Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2012, 20:23
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Hyvin on jo tullut vastauksia kiitos.
Paikalliselle katsastuskonttorille marssein tänään kyselemään eikä siellä osattu sanoa juuta eikä jaata.
Kun kysyivät miksi akselit pitää vaihtaa, selitin että kestävyyden takia.
Selitin myös missä käytössä auto pääosin on niin ukko rupesi mesoamaan että metsäkäytössä yhden reissun jälkeen koko auto on jo laiton!
Vanteet kierot, ohjausvarret kierot, runko kiero, jarruputket kasassa, jarrut täynnä kuraa jne jne
Tarvinnee kysyä vielä muualtakin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2012, 20:39
timpe83:n Avatar
timpe83 timpe83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 312
Perusasetus

Ei tainnu katsastus setä tietää että mihin käyttöön maasturit on keksitty.. :-D
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2012, 22:33
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS Näytä viesti
Hyvin on jo tullut vastauksia kiitos.
Paikalliselle katsastuskonttorille marssein tänään kyselemään eikä siellä osattu sanoa juuta eikä jaata.
Kun kysyivät miksi akselit pitää vaihtaa, selitin että kestävyyden takia.
Selitin myös missä käytössä auto pääosin on niin ukko rupesi mesoamaan että metsäkäytössä yhden reissun jälkeen koko auto on jo laiton!
Vanteet kierot, ohjausvarret kierot, runko kiero, jarruputket kasassa, jarrut täynnä kuraa jne jne
Tarvinnee kysyä vielä muualtakin?
missäs tuo konttori on..??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.05.2012, 11:14
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Onkos ketään laittanut Hiluxin takaakselia Suzukiin?
Meneekö kardaanikulmat ihan vituiks kun Hiluxin murikka keskellä.
Lj akseli olis passelimpi koska murikkka on hieman sivussa kuten suzukissa.
Mutta nyt olis hilux akseli edullisesti tyrkyllä.
Ei kai siinä muutrn mitään mutta kardaanikulmat epäilyttää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.05.2012, 20:42
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Entä jos tekis pitkän kaavan kautta ja kaventaisi esim. HJ:n akselit sopivaksi?
Ei oikeesti oo mikään ameriikan temppu.

Vetareiden lyhentäinen taitaa olla se haasteellisin pala.

Raskaathan ne on mutta ikinä ei tarvisi suikan alla pelätä kestääkö.

Sais laittaa isot kumit ja antaa mailaa koko rahalle
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.05.2012, 20:48
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS Näytä viesti
Onkos ketään laittanut Hiluxin takaakselia Suzukiin?
Meneekö kardaanikulmat ihan vituiks kun Hiluxin murikka keskellä.
Lj akseli olis passelimpi koska murikkka on hieman sivussa kuten suzukissa.
Mutta nyt olis hilux akseli edullisesti tyrkyllä.
Ei kai siinä muutrn mitään mutta kardaanikulmat epäilyttää.
Jos ei tarvi alkuperästä leveempää akselia, ni multa löytys kavennettu hiluksiksin akseli. Murikka siirtynyt sivuun ja leveyttä 410 akselin verran.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.05.2012, 13:22
uaz:n Avatar
uaz uaz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 170
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Jos ei tarvi alkuperästä leveempää akselia, ni multa löytys kavennettu hiluksiksin akseli. Murikka siirtynyt sivuun ja leveyttä 410 akselin verran.
Mikä tuossa Hiluxin akselissa on välityksenä?
__________________
--------------------------------------
T: Kimmo
Nelikot:
Suzuki SJ 410 Turbo IC
MB 300E W124 4 Matic Turbo
Kubota B 7100
Käyttöauto:
MB 300D S124 1992
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.05.2012, 21:29
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uaz Näytä viesti
Mikä tuossa Hiluxin akselissa on välityksenä?
Alunperin on ollu tarkoitus koittaa kaupata vain kavennettua akseli putkea ja lyhyttä vetaria. Suunnitelmien muututtua mukaan löytyy toinenkin vetari ja EHKÄ murikka ja välitys 4.11 tai 4.88. YV saa tarkempaa tietoa aiheesta.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.05.2012, 13:18
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Mitenkäs tuo kadaani käyttäytyy jos se on kahteen suuntaan vinossa?
Tuleeko jurinoita? Sitä Hilux takaakselia kun mietin...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SUZUKI SJ410 defender Tekniikka & Jutustelu 2 02.09.2009 00:03
M: Suzuki SJ410 O/M/V Ajoneuvot 1 29.10.2007 17:29
suzuki sj410 jopik Tekniikka & Jutustelu 9 18.04.2007 15:10
m:suzuki sj410 vertti O/M/V Ajoneuvot 3 06.09.2006 20:49
M:suzuki sj410 vm-87 nelli O/M/V Muut 0 10.11.2005 21:09


Sivu luotu: 05:35 (GMT +2).