![]() |
|
Mikä v8 toyota bj:hin ?
Tuli hommattua tollanen, palstallakin esiintynyt bj40 ( bajamaja), jossa tällä hetkellä turbotettu hj60 mosa. Nyt kiinnostaisi kuitenkin päivittää kasi pellin alle. Oisiko suosituksia moottori + voimansiirron osalta ?. Itse olen miettinyt, että 305 chevy pikkulohko saattaisi olla yksi vaihtoehto? kyseinen auto on kuitenkin leimapeli, joten pitäisi saada paperillekkin.
Kiitos etukäteen !:) |
Ei taida 305 olla vaihtoehto leimattuun BJ:hin. Ranken pupattava kasi menis tilavuuden puolesta, mutta mitä niistä on ilmoitettu heppoja ?
|
Espoossa on ainakin yks valmis BJ 305 kasi otteessa... ;)
Pousalla toinen, muita? Niin siitä ei ookkaan mitään haisua onnistuuko enää. |
ennemmin ei tarvinnu kun muutoskatsastaa. toyotalta tuotu suomeen fj-40 4.3litranen. 150hp. 80 luvun alun 305 on kevyempi, saman tehonen, ja litrat pysyy rosentti rajoissa. levyt täytyy löytyä edestä.
|
|
Lainaus:
offtopic: flunssa kiusannu viimeviikosta, niin tullu oltua sisällä ja aika on kulunu hyvin esim. youtubessa ja kyl monessa mun katsomassa videossa on V8 pauhannu ja tullu omaankin päähän taas kaikenmaailman ideoita:D |
Lainaus:
|
Sitä mäkin vähän meinasin, että prossat pitäis pysyä rajoissa vaikka ois vielä pari desiä isompikin. Levytkin jo löytyy, mutta onko tietoa miten muut ovat toteuttaneet voimansiirron 305:sen kanssa ? Chevyn laatikolla+ toyotan jakiksella ? . Jonkinlaisen adapterinhan se vaatisi askin ja jakiksen välille.
|
Minä rakensin yhden chevy 305:lle tekemällä adabterin koneen ja kytkinkopan väliin.
Ja samaten adabteri automaatin vetolevyn ja alkuberäisen b-moottorin hammaskehättömän vauhtipyörän väliin, kytkinakselin laakereineen. Ja tuo B-moottorin kierrejousi asetelma on mahdollista vahvistaa.... Toki jos jotain tehomyllyä alkaa rakentamaan, niin rahalla saa parempiakin kytkimiä, olisko silloin helpoin tehdä kytkin kokonaan chevystä koppineen päivineen, ja tehdä adapteri kytkinkopan ja laatikon väliin? Automaattilaatikko ei oikein sovi tuonne bj-40 alle, koska paketti jatkuu niin pitkäksi ettei takakardaanista jää paljoakaan jäljelle. (toki jos tekee tupla jakolaatikoilla niin sitten onnistuu, mutta tulee raskas ja leimasetä saattaa ihmetellä?) Ja tuo chevy on nimenomaan helpoin, koska startti on paremmalla paikalla kuin esim oldsissa. Pakoputkia/sarjoja joutuu pikkasen miettimään/hakemaan, mutta kyllä ne sinne saa.... Ja kaikki sähköt sitten 12volttisiksi, vinkkarin moottori ja lämppärinmoottorit hankalimpia löytää, mittaristo toimii joten kuten kun ohittaa säätimen. |
Taitaa niissä olla oma laatikot
|
Osassa noissa V8 berttoja on automaatti ja osassa sit ollu BJ:n manuaali. Itellä suunnitelmissa automaatilla tekeminen, ku kuka sitä nyt niitä vaihteita kokoajan haluaa vaihdella ja kytkintä polkea.......mutta mulla on vaan ihan "pari muuta" projektia ennen Tipi-BJ:n V8 muutosta:D:D:D
|
Lainaus:
edellisessä bj:ssä oli vastaava mutta bj:n jakiksella. |
Onkos sitä sellasta violettiä BJ:tä enää missää?, missä volvon akselit ja jotain ralliruutukuvioo ja varmaan automaattilootaa ja oliko kääntöjarrukki tms.???
Semmonen harmaa muistikuva että joku noista kukkahattu veljeksistä olis ajanu trialia moisella pro-modissa? Saatto olla joku muuki? tai jossain muussakin luokassa? Mutta jos joku ymmärsi mitä autoo tarkotan ja viä tietää kyseisestä vehkeestä jotain ni speksejä ja nykykuosia????? |
Lainaus:
|
"Oranssi" Bj:ssä on 305 th400+quadratrack. Kone on laitettu lähes kiinni syylariin. Kannattaisi harkita myös Rangen myllyä + laatikkoa + jakista. sopisi hyvin paikalleen, olisi kevyt eikä tarvitsisi soveltaa adaptereita.
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99397
Onks tää se Pousan auto? Muistaakseni kasilta kuulosti. Kuvattu Rabbit Ranchilla vuonna 2007. 1975-1987 - 4.2 L (4230 cc) 2F 4230 cc x 1.25 = 5287 cc = 322 cid. |
on on... sama mies, eri verkkarit
muistuu mieleeni joku kytkinletkuepisodi.. manuaali siis? |
tossa on Kivisen projektista, GM350+hj manuaali
http://www.alanmiehet.com/?id=56 |
1 Liiteet
Tässä olisi hiljakseen tuloillaan 305+SM465+Toyota jakis. Tohon SM465 10-hampaiseen ulostuloakseliin käy suoraan Toyota hammaspyörä.
|
Mulla on SBC305 + TH400 + HJ60:n splitcase jakis, välissä Advance Adapterin palikka: KLIK. Leimattu ongelmitta.
|
LEXUS moottori
Onkos kukaan liittänyt sellaista LEXUS-moottoria 4.0 V8 (1UZ-FE) BJ:n laatikkoon tai saanut sellaista toimimaan jossain jälkiasennuksena? Taitaa olla liikaa sähköa ja teknik juttuja. Sain päissäni sellaisen ajatuksen et vois olla ihan toimiva paketti tuohon omaan berttaan. Teholappu taitaa olla ainoa haaste tuon leimaamisen kanssa?
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthr...highlight=lexj http://forums.offipalsta.com/showthr...highlight=lexj |
Lainaus:
moottori on muutaman sentin päässä tulipellistä |
Lainaus:
Siis mikä paketti? oliko tuo aiemmin mainitsemasi "TH350 automaatilla ja dana18 jakiksella" Jos tosiaan tuolla saa takakardaaniin noin paljon jatkoa, niin saako kopioida:cool: P.S Aina oppii uutta! |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79588 |
Sivu luotu: 19:41 (GMT +2). |
|