään katusportti :D

Hintatietoja löytyy tästäkin ketjusta, jos vain viitsii lukea.

edit: ..ja jos minulta kysytään, niin jos lähtisin tekemään muutosta lehtijousista vietereille, niin tekisin sen sitten saman tien kunnolla (= nelilinkkialusta). Jenkkilän markkinoilta niitä löytyy valmiina, tulee toki selvästi kalliimmaksi kuin setti mitä KooPee tuossa esitteli. Jos on enempi budjettilinjalla, niin ei tuo offivarusteen paketti varmasti huono ole - ja on se helpompi tehdäkin. Eniten riippuu käytetyistä jousista ja iskareista, noilla jakarimallisilla tukivarsillakin on rakennettu ties kuinka paljon trial- luokan autojakin missä alusta elää oikein hyvin.

KoniJeep 27.03.2012 10:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 866055)
Hyvä lehtialusta ei juuri eroa huonosta vieterialustasta. Jos laitat kunnon nelilinkkialustan niin tiellä ajaessa on selvä ero huonoon vieterisarjaan tai lehtijousiin, ja toimii metsässäkin paremmin. Toisaalta ei mikään maasturi ole korotettuna ja isoilla kumeilla mikään katusportti :D

Hintatietoja löytyy tästäkin ketjusta, jos vain viitsii lukea.

edit: ..ja jos minulta kysytään, niin jos lähtisin tekemään muutosta lehtijousista vietereille, niin tekisin sen sitten saman tien kunnolla (= nelilinkkialusta). Jenkkilän markkinoilta niitä löytyy valmiina, tulee toki selvästi kalliimmaksi kuin setti mitä KooPee tuossa esitteli. Jos on enempi budjettilinjalla, niin ei tuo offivarusteen paketti varmasti huono ole - ja on se helpompi tehdäkin. Eniten riippuu käytetyistä jousista ja iskareista, noilla jakarimallisilla tukivarsillakin on rakennettu ties kuinka paljon trial- luokan autojakin missä alusta elää oikein hyvin.


juu, ei miun ainakaan kannata tuhlata tuohon Koopeen esittämään satsiin... tuskin tulee yhtään enempää joustoa noilla tukivarsilla.

janiojan 27.03.2012 10:49

Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.

Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle.

petroman 27.03.2012 11:05

Tullin sivuilla muistaakseni löytyy veroprosentit eri tuoteryhmille.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...erot/index.jsp
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...keja/index.jsp

Eli ensin maksat sinne esim. eimeriikan myyjälle, mitä pyytävät. Sitten tämä kekkoslovakia ryöstää tullissa veron, joka lasketaan tavaran hinnasta+rahdista. Ja eikä siinä kaikki: Päälle lätkäistään vielä ALV.

Toki monesti vielä säästää selvää rahaa kuitenkin.. Ja saa sellaista tavaraa, joista yleensä vaan haaveillaan netin ääressä.

KooPee 27.03.2012 15:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja janiojan (Viesti 866072)
Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.

Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle.

Trailmasterin täydellinen sarja kaikkineen on ovh 1050e ja se on valmistettu saksassa. Toimitusaika noin yksi viikko.

KoniJeep 27.03.2012 23:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja janiojan (Viesti 866072)
Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.

Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle.

Melkeistään kun muutat merkin summan taakse niin tulee oikee... siis jos on ameerikassa vaikkast osa A:n hinta 500 dollaaria, niin Suoleen toimitettuna se maksaa kaikkine lisukkeineen 500 eurooo, riippuu tietennii osa A:n painosta ja koosta kui paljo se heittää tosta... Ainaki kaikki vähä mitä on tullunna tilattua on maksaneet melkeen noin. Esim. alta 10Kg x alta 0,5 neliöö kokoinen paketti UPS rahteinee tulleineen 500 euroo ja osan hinta ameerikassa 500 dollarii.

janiojan 28.03.2012 07:50

Ok, kiitos tiedosta.

arzi198 28.03.2012 08:41

Omaan asensin tuon pro compin alustan. Jäi muuten yhden kesän ajetut skyjackerin 4tuumaa korottava latialusta joutilaaksi jos jotain kiinnostaa (500€). Sen sain leimaltaki läpi.

janiojan 12.04.2012 17:42

Paljonko teillä on ollut rahdit 4wd:stä? Just varmistelevat että haluanko ostaa jouset ja rättikaton, sillä rahti on lentokoneella 950 dollaria tai laivalla 600 dollaria. Laiva taitaa vaan kestää ikuisuuden.


Sivu luotu: 11:39 (GMT +2).