Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2012, 11:00
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Käytännössä tämäkin tilanne on vaan päinvastoin, Mersun koneessa pitää olla ahdot kovaa vauhtia nousemassa tossa vaiheessa, mitä se ei kuitenkaan tee lähtemättä vedättämään jo tovi aiemmin lappu lattiassa. Sama homma näissä nykydiisseleissä, kehutaan että väännöt vaikka 400 Nm/1500 r/min, mutta ajeleppa tuolla 1500 r/min kierroksilla maantiellä isoin vaihde sisässä niin saa siinä hetken odotella ennen kuin vääntöjä alkaa kehkeytymään.
Eikös tuo ole siitä kiinni, että mihin käyttötarkoitukseen ja miten kone on rakennettu. Ainakin mersujen koneiden lähes kaikki dynolaput ovat ns. superturboista, missä tavoitteena on maksimaalinen teho => turbon mitoitus sopiva korkeilla kierroksilla, ei niinkään alavääntö ja herkkyys alarekisterissä. Dynossa painetaan lappu lattiaan ja siitä piirtyy sitten se vääntökäyrä. Ei siinäkään nyt "minutteja" pidetä lappua lattiassa ennekuin tehoa aletaan mittaamaan? Eli tehon/väännön syntyminen (= ahtopaineen nousu) on enemmän kuitenkin muutamia sekunteja, jos turbo on vähänkään mietitty "käyttöauto" mielessä...? Sen lisäksi lähes kaikki dynolaput on tehty ns. perinteisillä turboilla eikä muuttuvasiipisillä VNT turboilla, joilla voi vielä herkistää alarekisterin vetoa (jos vaan osaa tehdä hyvän ohjauksen näihin ns. "mekaanisiin esikammiokoneisiin") menenttämättä paljoa käyttöaluetta korkeilla kierroksilla. Kokonaan toinen kysymys on sitten se, että paljonko on "järkevä" ottaa vääntöä/tehoa matalilla kierroksilla kestävyyden näkökulmasta...1000-1500rpm:n välissä otettu kova teho on kyllä aika "rajua" moottorin mekaaniikalle ja voimansiirrolle.

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2012, 15:52
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

kyllä mulla on tossa oottamassa jo lj:n jakarit ja hj:n lukkoakselit on viel hakusessa mut eiköhän nekii tumpata sinne samalla. yhet lj:n takajakarit vois viel tarvita jos olis jollain ylimääräsenä. sais molempiin päihin tukivarret akselin yläpuolelle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2012, 18:08
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Kiinnostavaa.


Kiinostais nähdä noita väätökäppyröitä jotka vastaa kun Tojotan ylipitkällä ykkösellä ylisuurilla renkailla lähdetään tyhjäkäynniltä ylämäkeen. Mitä dynon kuorma käytännössä vastaa? Onko niissä jokin standardi?
Voihan se vitosella kiihdytys kertoa paljonkin jos käppyrää venytettäis kunnolla ekan tuhannen kierroksen osalta.
Pienet erot voi olla merkittäviä mutta yleensä tuijotetaan huippuja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2012, 20:45
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija Näytä viesti
kyllä mulla on tossa oottamassa jo lj:n jakarit ja hj:n lukkoakselit on viel hakusessa mut eiköhän nekii tumpata sinne samalla. yhet lj:n takajakarit vois viel tarvita jos olis jollain ylimääräsenä. sais molempiin päihin tukivarret akselin yläpuolelle.
Jos vielä onnistut löytämään vielä J 75 :sen akselit niin niissä oisi leveys passelimpi ja välitys valmiiksi 4.11

Mutta pidä se bertta liikkeessä siihen saakka kunnes tekniikka on valmiina svappia varten. Maailma vaan kun on sitä parempi paikka mitä enemmin berttoja pyörii liikenteessä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2012, 21:17
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

juu kyllä olis tarkoitus pitää ajossa kunnes kaikki osat kasassa. eikä sittenkään kovin pitkään seisoteta. kova tavote olis että anttolan jamboreessa olis kierteet alla ja kutvonen keulalla. mistähän löytäis kohtuuhintaan 1HD-T moottorin sais näköjään helpommin leimattua tohon berttaan.

Viimeksi muokannut turakoitsija : 09.03.2012 21:21
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2012, 21:24
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija Näytä viesti
juu kyllä olis tarkoitus pitää ajossa kunnes kaikki osat kasassa. eikä sittenkään kovin pitkään seisoteta. kova tavote olis että anttolan jamboreessa olis kierteet alla ja kutvonen keulalla. mistähän löytäis kohtuuhintaan 1HD-T moottorin sais näköjään helpommin leimattua tohon berttaan.
Mihinkäs tuo ny perustuu????
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2012, 21:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mihinkäs tuo ny perustuu????
paino ?

ei kai HDJ n koneita saa halvalla eikä ees kohtuuhintaan mistään, ja murheensa niissäkin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2012, 22:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Tommonen hodarin tekniikkapaketti kaikkine automaatteineenjakolootineen ois kyllä aika messevä bertassa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
om606 Geehen? Mappe Tekniikka & Jutustelu 45 13.04.2023 18:47
Porttaali patikka evo II (Ens savut Om606:sta) swamber Maasturiprojektit 271 25.11.2014 09:45
Myyty MB G 2+3paku OM606 aut. Viideo O/M/V Ajoneuvot 1 01.03.2012 23:25
Myyty MB OM606 turbomoottori swamber O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.07.2011 21:50
Myydään / Vaihdetaan mb om606 superisatsi vetarosa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.12.2010 23:27


Sivu luotu: 20:39 (GMT +2).