![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Aika reilusti nuo mersun koneet huohottaa ennenkun on todellista haittaa. Kunhan ei johda huohotusta takaisin imusarjaan.. Ja kuinkapaljon on liikaa ![]() tuskin hehkujen puuttumisesta tiiviste on mennyt.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä niin pahasti pöhisee että vaihettava on... Öljyt on kyllä ihan mustat edelleen eikä ole juuri tarvinnu vielä lisäillä.
Onkohan noissa tiivisteissä tai pulttisarjoissa kuinka suuri mahis osua väärään jos motonetistä hakee? Siis kun tosta on noita eri versioita OM617-mikälie. Tää on siis vapari 88 heppanen niin eikös se ole sama kone kun w123 300D:ssä? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
tuo palstan -tatsga- varmaan omaa tuoreimman tietämyksen OM617 rempasta, mulla tuli huohotuksesta ihan muuta mieleen, ja siitä ei kannen tiivisteellä selviä...
jos vailla hehkuja on kovasti sahailtu, ja ehkä autettukin jollain niin saattaa olla mekaanisempaa vikaa, puutetta ja kulumaa, esim mäntien yläpäissä... henk.koht vaihtaisin ennemmin koko koneen, kuin nahkan 617 aan...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 26.03.2012 21:00 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Huohotushan johtunee pikemminkin männänrenkaista joiden jousivoima on kadonnut vuosien mittaan ja karstasta joka ahdistaa renkaita entisestään. Tästä seuraa palopaineen ohivuotoa kampikammioon josta syntyy pahempaa ja kosteampaa läähätystä kuin keskimääräisessä 70-luvun eroottisessa elokuvaseikkalussa... =) Tuohon vaivaan ei auta muu kuin melko täydellinen koneremontti. Osat kohtuuhintaisia motonetissä. Männänrenkaat 75e/5 pyttyä, laakerit n.85e, nokkaketju 60e(suosittelen lämpimästi), tiivistesarja 90e, pulttien hinnasta en tiedä ku ostin toiselta kädeltä. Aikaa tuollaseen remppaan mennee jotain 100h hujakoilla varmaan. Kannattaa nostaa heti ekana kone pukkiin niin vituttaa kolme kertaluokkaa vähemmän. Okei onhan tuo hintavaa ja vaivalloista verrattuna vaihtomoottoriin. Täytyy vaan muistaa että vaihtomoottorin kanssa ei välttis kauaa mee et ollan taas lähtöruudussa koneen kunnon kanssa. Tee itse, tiedät mitä saat =)
Jos tuo huohutus ketuttaa muttei jaksa tehdä asialle muutakuin oireiden korjausta, niin huohottimen väliin separaattori ja paluu takas öljypohjaan. Siinähän pöhisee ja ei kulu öljyä ainakaan huohotukseen... =) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jep. Sitte tossa olis lavalla irtonainen OM617 turbokone joka edellisen omistajan mukaan rempattu perusteellisesti mutta vuotaa tiemmä öljyä kiertokangen juuresta. On kaiketi aika operaatio senkin stefan vaihto... Tiedä sitten mkä olis järkevää...
Kun kerran vastauksista jäi se fiilinki ettei toi huohotus niin vakavaa oliskaan niin kertokaas sitten että mitä käy jos tolla vaan ajelee? Ja mikä sitten on se merkki et nyt seis jos toi huohotus ei kerran sitä ole? En mä tohon kyllä rupee sitä kansiremppaa isompaa tekemään kumminkaan. Mieluummin sitten kunnostan ton turbo koneen. Cdi koneen vaihtoa mietin heti alkuun mutta totesin et on meikäläiselle liika iso projekti ja toisekseen tuleeko loota ongelmia moisten tehojen kanssa sitten... Ton nykysen motin huono kunto on kyllä siinä mielessä takaisku koska oletin että "legendaarisella taksimersun koneella" pääsee 1 miljoona km koska vaan... Mut ei vissiin sitte. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vuotaa kampiakselin etu- tai takapään stefasta, vai mitä tarkoitat?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ohhoh kun tuli taas sekavia kirjotettua. SIIS:
Vuotaa kampiakselin stefa... Ja nimenomaan takapäästä. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Etupään stefa on helppo vaihtaa, takapään sit mahdoton ilman kampiakselin irrotusta koneesta. Kantsii olla varovainen noiden "perusteellisesti rempattujen" kanssa. Omaankin koneeseen oli vaihdettu ilmeisesti männät ja laakerit jossain vaiheessa, mutta ketju jäänyt vaihtavamatta mikä paukku sit poikki...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tommonen ns, vanha kone ei lähde käymään ollenkaan jos ei hehkuta ja venttiilien säädöstä on semmonen ohje kun 30tkm.Mitähän sillä koneella on mahdettu ajaa? Kilometri testin voi tehdä öljykorkilla eli kuumalla koneella kun avaa korkin tyhjäkäynnillä 300tkm pysyy nätisti aloillaan,400 pomppii ja 500 ja yli lentää pois.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Niin korkki vai koko moottori? =)
|
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |