Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mikä v8 toyota bj:hin ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94275)

-Bongi- 19.02.2012 14:20

Mikä v8 toyota bj:hin ?
 
Tuli hommattua tollanen, palstallakin esiintynyt bj40 ( bajamaja), jossa tällä hetkellä turbotettu hj60 mosa. Nyt kiinnostaisi kuitenkin päivittää kasi pellin alle. Oisiko suosituksia moottori + voimansiirron osalta ?. Itse olen miettinyt, että 305 chevy pikkulohko saattaisi olla yksi vaihtoehto? kyseinen auto on kuitenkin leimapeli, joten pitäisi saada paperillekkin.
Kiitos etukäteen !:)

Samsonite 19.02.2012 15:35

Ei taida 305 olla vaihtoehto leimattuun BJ:hin. Ranken pupattava kasi menis tilavuuden puolesta, mutta mitä niistä on ilmoitettu heppoja ?

Joske 19.02.2012 15:37

Espoossa on ainakin yks valmis BJ 305 kasi otteessa... ;)

Pousalla toinen, muita?

Niin siitä ei ookkaan mitään haisua onnistuuko enää.

fanito 19.02.2012 15:43

ennemmin ei tarvinnu kun muutoskatsastaa. toyotalta tuotu suomeen fj-40 4.3litranen. 150hp. 80 luvun alun 305 on kevyempi, saman tehonen, ja litrat pysyy rosentti rajoissa. levyt täytyy löytyä edestä.

Samsonite 19.02.2012 15:50

F 3.8 105/125 hp 189 lb·ft (256 N·m)/209 lb·ft (283 N·m) 1960–1975

2F 4.2 135 hp 210 lb·ft (285 N·m) 1975–1984

No niimpä näköjään. Taitaa tuo 2F riittää vertailuun.

Jare 19.02.2012 15:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 853653)
Espoossa on ainakin yks valmis BJ 305 kasi otteessa... ;)

Pousalla toinen, muita?

Onhan nuita 305 koneisia berttoja suomessa useampia kilvissä, joten eikun alat etsiin vaan tekniikkaa ja vaihdat kasin keulalle.

offtopic: flunssa kiusannu viimeviikosta, niin tullu oltua sisällä ja aika on kulunu hyvin esim. youtubessa ja kyl monessa mun katsomassa videossa on V8 pauhannu ja tullu omaankin päähän taas kaikenmaailman ideoita:D

timppat 19.02.2012 17:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja fanito (Viesti 853657)
ennemmin ei tarvinnu kun muutoskatsastaa. toyotalta tuotu suomeen fj-40 4.3litranen. 150hp. 80 luvun alun 305 on kevyempi, saman tehonen, ja litrat pysyy rosentti rajoissa. levyt täytyy löytyä edestä.

mahtaako tarvia levyjarruja ku ei fj ,ssäkään o eikä eis jarrutehostinta.

-Bongi- 19.02.2012 20:10

Sitä mäkin vähän meinasin, että prossat pitäis pysyä rajoissa vaikka ois vielä pari desiä isompikin. Levytkin jo löytyy, mutta onko tietoa miten muut ovat toteuttaneet voimansiirron 305:sen kanssa ? Chevyn laatikolla+ toyotan jakiksella ? . Jonkinlaisen adapterinhan se vaatisi askin ja jakiksen välille.

BJ-40/76 19.02.2012 20:30

Minä rakensin yhden chevy 305:lle tekemällä adabterin koneen ja kytkinkopan väliin.
Ja samaten adabteri automaatin vetolevyn ja alkuberäisen b-moottorin hammaskehättömän vauhtipyörän väliin, kytkinakselin laakereineen.
Ja tuo B-moottorin kierrejousi asetelma on mahdollista vahvistaa....
Toki jos jotain tehomyllyä alkaa rakentamaan, niin rahalla saa parempiakin kytkimiä, olisko silloin helpoin tehdä kytkin kokonaan chevystä koppineen päivineen, ja tehdä adapteri kytkinkopan ja laatikon väliin?
Automaattilaatikko ei oikein sovi tuonne bj-40 alle, koska paketti jatkuu niin pitkäksi ettei takakardaanista jää paljoakaan jäljelle.
(toki jos tekee tupla jakolaatikoilla niin sitten onnistuu, mutta tulee raskas ja leimasetä saattaa ihmetellä?)

Ja tuo chevy on nimenomaan helpoin, koska startti on paremmalla paikalla kuin esim oldsissa.

Pakoputkia/sarjoja joutuu pikkasen miettimään/hakemaan, mutta kyllä ne sinne saa....

Ja kaikki sähköt sitten 12volttisiksi, vinkkarin moottori ja lämppärinmoottorit hankalimpia löytää, mittaristo toimii joten kuten kun ohittaa säätimen.

-Sakke- 19.02.2012 20:32

Taitaa niissä olla oma laatikot

Jare 19.02.2012 20:52

Osassa noissa V8 berttoja on automaatti ja osassa sit ollu BJ:n manuaali. Itellä suunnitelmissa automaatilla tekeminen, ku kuka sitä nyt niitä vaihteita kokoajan haluaa vaihdella ja kytkintä polkea.......mutta mulla on vaan ihan "pari muuta" projektia ennen Tipi-BJ:n V8 muutosta:D:D:D

tare 19.02.2012 20:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 853653)
Espoossa on ainakin yks valmis BJ 305 kasi otteessa... ;)

Pousalla toinen, muita?

mulla on kans yks, TH350 automaatilla ja dana18 jakiksella
edellisessä bj:ssä oli vastaava mutta bj:n jakiksella.

-Sakke- 19.02.2012 21:15

Onkos sitä sellasta violettiä BJ:tä enää missää?, missä volvon akselit ja jotain ralliruutukuvioo ja varmaan automaattilootaa ja oliko kääntöjarrukki tms.???

