Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2012, 21:44
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

> ja sitten ilmanotto laittaa ulos konehuoneesta

Asian ytimessä.

Kohtuu kelppo laskea imuilman kesähelteellä lämpötilaa 50 astetta (kohehuoneesta -> ulkopuolelta), ja parantaa tehoja 15% (lämmin ilma on kevyttä -> optimiseokseen laitetaan vähemmän soppaa -> vähemmän tehoja).

Ja konehuoneen lisätuletus auttaa kans, vaikkei bensa kiehuiskaan kaasareissa (ruisku tai diesel).

-Paavo

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2012, 19:53
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

jeps noin arvelinkin tehdä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,

> ja sitten ilmanotto laittaa ulos konehuoneesta

Asian ytimessä.

Kohtuu kelppo laskea imuilman kesähelteellä lämpötilaa 50 astetta (kohehuoneesta -> ulkopuolelta), ja parantaa tehoja 15% (lämmin ilma on kevyttä -> optimiseokseen laitetaan vähemmän soppaa -> vähemmän tehoja).

Ja konehuoneen lisätuletus auttaa kans, vaikkei bensa kiehuiskaan kaasareissa (ruisku tai diesel).

-Paavo
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2012, 07:21
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Palataanpas vielä aiheeseen, kun vinssinvaihto-operaation yhteydessä joutui puuttumaan syyläriinkin.

Tässä puskuri, maski ja vinssi peteineen pois.

Ja tätäkin kotteroa on tiskattu useampi tunti edellisen mutareissun jäljiltä, tuota keulaa huuhtelin ainakin tunnin, mutta laiska kun oon niin en purkanut maskia tai mitään tieltä pois.



Lähikuva edestäpäin. Syylärin edessä on tollanen hempuli verkko lötkyimpien tikkujen hyökkäyksiä torjumassa.



Sit joku annos paineilmaa, joutu poistaan tuulitunnelin ja rupelin että sai puhalleltua syylärin takaakin.



Aikansa kun puhalteli puolin ja toisin niin pölyäminen loppui, ja nyt syyläri on kohtuu puhdas.

Tässä ehkä puolet siitä mitä syyläristä löytyi. Loput on pitkin tallia ohuena kerroksena, paineilma in siitä kiitollinen puhdistuväline että tulokset leviävät laajalle.



Syylärin -97 V8 discon vakio/alkuperäinen, ja kolmerivinen vaan. Vanha ragen syyläri olis nelirivinen, mutta siinä ei oo öljyjäähyjä päädyissä (koneelle ja laatikolle).

Jos ajattelee mikä paskamäärä syylärissä on ajellessa (kun kohtuu tarmokkaan pesunkin jäljiltä se oli ihan tukossa kauttaaltaan) niin oikeestan aika kumma ettei oo koskaan lämmöt nousseet.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2012, 18:18
Raakakone Raakakone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.11
Sijainti: Pori
Viestit: 88
Perusasetus

Yksi mahdollisuus on tietenkin teettää. Kennoja on eri leveydellä.
Ne vaan katkaistaan haluamaan mittaan ja päädyt hitsataan paikalleen.
Oli kohtuu järkihintaista...
Hain itse "jäähdytinhuolto" sanalla kookkelilla ja löysin paikallisen valmistajan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Range Rover 3.5EFI jäähdytin maddis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2012 19:42
Myydään Range roverin osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 17.09.2009 20:51
Myydään Range roverin Tukivarret tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 09.04.2009 15:14
Myyty Range Roverin jäähdytin ESR74 JussiR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 25.03.2009 07:21
M: Range Roverin ylivaihde RR82 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 07.10.2007 09:12


Sivu luotu: 12:08 (GMT +2).