![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei taida tuo kardaanien värään suuntaan pyöriminen olla ongelmana autoissa johon tuollaista lootaa voi oikeasti harkita. Halvempaa kääntää pyörimissuunta akseleilla ku custom jakiksessa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toinen ongelma on siinä että jakis on niin kapea ettei etukardaani mahdu vaihteiston ohi, varsinkin automaatin kanssa. Kyllä ton jakiksen pitää olla sellanen että sen voi laittaa autoon ilman akselien muokkaamista.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hyvinhän se onnistuu kahdella ratasparillakin? Kuten hilukseissa, GR-patrolleissa jne. Veto tulee takaa keskeltä pihalle ja sen voi sitten jakaa haluamaansa suuntaan esim. ketjulla.
Jos helpon, halvan ja kestävän alennusvaihteen haluaa, niin kannattaa varmaan kyselllä Valmetin ryömintävaihteistoa? Löytyy suora ja ryömintä, 1:4 välityksillä. Viimeksi muokannut Viipo : 15.03.2012 07:24 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jep kolme aluetta,lukittava keskitasauspyörästö, ja suunnan vaihtaja että pääsee taaksekkin satasta.
![]() ![]() ![]() Ja tietenkin se pto. Ja hintaa se 500 - 1000 egesteriä. ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
KYLLÄ!
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä kiinanpojat toimittaa tuohonkin hintaan ku tilaa miljoonan erissä... =) Rattaat tosin on varmasti suoraan valun jäljiltä ja akseleiden pinnanlaatu on jotain karkean ja tosi karkean väliltä. Kuoren alumiini valu halkee jo asennettaessa tietenkin ja pultit on lujuusluokkaa 4.8. Custom osissa tuppaa nuo valmistuskustannukset aina pomppaa pilviin kun tehdään maksimissaan muutaman kappaleen sarjaa vaikka suunnittelukuluja ei olisikaan. Nimimerkillä 1500e maksanut itsesuunniteltu lineaariaktuaattori n.6cm iskulla(koulun formulatiimin juttuja). Toimi mekaanisesti hienosti mut harjattoman lennokin moottorin ohjausta ei saatu pelaa tarpeeks pienellä viivellä, niin jäi sit sähkökäyttönen kytkin toteuttamatta.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-> siis porttaaleissa säästää neljä hammaspyörää jos kääntäs akselit |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No noita portaaleja vois harkita myös johonki vähän vähemmän HC:n laitokseen... =) Ei mut siis faktahan on se et et mitä yksinkertaisempi laitos niin sen helpompi valmistaa ja on vähemmän rikkoutuvia osia. Jos alkuperäiseen 1000e hintaan pitäis päästä, niin realistisin kapistus on 2 akselinen jakis jossa toisella akselilla tuodaan voimaa sisään ja toisesta tulee eteen ja taaks voimaa ulos. Kuoret sit valmistettu esim ehdottamallani vesileikkuulla levystä. Vaihteensiirto olis yksinkertaisella eestaas liukuvalla "akselilla" jota vois esim pushpull kaapelilla ohjaamosta käsin liikuttaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu custom prätkä | Nostokurki | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 21.02.2012 18:42 |
Myydään custom moottoripyörä | jupe69 | O/M/V Muut | 0 | 06.03.2009 10:14 |
m:moottoripyörä honda 500 custom. | jupe69 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 08.05.2008 21:19 |
M: Jeep Comanche Custom 2.5+4man+2WD | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.02.2008 19:37 |