![]() |
jeep wranglerin lehtijouset kierrejousiks
onkos jotain pykälää joka estäisi moisen muutoksen tehä tuollaiseen -89 wranglerin keulaan,
eli lehet poies ja kierrejousitus tilalle tukivarsineen... ettei tule turhaan haaveiltua moisen toteutusta jos sitä ei sitten tieliikenteeseen saa. ja ei en ala ostamaa uudempaa wrangleria kun saa maksaa 10tonnin siitä et on vähä modernimpi sisusta ja kierrejouset, sillä erotuksella jo tekee aika paljon muutoksia tohon vanhempaankin... |
Ei estettä, kunhan on tehdasvalmisteiset tukivarret ja panhard akselipainoiltaan vähintään saman painoisesta autosta.
|
Tuolta löytyy valmis sarja http://www.4wd.com/Jeep-Lift-Kits-Je...=4+Wheel+Drive
|
Lainaus:
Mites leimalle tuon kanssa? voi varmaan sisältää jotain todistuksia että juuri wrankkuun tehty sarja, mutta kelpaavuus suomessa? |
Lainaus:
Taitavat nykyään vaatia TÜV-todistuksen jousista.:mad: |
juu jos on 95-98 uudempi .
|
Lainaus:
Lainaus:
..ja jousista kyllä tarvitsee TÜV- lappusen, mutta ei tukivarsista yms. hilppeistä. Eli kunhan on tehdastekoiset ja ko. automalliin tarkoitetut niin riittää. |
Eikös tossa ketjussa heti alussa Matti kerro, että TÜV-paprut vaaditaan -96 tai uudempiin autoihin:
http://forums.offipalsta.com/showthr...hyv%E4ksynt%E4 Just viime kesänä tuli -89 XJ:n korotus muutoskatsastettua ilman mitään lappuja. Edessä RC:n 3 tuumaa korottavat jouset (painavan vinssipuskurin takia), joihin ei kai löydy hyväksyntöjä. Takaalla taas up-countryt (jotka kai luokitellaan vakiojousiksi) ja pidemmät riiput... |
Lainaus:
|
3 Liiteet
Uudet tukivarret, polypuslat, jouset ja iskarit itsetekijälle jää alle 1500e millä saa tehtyä ja katsastettua uuden tai vanhan kierrejousiprojektin
|
onkos tuossa koopee setissä etu ja takapää molemmat kierteille? kun kuvissa näyttäis olevan 4x jousia mut vaa 2x tukivarsia
|
Lainaus:
|
Kuvatekninen juttu kun ei ole kuvaa neljästä, settiin kuuluu siis neljä vartta... korkeus tulee selllaseks kun sen laittaa, jousen yläpäätä kun asemoi paikoilleen, niin siinähän se on korkeuden säätö ;)
|
Lainaus:
Ja paljonkos hintaa jäis pusla sarjalle ja tukivarsille? |
jousia on eri pituisia valittavana, esim vanhan rangen orkkis etujousi on jo tosi lyhyt. Meillä asiakkaalle tehtiin CJ vitoseen taakse tällä systeemillä rangen +2tuumaa etujousella ja vakiomittanen HD etujousi eteen (V8pannulla)
|
Moro,
Mä olen katsellut omaan YJ:hin 2.5" korottavaa lehtijousisarjaa. Paljonko on hintaeroa kierrejousimuunnoksella ja lehtijousisarjalla? Mitä ominaisuuksia parantaa tai huonontaa? T: Jani |
Hyvä lehtialusta ei juuri eroa huonosta vieterialustasta. Jos laitat kunnon nelilinkkialustan niin tiellä ajaessa on selvä ero huonoon vieterisarjaan tai lehtijousiin, ja toimii metsässäkin paremmin. Toisaalta ei mikään maasturi ole korotettuna ja isoilla kumeilla mikään katusportti :D
Hintatietoja löytyy tästäkin ketjusta, jos vain viitsii lukea. edit: ..ja jos minulta kysytään, niin jos lähtisin tekemään muutosta lehtijousista vietereille, niin tekisin sen sitten saman tien kunnolla (= nelilinkkialusta). Jenkkilän markkinoilta niitä löytyy valmiina, tulee toki selvästi kalliimmaksi kuin setti mitä KooPee tuossa esitteli. Jos on enempi budjettilinjalla, niin ei tuo offivarusteen paketti varmasti huono ole - ja on se helpompi tehdäkin. Eniten riippuu käytetyistä jousista ja iskareista, noilla jakarimallisilla tukivarsillakin on rakennettu ties kuinka paljon trial- luokan autojakin missä alusta elää oikein hyvin. |
Lainaus:
juu, ei miun ainakaan kannata tuhlata tuohon Koopeen esittämään satsiin... tuskin tulee yhtään enempää joustoa noilla tukivarsilla. |
Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.
Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle. |
Tullin sivuilla muistaakseni löytyy veroprosentit eri tuoteryhmille.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...erot/index.jsp http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...keja/index.jsp Eli ensin maksat sinne esim. eimeriikan myyjälle, mitä pyytävät. Sitten tämä kekkoslovakia ryöstää tullissa veron, joka lasketaan tavaran hinnasta+rahdista. Ja eikä siinä kaikki: Päälle lätkäistään vielä ALV. Toki monesti vielä säästää selvää rahaa kuitenkin.. Ja saa sellaista tavaraa, joista yleensä vaan haaveillaan netin ääressä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ok, kiitos tiedosta.
|
Omaan asensin tuon pro compin alustan. Jäi muuten yhden kesän ajetut skyjackerin 4tuumaa korottava latialusta joutilaaksi jos jotain kiinnostaa (500€). Sen sain leimaltaki läpi.
|
Paljonko teillä on ollut rahdit 4wd:stä? Just varmistelevat että haluanko ostaa jouset ja rättikaton, sillä rahti on lentokoneella 950 dollaria tai laivalla 600 dollaria. Laiva taitaa vaan kestää ikuisuuden.
|
Sivu luotu: 11:39 (GMT +2). |