![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mulla on nyt Jeep XJ:n katonraja muistaakseni ~185-190cm lattiasta, alle tulee Mogin peltiperät ja 42" renkaat. Mutta tuo korkeus on se minkä auto tulee olemaan pohjaanlyöntikumien varassa, ja tarkoitus on saada 15cm sisäänjoustoa niin voi huoletta lasketella menemään vaikka officrossissakin. Vituttaa ajaa jollain kivireellä missä ei ole sisäänjoutoa kuin nimeksi ![]() Enimmäkseen putkirunkoinen kori joka ei putken metripainon mukaan paina ihan älyttömästi; mogin akselit ja 42" Pitbullit painaa sen verta paljon että painopiste ei pitäisi nousta kovin ylös. Laskelmien mukaan kokonaiskorkeudeksi tulee siis 200-205cm, akseleiden alle jää ~45cm, mahan ja helmojen alle sitten hieman reilummin. Kokonaisleveys kait tulee olemaan ~210cm tjsp., joten ei pitäisi olla kaatumatautinen. Sitten se selviää kun joskus saa valmiiksi ![]() Jos alkaisi puhtaalta pöydältä tehdä Jeep Cherokeeta tai Comanchea portaaleilla, niin varmaan tulisi siirrettyä kone + laatikkopakettia taaksepäin ~20cm, saisi painopisteen keskemmälle pituusakselilla ja koneen eteen tilaa tunkea akseli mahdollisimman ylös sisäänjoustossa. Voisi varmaan silloin hyvinkin tehdä 15cm matalemman auton, mikä ei olisi ollenkaan haitaksi. Öljypohjaa leikkaamalla saan ehkä 3-5cm lisää tilaa edessä. Takana ei ole ongelmia, voisi olla vaikka 20cm matalampi ja jäisi tilaa sisäänjoustoille ![]() Sama pätee varmaan moneen muuhunkin offiaihioon, että tekniikkapakettia taakse siirtämällä tilaa portaaleille saisi hyvin ja auto jäisi matalemmaksi. On vain vitunmoinen homma, mitä ei ihan heti innosta alkaa tekemään varsinkin jos kilpiin vielä tulossa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Muistaako ketään mikä oli peltiperän stefan koko. Siis sen johon tulee napa kiinni. Mulla näemmä vuotaa poksi öljysä ulos siitä
Viimeksi muokannut murkula_ : 11.03.2012 19:13 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Paljonko valuperässä on vetopyörästön kotelon halkaisija?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
kokonais korkeutta en vielä tiedä
enkä tän hetkistä korkeutta tullut mitanneeks mutta vieressä olevan lj kattokorkeus on noin 204cm katon korkeimpaan kotaan mitattuna |
|
#5
|
||||
|
||||
|
jumpe !
onk legendaarinen rautasika saamassa volvolaiset ??? ![]() asiallista !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
laitoin tonne muutaman projekti kuvan http://forums.offipalsta.com/showthr...t=90993&page=9 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ulkohalkaisiaksi mittailin kokonaisesta akselista noin 28cm, ei pitäs paljoo heittää. Hiukan hankala saada ihan tarkkaa mittaa, ei ollu isoo tönäriä käsillä.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sitten lisää kysymyksiä; sijaitseeko vetopyörästö, riippumatta akselin kokonaisleveydestä, aina yhtä kaukana ajoneuvon keskilinjasta? Ja k.o mitta on? Kuinka leveä on vetopyörästön kotelo pulttikehän kohdalta? Akseliputket tais olla noin 100mm halkaisijaltaan?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kotelon leveys pulttien kohdalta n.20cm. Ja putket on n.10cm. Ja osat on keskenään vaihtokelpoisia riippumatta siitä onko kapea vai leveä akseli, etu- vai taka-axeli, kun vaan pysytään samanmallisissa akseleissa. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuolla on valuperien leveyksiä ja muuta infoa -> http://www.oocities.org/nharrison314..._axle_info.htm
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#12
|
|||
|
|||
|
90x120x13
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Kuinkas leveitä porukoiden autot yleensä on?
Siis renkaiden ulkomitta |
|
#14
|
||||
|
||||
|
No mulla on 39,5x18r16,5 boggereilla 15,5 leveillä vanteilla 2080mm.
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Volvon akselit levy jarruilla ja 39.5x18x16.5 Boggerit halkaistavilla hummerin vanteilla muistaakseni 2000mm leveä.
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Mulla oli Hilux Volvon porttaaleilla 42/14x16 vanteilla renkaiden ulkopinnasta kokonaisleveys 203cm kulutuspinnaltaan 198cm.
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
nyt laita se auto kuntoon ja lähe helatorstaina venäjälle.
|
|
#18
|
||||
|
||||
|
Kapeet mogin valuakselit ja 44" swamperit, niin ulkoleveys muistaakseni oli 225cm
|
|
#19
|
||||
|
||||
|
kuten on monesti huomattu tuo leveys ei tuo onnea offikaytossä ,vaikka olis porttaalit ja isot renkaat ...sellanen 220-280cm levee ja 3m korkea alkaa olla jo liian leveät ja korkee perus safarointiin.. suora akseli vehkeet pesee yli ison porttaali vehkeen monissa paikoissa..
|
|
#20
|
||||
|
||||
|
KooPeen Mashbox 39,5x18-15 boggereilla 13" vanteilla on 210cm levee.
|
|
#21
|
||||
|
||||
|
possu volvolaisilla 196cm siirto lisuilla
|
|
#22
|
||||
|
||||
|
Volvo 37x14,5-15 renkailla ulkopinnasta ulkopintaan 204cm. 10" vanteita viety edessä maksimit sisään, ennenku nappaa raidepäähän.
Tyyppikilvessä lukee 188cm. Voiko se olla tosiaan niin kapea? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Uaz lukot ja muuta jorinaa | Smuli | Tekniikka & Jutustelu | 67 | 02.04.2013 20:39 |
| sj 410 renkaat, vanteet ja yleistä | antti_boy | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.06.2007 19:30 |
| bj.n yleistä tietoa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.07.2005 07:19 | |
| Muutos katastus (Yleistä keskustelua) | juha_t | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 19.03.2005 18:01 |