Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2012, 21:15
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

jeep wranglerin lehtijouset kierrejousiks


onkos jotain pykälää joka estäisi moisen muutoksen tehä tuollaiseen -89 wranglerin keulaan,
eli lehet poies ja kierrejousitus tilalle tukivarsineen...
ettei tule turhaan haaveiltua moisen toteutusta jos sitä ei sitten tieliikenteeseen saa.
ja ei en ala ostamaa uudempaa wrangleria kun saa maksaa 10tonnin siitä et on vähä modernimpi sisusta ja kierrejouset, sillä erotuksella jo tekee aika paljon muutoksia tohon vanhempaankin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2012, 22:24
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Ei estettä, kunhan on tehdasvalmisteiset tukivarret ja panhard akselipainoiltaan vähintään saman painoisesta autosta.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2012, 17:19
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Tuolta löytyy valmis sarja http://www.4wd.com/Jeep-Lift-Kits-Je...=4+Wheel+Drive
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2012, 17:44
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Siinähän ois valmis paketti.

Mites leimalle tuon kanssa? voi varmaan sisältää jotain todistuksia että juuri wrankkuun tehty sarja, mutta kelpaavuus suomessa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2012, 17:48
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jänkhäsatv Näytä viesti
Siinähän ois valmis paketti.

Mites leimalle tuon kanssa? voi varmaan sisältää jotain todistuksia että juuri wrankkuun tehty sarja, mutta kelpaavuus suomessa?

Taitavat nykyään vaatia TÜV-todistuksen jousista.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2012, 21:29
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

juu jos on 95-98 uudempi .
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2012, 22:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Taitavat nykyään vaatia TÜV-todistuksen jousista.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
juu jos on 95-98 uudempi .
Mihis tämä perustuu, kyllä se käsittääkseni vaaditaan kaikkiin autoihin se TÜV- hyväksyntä? Vai onko tuossa jotain siihen liittyvää, milloin on tyyppihyväksyntä tehty?

..ja jousista kyllä tarvitsee TÜV- lappusen, mutta ei tukivarsista yms. hilppeistä. Eli kunhan on tehdastekoiset ja ko. automalliin tarkoitetut niin riittää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.03.2012, 10:14
JeepTrainee:n Avatar
JeepTrainee JeepTrainee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 43
Perusasetus

Eikös tossa ketjussa heti alussa Matti kerro, että TÜV-paprut vaaditaan -96 tai uudempiin autoihin:

http://forums.offipalsta.com/showthr...hyv%E4ksynt%E4

Just viime kesänä tuli -89 XJ:n korotus muutoskatsastettua ilman mitään lappuja. Edessä RC:n 3 tuumaa korottavat jouset (painavan vinssipuskurin takia), joihin ei kai löydy hyväksyntöjä. Takaalla taas up-countryt (jotka kai luokitellaan vakiojousiksi) ja pidemmät riiput...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.03.2012, 10:23
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeepTrainee Näytä viesti
Eikös tossa ketjussa heti alussa Matti kerro, että TÜV-paprut vaaditaan -96 tai uudempiin autoihin:

http://forums.offipalsta.com/showthr...hyv%E4ksynt%E4
Ka, eihän tuossa sitten ole mitään propleemoja saada vanhempaan Wrankkuun kierteet.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.03.2012, 09:26
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Uudet tukivarret, polypuslat, jouset ja iskarit itsetekijälle jää alle 1500e millä saa tehtyä ja katsastettua uuden tai vanhan kierrejousiprojektin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	LL1476BP%20WIDE.jpg‎
Views:	365
Size:	22,2 Kt
ID:	25554   Click image for larger version

Name:	coilkit.jpg‎
Views:	420
Size:	63,0 Kt
ID:	25555   Click image for larger version

Name:	POLYSET02.jpg‎
Views:	388
Size:	13,5 Kt
ID:	25556  

Viimeksi muokannut KooPee : 23.03.2012 09:29
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.03.2012, 09:45
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

onkos tuossa koopee setissä etu ja takapää molemmat kierteille? kun kuvissa näyttäis olevan 4x jousia mut vaa 2x tukivarsia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.03.2012, 10:21
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee Näytä viesti
Uudet tukivarret, polypuslat, jouset ja iskarit itsetekijälle jää alle 1500e millä saa tehtyä ja katsastettua uuden tai vanhan kierrejousiprojektin
Mikäs tulee ajo korkeudeksi tällaisella setillä vs originel?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.03.2012, 13:17
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Kuvatekninen juttu kun ei ole kuvaa neljästä, settiin kuuluu siis neljä vartta... korkeus tulee selllaseks kun sen laittaa, jousen yläpäätä kun asemoi paikoilleen, niin siinähän se on korkeuden säätö
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.03.2012, 15:06
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee Näytä viesti
Kuvatekninen juttu kun ei ole kuvaa neljästä, settiin kuuluu siis neljä vartta... korkeus tulee selllaseks kun sen laittaa, jousen yläpäätä kun asemoi paikoilleen, niin siinähän se on korkeuden säätö
Niinpä niin... jousien pituus kiinnostaa, eli kuin pitkät noi on?
Ja paljonkos hintaa jäis pusla sarjalle ja tukivarsille?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 26.03.2012, 23:52
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

jousia on eri pituisia valittavana, esim vanhan rangen orkkis etujousi on jo tosi lyhyt. Meillä asiakkaalle tehtiin CJ vitoseen taakse tällä systeemillä rangen +2tuumaa etujousella ja vakiomittanen HD etujousi eteen (V8pannulla)
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.03.2012, 09:31
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Moro,
Mä olen katsellut omaan YJ:hin 2.5" korottavaa lehtijousisarjaa. Paljonko on hintaeroa kierrejousimuunnoksella ja lehtijousisarjalla? Mitä ominaisuuksia parantaa tai huonontaa?