Semmonen harmaa muistikuva että joku noista kukkahattu veljeksistä olis ajanu trialia moisella pro-modissa? Saatto olla joku muuki? tai jossain muussakin luokassa?

Mutta jos joku ymmärsi mitä autoo tarkotan ja viä tietää kyseisestä vehkeestä jotain ni speksejä ja nykykuosia?????

Maajussi 19.02.2012 21:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 853791)
Onkos sitä sellasta violettiä BJ:tä enää missää?, missä volvon akselit ja jotain ralliruutukuvioo ja varmaan automaattilootaa ja oliko kääntöjarrukki tms.???

Semmonen harmaa muistikuva että joku noista kukkahattu veljeksistä olis ajanu trialia moisella pro-modissa? Saatto olla joku muuki? tai jossain muussakin luokassa?

Mutta jos joku ymmärsi mitä autoo tarkotan ja viä tietää kyseisestä vehkeestä jotain ni speksejä ja nykykuosia?????

Tossahan tare kerto jo speksit mut auton nyky kuosi on rakenteellisesti vissiin sama ku ollessaan lila mut väri on vaihtunu kirkkaan punaseks/kone läpi käyty ja alla on 36"sx:sät.Ja on lahden seudulla...

samppas 19.02.2012 22:15

"Oranssi" Bj:ssä on 305 th400+quadratrack. Kone on laitettu lähes kiinni syylariin. Kannattaisi harkita myös Rangen myllyä + laatikkoa + jakista. sopisi hyvin paikalleen, olisi kevyt eikä tarvitsisi soveltaa adaptereita.

sisua45 19.02.2012 22:45

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99397

Onks tää se Pousan auto? Muistaakseni kasilta kuulosti.

Kuvattu Rabbit Ranchilla vuonna 2007.

1975-1987 - 4.2 L (4230 cc) 2F

4230 cc x 1.25 = 5287 cc = 322 cid.

Rytari 19.02.2012 22:59

on on... sama mies, eri verkkarit

muistuu mieleeni joku kytkinletkuepisodi.. manuaali siis?

tare 20.02.2012 06:37

tossa on Kivisen projektista, GM350+hj manuaali
http://www.alanmiehet.com/?id=56

MK 20.02.2012 09:18

1 Liiteet
Tässä olisi hiljakseen tuloillaan 305+SM465+Toyota jakis. Tohon SM465 10-hampaiseen ulostuloakseliin käy suoraan Toyota hammaspyörä.

hakoteilla 20.02.2012 13:11

Mulla on SBC305 + TH400 + HJ60:n splitcase jakis, välissä Advance Adapterin palikka: KLIK. Leimattu ongelmitta.

mersuana 20.02.2012 15:00

LEXUS moottori
 
Onkos kukaan liittänyt sellaista LEXUS-moottoria 4.0 V8 (1UZ-FE) BJ:n laatikkoon tai saanut sellaista toimimaan jossain jälkiasennuksena? Taitaa olla liikaa sähköa ja teknik juttuja. Sain päissäni sellaisen ajatuksen et vois olla ihan toimiva paketti tuohon omaan berttaan. Teholappu taitaa olla ainoa haaste tuon leimaamisen kanssa?

offroadjouni 20.02.2012 16:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mersuana (Viesti 853997)
Onkos kukaan liittänyt sellaista LEXUS-moottoria 4.0 V8 (1UZ-FE) BJ:n laatikkoon tai saanut sellaista toimimaan jossain jälkiasennuksena? Taitaa olla liikaa sähköa ja teknik juttuja. Sain päissäni sellaisen ajatuksen et vois olla ihan toimiva paketti tuohon omaan berttaan. Teholappu taitaa olla ainoa haaste tuon leimaamisen kanssa?

BJ:n laatikosta en tiedä, mutta ainakin LJ:n jakikseen sen saa sopimaan yhdessä Lexuksen automaatin kanssa. Sähköjä on koneessa jonkin verran, mutta aika helpolla ne loppujen lopuksi sai toimimaan. Sitten tosin motivaatio lopahti ja aloin jeepistiksi. Alla pari linkkiä.

http://forums.offipalsta.com/showthr...highlight=lexj
http://forums.offipalsta.com/showthr...highlight=lexj

tare 27.02.2012 21:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 853757)
Automaattilaatikko ei oikein sovi tuonne bj-40 alle, koska paketti jatkuu niin pitkäksi ettei takakardaanista jää paljoakaan jäljelle.

kävin mittaamassa niin mun tekeleessä on automaatin kanssa takakardaani 70cm, että onhan se reilusti pidempi kuin bj:n oma
moottori on muutaman sentin päässä tulipellistä

BJ-40/76 27.02.2012 23:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 856510)
kävin mittaamassa niin mun tekeleessä on automaatin kanssa takakardaani 70cm, että onhan se reilusti pidempi kuin bj:n oma
moottori on muutaman sentin päässä tulipellistä

ÖÖÖ???

Siis mikä paketti?

oliko tuo aiemmin mainitsemasi "TH350 automaatilla ja dana18 jakiksella"

Jos tosiaan tuolla saa takakardaaniin noin paljon jatkoa, niin saako kopioida:cool:

P.S Aina oppii uutta!

tare 28.02.2012 06:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 856567)
ÖÖÖ???

Siis mikä paketti?

oliko tuo aiemmin mainitsemasi "TH350 automaatilla ja dana18 jakiksella"

Jos tosiaan tuolla saa takakardaaniin noin paljon jatkoa, niin saako kopioida:cool:

P.S Aina oppii uutta!

th350 ja dana18
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79588


Sivu luotu: 19:41 (GMT +2).