![]() |
Akselinvaihtoa Suzuki sj410
Otsikon mukainen kapistus olisi akselinvaihdon edessä.
Saako esim Hilux tai lj akselit leimattua laillisesti? Hj/Patrol akseli taitaa mennä liian leveäksi?? Onkos joku tehnyt akseliswappia ettei mun tarvi alkaa keksimään pyörää uudelleen :D |
Periaatteessahan 410:iin ei saisi leimattua muita kuin 413 tai samurain akseleita, mutta onhan hiluxin ja lj:n akseleilla niitä leimattu kuitenkin.
Samurai on ainoa missä on jo vakiona sen verran leveät akselit, että tojotalaiset sinne kelpaavat. Kai tämä on joku tulkinnan varainen homma, että kelpaako samurain akselit verrokkina kun 410:iin leimaa leveämpiä. En minä mistään tiedä varmaksi, kunhan höpötän...:D:D |
palex puhuu asiaa.. samurain akselit ovat muistaakseni 8cm leveämmät kuin 410 ja 10cm oli mmuistaakseni tämä mitta kuinka paljon saa vaihdettavat akselit olla leveämmät.. sitten jos 410.iin laittaa hiluxin tai lj.n akselit niin ne on jo jotakin 15cm leveemmät kun alkup. elikkäs ei muuta kun 410 myyntiin ja samuraita ostamaan niin saa tehtyä kunnon kulkineen.. itselläkin olis pitänyt niin tehdä:D:D
|
Mä nyt kyselen tässä tyhmiä... Eikö 410 ja 413/Samurai ole fyysisesti samankokoiset kiulut?
|
Kiulut ???
|
Lainaus:
|
Onko akselinvaihdossa sama periaate kuin moottorin vaihdossa?
Esim akselit mallisarjan leveimmästä ja siihen se +100mm?? |
Lainaus:
|
Ryöstetään topicci ja kysytään notta paljonkos tuo 410:pin akseli on leveä, ja mikä siinä on välitys???
Ja onko noihin/noissa lukkoja. Koska noita vaihellaan pois niin nuohan olisi oivat akselit mönkkäri projekstiin... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Series Roverin Salisbury lienee juuri alle 1400mm leveä, luulisi kestävän suitsan alla.
|
SJ 410 raide leveys etu=1210 taka=1220 välitys 4.11.
SJ 413 (Samurai) raide leveys etu=1300 taka=1310. välitys 3.72 Suzuki SJ mallit on kaikki samaa mallisarjaa! LJ/Hilux aksuloiden muutos katsastaminen 410 ei pitäs olla mikään ongelma. |
Tuossa jotain asiaa sivuten -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77531
Ainakin Matti tuossa meinaa ettei olisi mahdollista leimata. Siihen en osaa sanoa katsotaanko se akselin leveys mallisarjan leveimmästä. +100mm |
Hyvin on jo tullut vastauksia kiitos.
Paikalliselle katsastuskonttorille marssein tänään kyselemään eikä siellä osattu sanoa juuta eikä jaata. Kun kysyivät miksi akselit pitää vaihtaa, selitin että kestävyyden takia. Selitin myös missä käytössä auto pääosin on niin ukko rupesi mesoamaan että metsäkäytössä yhden reissun jälkeen koko auto on jo laiton! Vanteet kierot, ohjausvarret kierot, runko kiero, jarruputket kasassa, jarrut täynnä kuraa jne jne Tarvinnee kysyä vielä muualtakin? |
Ei tainnu katsastus setä tietää että mihin käyttöön maasturit on keksitty.. :-D
|
Lainaus:
|
Kyselin samaa asiaa konttorilla ja vastaus oli että raideleveys saa muuttua 100mm muutoksen kohteena olevaan autoon eli ei verrata mallisarjan muihin malleihin.
|
Vaikka topicci olikin akseleista mutta kysytään jarruista,eli törkeästi topiccia lainaten,
ollut varmaan muualla topicissa puhetta mutta suzukiin olisi ehkä tulossa levyjarrut eteen,nyt rummuilla eli sj410 kyseessä. onko ihan bolt on homma ja mistä tehostin? |
Lainaus:
|
Onkos ketään laittanut Hiluxin takaakselia Suzukiin?
Meneekö kardaanikulmat ihan vituiks kun Hiluxin murikka keskellä. Lj akseli olis passelimpi koska murikkka on hieman sivussa kuten suzukissa. Mutta nyt olis hilux akseli edullisesti tyrkyllä. Ei kai siinä muutrn mitään mutta kardaanikulmat epäilyttää. :confused: |
Entä jos tekis pitkän kaavan kautta ja kaventaisi esim. HJ:n akselit sopivaksi?
Ei oikeesti oo mikään ameriikan temppu. Vetareiden lyhentäinen taitaa olla se haasteellisin pala. Raskaathan ne on mutta ikinä ei tarvisi suikan alla pelätä kestääkö. Sais laittaa isot kumit ja antaa mailaa koko rahalle :D :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 10:57 (GMT +2). |