![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Mulla G mese. Korkeus 2.3m katonrajaan, helmapalkki 90cm maasta. Renkaina 39,5 pökkyrä 15" vanteilla.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla rasittaa korkeutta öljypohja koneessa. Sisäänjoustoa edessä juurikin tuo PEE:n Mainitsema 10 cm ja ulos noin 25. Ensitalven tai kesän aikana tehdään vähän pahaa tolleöljypohjalle niin saa noin 10cm alemmas |
|
|||
|
|||
![]()
Mittatteko muuten katon/auton korkeimpaan kohtaan vai "katonrajan" (tippalista)?
Mun koslassa se 199cm katon (ja koko auton, jos ei telineitä katolla) korkaimpaan kohtaan, "katonjara" (tippalista) muutaman sentin alempana. Sisäänjoustoja on rajoitettu, nyt stopparikumiin n. kolme sormenleveyttä, ulosjoustoja reilummin. Röykkyinen ajaa lujaa pompputiellä erityisesti takapenillä istuen, mut alusta toimii rauhallisessa maastoajossa erittäin hyvin. Vaimentimina 10-20 vuotta vanhat pumput. |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on land cruiserissa katon korkeimpaan kohtaan n.1990mm 39,5 boggereilla alustana trail master stage 2. Sisäänjoustoja n.15cm, ulos enemmän. Suht hyvä kyyti nopeemmassakin ajossa huonolla tiellä, Alusta uusittu 4kk sitten.
|
|
|||
|
|||
![]()
Eli kyllä porttaalikikotin pitäis pystyä tekemään alle kaks metriä korkeena 39½" renkaillakin?
Tuo ugly_hj speksi vaikuttaa aika mainiolle. |
|
||||
|
||||
![]()
Joo toi on jollain 0,7 rengaspaineilla, on muuten sun range tonkin auton porttaalisoitumisinspiraatiooon vaikuttanut sekä peen hottis. Ei ole ollut tojotan akseleilla tuo auto koskaan niin hyvä ajaa kuin nyt noilla volvolaisilla.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tais olla jotakuinkin Suomen eka volvon porttaaleille leimattu range. Pyssykylässä oli hieman aiemmin leimattu range mokin akseleilla, alla kuva siitä syyskuulta 2004. -Paavo ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Joo... tosiaan tuo Hiluxin korkeus on katon korkeimpaan kohtaan ja 1,5barin rengaspaineilla. Edessä sisäänjoustoa n. 10 senttiä ennenkuin akseli ottaa öljypohjaan, takana suurinpiirtein samanverran. Öljypohjaa olis tarkoitus muokata että saisi vielä vähän madallettua sisäänjoustojen kärsimättä.
|
|
||||
|
||||
![]()
Alias hirvitorni kärsseri on noin 238cm korkea unimogin valuakselit ja alla 44" monster mudderit
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uaz lukot ja muuta jorinaa | Smuli | Tekniikka & Jutustelu | 67 | 02.04.2013 20:39 |
sj 410 renkaat, vanteet ja yleistä | antti_boy | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.06.2007 19:30 |
bj.n yleistä tietoa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.07.2005 07:19 | |
Muutos katastus (Yleistä keskustelua) | juha_t | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 19.03.2005 18:01 |