Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2012, 08:17
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Mitäs etua haetaan vaihtamalla vääntösauvat kierrejousiin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.03.2012, 10:20
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva Näytä viesti
Mitäs etua haetaan vaihtamalla vääntösauvat kierrejousiin?
Pehmeyttä tuohon keulaan. Kyllähän jokainen joka on sauvat kiriny tappiin tietää että siittä tulee helvetin kova Pitää vielä zoomailla saisko perää fiksusti alas niin jos sais vielä vähän nostettua keulaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2012, 13:17
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Pehmeyttä tuohon keulaan. Kyllähän jokainen joka on sauvat kiriny tappiin tietää että siittä tulee helvetin kova Pitää vielä zoomailla saisko perää fiksusti alas niin jos sais vielä vähän nostettua keulaa
Laita coiloveri tohon iskarin orggis paikalle ja siirrä ylätukivarren kiinnitys runkopalkin alapuolelle ja lasket samanverran alatukivarsia ja etuperää. Tulis aika magee äkkiä ajateltuna. Gardaanin kulmien kans ei tule ongelmia, jos vaan liuku riittää. Jos ei riitä niin spaceri laipan väliin. Ite haaveillu samanlaisesta asennuksesta, joten nyt ku sulla pakka jo hajallaan niin tee tästä prototyyppi niin kopioin sitte jos hyvä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2012, 19:56
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janex Näytä viesti
Laita coiloveri tohon iskarin orggis paikalle ja siirrä ylätukivarren kiinnitys runkopalkin alapuolelle ja lasket samanverran alatukivarsia ja etuperää. Tulis aika magee äkkiä ajateltuna. Gardaanin kulmien kans ei tule ongelmia, jos vaan liuku riittää. Jos ei riitä niin spaceri laipan väliin. Ite haaveillu samanlaisesta asennuksesta, joten nyt ku sulla pakka jo hajallaan niin tee tästä prototyyppi niin kopioin sitte jos hyvä
Kyllä mää taidan ihan kierrejousilla lähtä hakeen enkä coilovereita rupee hankkiin, jos ei jossain lähellä oo sopivia halvalla Täähän on kerta "budjettiprojekti"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2012, 20:00
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Päästiin koeajaan uus pylväskonekki

Aika helvetisti helpottaa tuota rakentelua, kierteet ja reiät tulee ku itsestään Penkki pitäis vaihtaa koneruuvipenkkiin kun tuo vakio on aika onneton



Tuommoset palikat syntyit uudella koneella puskurin kiinnikkeiksi



Jotain tällasta lähtis hahmotteleen, kyllä tuo muutaman tuen taitaa tarvia?


Viimeksi muokannut Dectane : 28.10.2012 10:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.04.2012, 23:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Jotain tällasta lähtis hahmotteleen, kyllä tuo muutaman tuen taitaa tarvia?

No eihän se tule noin kestämään mitään vinssausta. Pitäis olla tuettuna kyllä vähän kauempaakin, jostain etummaisten korikorvakkeiden takaa asti, vedä vaikka tohon poikkiputken päihin asti jotku laput kiinni.

Aika hurjalta näyttää äkkiseltään nuo kierrejousimallailut, eihän tuonne nyt mitenkään kohtuudella tilaa saa ton tyyppisille jousille iskarin ulkopuolella. Ainoa järkevä tapa säädettävät coil-overit tai tämmönen esmes viimeset 15 vuotta Toyotalla käytössä ollut ratkaisu.


Eli hommaa jotkut Hiluxin tai Land Cruiserin etutolpat ja mälvää niille sopiva yläpään lautanen runkoon kiinni.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 06.04.2012 23:37
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.04.2012, 05:16
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Tuohonhan tulee tuenta taaempaa rungosta, niinku lappujen vieressä näkkyy! Tuo keula on vielä täys kysymysmerkki, eiköhän sen kimppuun käydä kun nämä puskurit on valmiit.. Tieten jos löytys halavalla jostaki valmis paketti niin auttais asiaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.06.2012, 22:20
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eli hommaa jotkut Hiluxin tai Land Cruiserin etutolpat ja mälvää niille sopiva yläpään lautanen runkoon kiinni.
Rupes tämä topiikki herättämään miellenkiinnon uudelleen tuohon tallissa seisovan vanhemman pajen "päivittämiseen" / modaamiseen

Tuossa uudemmassa 3-koppasessa Pajessa on aika hoikka coilover kyhäelmä. Tukivarret näyttäis olevan likimain samat 2-koppasessa, niin olisko katsastusteknisesti mahdollista korvata kakkoskoppasen Pajeron väntösauva suoraa kolmoskoppasen jousi / iskunvaimentaja paketilla, tosiaan pelkällä lautasen "mälväämisellä" ??