T: Jani
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 27.03.2012, 09:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Hyvä lehtialusta ei juuri eroa huonosta vieterialustasta. Jos laitat kunnon nelilinkkialustan niin tiellä ajaessa on selvä ero huonoon vieterisarjaan tai lehtijousiin, ja toimii metsässäkin paremmin. Toisaalta ei mikään maasturi ole korotettuna ja isoilla kumeilla mikään katusportti

Hintatietoja löytyy tästäkin ketjusta, jos vain viitsii lukea.

edit: ..ja jos minulta kysytään, niin jos lähtisin tekemään muutosta lehtijousista vietereille, niin tekisin sen sitten saman tien kunnolla (= nelilinkkialusta). Jenkkilän markkinoilta niitä löytyy valmiina, tulee toki selvästi kalliimmaksi kuin setti mitä KooPee tuossa esitteli. Jos on enempi budjettilinjalla, niin ei tuo offivarusteen paketti varmasti huono ole - ja on se helpompi tehdäkin. Eniten riippuu käytetyistä jousista ja iskareista, noilla jakarimallisilla tukivarsillakin on rakennettu ties kuinka paljon trial- luokan autojakin missä alusta elää oikein hyvin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 27.03.2012 09:45
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 27.03.2012, 10:49
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Hyvä lehtialusta ei juuri eroa huonosta vieterialustasta. Jos laitat kunnon nelilinkkialustan niin tiellä ajaessa on selvä ero huonoon vieterisarjaan tai lehtijousiin, ja toimii metsässäkin paremmin. Toisaalta ei mikään maasturi ole korotettuna ja isoilla kumeilla mikään katusportti

Hintatietoja löytyy tästäkin ketjusta, jos vain viitsii lukea.

edit: ..ja jos minulta kysytään, niin jos lähtisin tekemään muutosta lehtijousista vietereille, niin tekisin sen sitten saman tien kunnolla (= nelilinkkialusta). Jenkkilän markkinoilta niitä löytyy valmiina, tulee toki selvästi kalliimmaksi kuin setti mitä KooPee tuossa esitteli. Jos on enempi budjettilinjalla, niin ei tuo offivarusteen paketti varmasti huono ole - ja on se helpompi tehdäkin. Eniten riippuu käytetyistä jousista ja iskareista, noilla jakarimallisilla tukivarsillakin on rakennettu ties kuinka paljon trial- luokan autojakin missä alusta elää oikein hyvin.

juu, ei miun ainakaan kannata tuhlata tuohon Koopeen esittämään satsiin... tuskin tulee yhtään enempää joustoa noilla tukivarsilla.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 27.03.2012, 10:49
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.

Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.03.2012, 11:05
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Tullin sivuilla muistaakseni löytyy veroprosentit eri tuoteryhmille.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...erot/index.jsp
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...keja/index.jsp

Eli ensin maksat sinne esim. eimeriikan myyjälle, mitä pyytävät. Sitten tämä kekkoslovakia ryöstää tullissa veron, joka lasketaan tavaran hinnasta+rahdista. Ja eikä siinä kaikki: Päälle lätkäistään vielä ALV.

Toki monesti vielä säästää selvää rahaa kuitenkin.. Ja saa sellaista tavaraa, joista yleensä vaan haaveillaan netin ääressä.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 27.03.2012, 15:20
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janiojan Näytä viesti
Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.

Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle.
Trailmasterin täydellinen sarja kaikkineen on ovh 1050e ja se on valmistettu saksassa. Toimitusaika noin yksi viikko.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.03.2012, 23:26
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janiojan Näytä viesti
Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.

Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle.
Melkeistään kun muutat merkin summan taakse niin tulee oikee... siis jos on ameerikassa vaikkast osa A:n hinta 500 dollaaria, niin Suoleen toimitettuna se maksaa kaikkine lisukkeineen 500 eurooo, riippuu tietennii osa A:n painosta ja koosta kui paljo se heittää tosta... Ainaki kaikki vähä mitä on tullunna tilattua on maksaneet melkeen noin. Esim. alta 10Kg x alta 0,5 neliöö kokoinen paketti UPS rahteinee tulleineen 500 euroo ja osan hinta ameerikassa 500 dollarii.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 28.03.2012, 07:50
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Ok, kiitos tiedosta.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 28.03.2012, 08:41
arzi198 arzi198 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.11.10
Sijainti: Tornio
Viestit: 206
Perusasetus

Omaan asensin tuon pro compin alustan. Jäi muuten yhden kesän ajetut skyjackerin 4tuumaa korottava latialusta joutilaaksi jos jotain kiinnostaa (500€). Sen sain leimaltaki läpi.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 12.04.2012, 17:42
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Paljonko teillä on ollut rahdit 4wd:stä? Just varmistelevat että haluanko ostaa jouset ja rättikaton, sillä rahti on lentokoneella 950 dollaria tai laivalla 600 dollaria. Laiva taitaa vaan kestää ikuisuuden.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep Wranglerin TJ osia VooDoo Jeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 08.01.2012 19:25
Jeep Wranglerin 4.0L -04 osia Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.07.2008 09:45
O/Wranglerin lehtijouset timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.08.2007 14:58
O: Jeep YJ wranglerin takakardaani Merkkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.06.2006 11:53
Jeep Wranglerin alusta Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 8 14.04.2005 10:42


Sivu luotu: 20:15 (GMT +2).