![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() jeep wranglerin lehtijouset kierrejousiksonkos jotain pykälää joka estäisi moisen muutoksen tehä tuollaiseen -89 wranglerin keulaan, eli lehet poies ja kierrejousitus tilalle tukivarsineen... ettei tule turhaan haaveiltua moisen toteutusta jos sitä ei sitten tieliikenteeseen saa. ja ei en ala ostamaa uudempaa wrangleria kun saa maksaa 10tonnin siitä et on vähä modernimpi sisusta ja kierrejouset, sillä erotuksella jo tekee aika paljon muutoksia tohon vanhempaankin...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei estettä, kunhan on tehdasvalmisteiset tukivarret ja panhard akselipainoiltaan vähintään saman painoisesta autosta.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löytyy valmis sarja http://www.4wd.com/Jeep-Lift-Kits-Je...=4+Wheel+Drive
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mites leimalle tuon kanssa? voi varmaan sisältää jotain todistuksia että juuri wrankkuun tehty sarja, mutta kelpaavuus suomessa? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taitavat nykyään vaatia TÜV-todistuksen jousista. ![]()
__________________
Jeep ISORY |
#6
|
||||
|
||||
![]()
juu jos on 95-98 uudempi .
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mihis tämä perustuu, kyllä se käsittääkseni vaaditaan kaikkiin autoihin se TÜV- hyväksyntä? Vai onko tuossa jotain siihen liittyvää, milloin on tyyppihyväksyntä tehty?
..ja jousista kyllä tarvitsee TÜV- lappusen, mutta ei tukivarsista yms. hilppeistä. Eli kunhan on tehdastekoiset ja ko. automalliin tarkoitetut niin riittää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tossa ketjussa heti alussa Matti kerro, että TÜV-paprut vaaditaan -96 tai uudempiin autoihin:
http://forums.offipalsta.com/showthr...hyv%E4ksynt%E4 Just viime kesänä tuli -89 XJ:n korotus muutoskatsastettua ilman mitään lappuja. Edessä RC:n 3 tuumaa korottavat jouset (painavan vinssipuskurin takia), joihin ei kai löydy hyväksyntöjä. Takaalla taas up-countryt (jotka kai luokitellaan vakiojousiksi) ja pidemmät riiput... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Uudet tukivarret, polypuslat, jouset ja iskarit itsetekijälle jää alle 1500e millä saa tehtyä ja katsastettua uuden tai vanhan kierrejousiprojektin
Viimeksi muokannut KooPee : 23.03.2012 09:29 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
onkos tuossa koopee setissä etu ja takapää molemmat kierteille? kun kuvissa näyttäis olevan 4x jousia mut vaa 2x tukivarsia
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs tulee ajo korkeudeksi tällaisella setillä vs originel?
__________________
Jeep ISORY |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kuvatekninen juttu kun ei ole kuvaa neljästä, settiin kuuluu siis neljä vartta... korkeus tulee selllaseks kun sen laittaa, jousen yläpäätä kun asemoi paikoilleen, niin siinähän se on korkeuden säätö
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja paljonkos hintaa jäis pusla sarjalle ja tukivarsille?
__________________
Jeep ISORY |
#15
|
||||
|
||||
![]()
jousia on eri pituisia valittavana, esim vanhan rangen orkkis etujousi on jo tosi lyhyt. Meillä asiakkaalle tehtiin CJ vitoseen taakse tällä systeemillä rangen +2tuumaa etujousella ja vakiomittanen HD etujousi eteen (V8pannulla)
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Moro,
Mä olen katsellut omaan YJ:hin 2.5" korottavaa lehtijousisarjaa. Paljonko on hintaeroa kierrejousimuunnoksella ja lehtijousisarjalla? Mitä ominaisuuksia parantaa tai huonontaa? T: Jani |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä lehtialusta ei juuri eroa huonosta vieterialustasta. Jos laitat kunnon nelilinkkialustan niin tiellä ajaessa on selvä ero huonoon vieterisarjaan tai lehtijousiin, ja toimii metsässäkin paremmin. Toisaalta ei mikään maasturi ole korotettuna ja isoilla kumeilla mikään katusportti
![]() Hintatietoja löytyy tästäkin ketjusta, jos vain viitsii lukea. edit: ..ja jos minulta kysytään, niin jos lähtisin tekemään muutosta lehtijousista vietereille, niin tekisin sen sitten saman tien kunnolla (= nelilinkkialusta). Jenkkilän markkinoilta niitä löytyy valmiina, tulee toki selvästi kalliimmaksi kuin setti mitä KooPee tuossa esitteli. Jos on enempi budjettilinjalla, niin ei tuo offivarusteen paketti varmasti huono ole - ja on se helpompi tehdäkin. Eniten riippuu käytetyistä jousista ja iskareista, noilla jakarimallisilla tukivarsillakin on rakennettu ties kuinka paljon trial- luokan autojakin missä alusta elää oikein hyvin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 27.03.2012 09:45 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
juu, ei miun ainakaan kannata tuhlata tuohon Koopeen esittämään satsiin... tuskin tulee yhtään enempää joustoa noilla tukivarsilla.
__________________
Jeep ISORY |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.
Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Tullin sivuilla muistaakseni löytyy veroprosentit eri tuoteryhmille.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...erot/index.jsp http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...keja/index.jsp Eli ensin maksat sinne esim. eimeriikan myyjälle, mitä pyytävät. Sitten tämä kekkoslovakia ryöstää tullissa veron, joka lasketaan tavaran hinnasta+rahdista. Ja eikä siinä kaikki: Päälle lätkäistään vielä ALV. Toki monesti vielä säästää selvää rahaa kuitenkin.. Ja saa sellaista tavaraa, joista yleensä vaan haaveillaan netin ääressä. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Ok, kiitos tiedosta.
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Omaan asensin tuon pro compin alustan. Jäi muuten yhden kesän ajetut skyjackerin 4tuumaa korottava latialusta joutilaaksi jos jotain kiinnostaa (500€). Sen sain leimaltaki läpi.
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko teillä on ollut rahdit 4wd:stä? Just varmistelevat että haluanko ostaa jouset ja rättikaton, sillä rahti on lentokoneella 950 dollaria tai laivalla 600 dollaria. Laiva taitaa vaan kestää ikuisuuden.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeep Wranglerin TJ osia | VooDoo Jeep | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 08.01.2012 19:25 |
Jeep Wranglerin 4.0L -04 osia | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.07.2008 09:45 |
O/Wranglerin lehtijouset | timmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.08.2007 14:58 |
O: Jeep YJ wranglerin takakardaani | Merkkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 02.06.2006 11:53 |
Jeep Wranglerin alusta | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.04.2005 10:42 |