Ja kun niinkuin yleensä mopo karkaa, niin jatkais vielä ja vaihtais coiloveri jousen ilmapussiin???
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.03.2012, 22:33
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Kyllä mää taidan ihan kierrejousilla lähtä hakeen enkä coilovereita rupee hankkiin, jos ei jossain lähellä oo sopivia halvalla Täähän on kerta "budjettiprojekti"
Mihin väliin suunnittelit kierrejousta alkaa sovitteleen? Aika ahdasta tulee vaikka laittas coiloverinki. Aika massiivisen näkönen tulee puskurista. Paljon pitää laittaa vielä rautaa että kestää vinssata kun tulee noin paljon ylemmäs runkopalkista.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.03.2012, 08:53
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janex Näytä viesti
Mihin väliin suunnittelit kierrejousta alkaa sovitteleen? Aika ahdasta tulee vaikka laittas coiloverinki. Aika massiivisen näkönen tulee puskurista. Paljon pitää laittaa vielä rautaa että kestää vinssata kun tulee noin paljon ylemmäs runkopalkista.
Vähän vaikea selittää Näätte sitten kun se sinne alkaa painumaan Ja puskurihan on sama mikä oli aiemminki mutta vahvistelen sitä hieman, niinku ei muka valmiiksi ois paksu Ja tukia tarttee paljo
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.03.2012, 11:13
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Töissä olivat saanu leikattua hinauslenkkejä mulle.. En mää nyt ihan nuin montaa ois tarttenu?


Viimeksi muokannut Dectane : 28.10.2012 10:48 Perustelu: kuvaki
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.04.2012, 23:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Älä sitten pety jos et saa koskaan katsastettua noilla jousilla autoa. Tukivarsiin ei saa hitsailla mitään ja toisaalta olka-akseleita ja ylätukivarsia ei ole suunniteltu ottamaan auton painoa vastaan koska alkuperäinen vääntösauva vaikuttaa alatukivarsiin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.04.2012, 23:22
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Älä sitten pety jos et saa koskaan katsastettua noilla jousilla autoa. Tukivarsiin ei saa hitsailla mitään ja toisaalta olka-akseleita ja ylätukivarsia ei ole suunniteltu ottamaan auton painoa vastaan koska alkuperäinen vääntösauva vaikuttaa alatukivarsiin.
Erittäin paljon kiitoksia tiedosta Toteutuksesta tulee jokatapauksessa pulttikiinitteinen juuri tuon takia Kuvia laitan toteutuksesta kunhan se on sen sorttinen että siittä kehtaa kuvan ottaa
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.04.2012, 01:32
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus



viime puhelu kontaktin jälkeen ja tämän lukeminen toi vaan mieleen että kohta siellä on kuskin penkissäkin kierrejousi alusta, kuulosti olevan hilpeä meininki,,suzukiin et sitte aamulla oksenna ku tuun hakemaan
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.05.2012, 18:43
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Eipä tuo motivaatio oo taas mistään kotosi Sen verran tää on edenny että kori pitäis nostaa pois. Luukut sunmuut on irti, konehuoneessa vielä jotain pientä..

No sen verran eilen sain aikaseksi että polkasin pikkusen yli 700km ja kävin hakeen Gary Grandyltä etuakselin ja vähän muuta hilpettä..
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.05.2012, 19:14
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Voi yhren kerran, miettiny että ostasin ne gary grandin kromivanteet pois, mut en oo keksiny kyytiä niille..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitsubishi "Napero" Dectane Maasturiprojektit 204 28.10.2012 11:35
Myydään / Vaihdetaan MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 04.04.2009 18:06
Myydään MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" REKISTERÖIMÄTÖN O/M/V Ajoneuvot 2 14.12.2008 21:25
Myydään Mitsubishi Pajero "halpa" Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 08.07.2008 22:17


Sivu luotu: 18:18 (GMT +2).