Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kersantti
kun en ole asiaan syventynyt yhtään niin missä hinnoissa esim. tuollainen 305 liikkuvat? kun olen bensa kasia miettinyt omaan bj:seen mutta en ole vielä ollut asian kanssa kauhean tosissani.
täydellisestä paketista puhutaan siis. (apulaitteineen ja käyntikuntoisena)
|
Kunnosta ja uusien osien määrästä riippuen 100 - 1000 € +/- jotain. Nämä 305:t ei ole mitään suosittuja kunnostus- tai virityskohteita, joten niihin ei ole yleensä paljoa osia vaihdeltu. "Käyntikuntoisen" irtokoneen ostaminen verrattavissa lottoamiseen. Kansien irroittaminen ei paljoa vie aikaa tai vaivaa, uudet kansipahvit joutuu ostamaan, mutta irroittaminen kannattaa, näkee hyvin missä kunnossa kone on. Jako ei mene sekaisin, koska 305 on työntötankokone. Samaan tyyliin voisi irroittaa öljypohjan ja tarkastaa kampiakselin laakerit. Uudet maksaa kaljakeissin verran. Ja nyt kun kone onkin jo pukissa, niin samalla...
Tosiasiassa helpoimmalla ja loppujen lopuksi halvimmalla pääset kun ostat ajo- ja käyntikuntoisen Chevy Capricen oikeaa vuosimallia, siitä saat sitten kaikki tarvittavan ja pystyy samalla osoittamaan, mistä autosta vaihto-osat ovat peräisin. Näiden hinnat pyörii jossain tonnissa tai alle, kai..
Vaihdelaatikko on noissa Capriceissa usein TH200, sellaista ei kannata maasturiin laitaa, vaan ostaa tehdaskunnostetun lootan tai kunnostaa käytetyn ammattilaisella, jos omaa kokemusta ei ole. Tämäkin on kaikkiaan tonnin projekti. Loota sais olla vähintään TH350, nelivedosta niin lyhyellä hännällä.
Adapteri esim. TH350:n ja Toyotan jakiksen väliin pidentää pakettia. Hyvä ratkaisu voisi olla aikaisemminkin mainittu Dana18 jakis tai vastaava.
Koneen myötä vaihtuu BJ:n sähköt 12 volttiin ja jos ei jätä tuplasähköjä (12 V +24 V), joutuu vaihtelemaan puhaltimen ja tuulilasin pyyhkijän moottorit, mittarit, tms. pikkujuttuja...