![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Haen juurikin kiinteää ratkaisua missä vinssi vetää vain ja ainoastaan eteen. Taakse voi laitaa omansa sitten. Saisi paino taakse ja etuylityksen mahdollisimman pieneksi. Auto nyt reilusti etupainoinen ja yritetään nyt edes hiukan tehdä siitä kevyttä ja tasapainoista.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Uglyn toteutus on hyvin lähellä miettimääni. Omassa mielessä oli rullat viellä sivuille. Vetopiste tulisi myös kuskin puolelle mistä voi olla hiukan haittaa? Toki pylpyrällä saisi vedon tasattua tarvittaessa. Väliin vaan ideoin putken että vaijeri/naru ei sais löysiä ja jäisi roikkumaan yms.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
ihan vaan lenkit hitsaat runkoon kiinni ja naru kulkemaan sielä. toimivaksi testattu. ei tarvitse putkituksia. putket vaan menee liejusta tukkoon ja ei toimi. aina vetää narun tiukalle vinssauksen jälkeen, ni ei jää roikkumaan...
|
|
#4
|
||||
|
||||
Vinssi vai 2?
Itsekin olen tuota tuumaillut JEgoNEERiin, vaan taidan kuitenkin laittaa taaksekkin oman vinssin, pahassa paikassa pytyypi toisella vinsillä pitämään vaikka autoa pystyssätai vetämään sivulle ja toisella vetämään meno suuntaan.
JEgoNEERissä olisi kyllä alustassa tyhjä linja josta kyllä pystyisi vaijjerin vetämään. Kaksi vinssiä on myös hyvä olla jos vaikka toinen sattuu porsimaan niin vielä on yksi toimiva laite. Isoja lenkkejä laitetaan auton kulmiin niin pystyy vetämään vieläkin oudompiin suuntiin. Tällättis olen tuota vundeeranut. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#5
|
|||
|
|||
|
kyllä itsekkin kahteen vintturaan luotan. kummatkin taakse siis. Jos ei liikaa ole vaivattu niin selväntävät kuvat kertoo enemmän kuin.. Lenkkejä / rullia on hankala saada tukevasti hilun alle ( eteen )
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tuli yhtäkkiä mieleen, että mitäs jos sen vaijerin/narun vetäis toisen runkoaisan läpi eteen ja lopussa oikasis putkella keskelle?
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Tääläpäin yhdessä uatsissa oli toyotan mekaaninen vinssi takapenkin alla, ja veti taaksepäin. takapuskurin alla kiinteä taittopyörä mistä vaijeri kääntyi eteenpäin, ja muistaakseni lankkeillä ohjattiin eteen.
Toiminta siis oli sellainen että taaksepäin vinssatessa vaijerin koukku etupuskurissa, ja takaa taittopyörältä vaijeri vedettiin ulos lenkille, ja normaalilla taittopyörällä sitten vedettiin taaksepäin. eteenpäin vedettiin normaalisti. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Veikkaan että lenkeillä mennään ainakin etupään osalta. Kiitoksia vinkeistä.
Hitsattuja lenkkejä useampi niin kyllähän se siellä luistaa. Rasitustahan nuo lenkit ei koen enempää kuin vetopisteetkään. Koitetaan evo1 versiolla ja muutetaan jos/kun joku paikka sitä vaatii.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Narun rasvaus? | härdelli | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 08.09.2009 22:08 |
| vinssivaijerin kiinnitys | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.07.2007 19:20 | |
| Vinssivaijerin metsäkorjaus? | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.02.2007 18:38 |
| Vinssivaijerin rasvaus | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.01.2007 19:45 |
| Vinssivaijerin tilalle köysi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.06.2004 11:51 | |