Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.02.2012, 13:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Artzi_ip Näytä viesti
D4D ehottomasti kestävin ja vääntävin kevyt tojotan moottori..
Näitäkin on aika monta eri versiota, ensimmäiset 2.0 D-4D:t ei vääntäny alle 1800 r/min nimeksikään.

Miten lie tollasen Mersun moottorin alavääntö, 12H-T:ssa olis vauhtipyörällä painoo varmasti reippaasti enemmän = ei nyykähdä kun tyhjäkäynniltä nostaa kytkintä. Mese stumppaa kyllä paljo helpommin.

Mutta onhan se 12H-T tosiaan painava möykky 362 kg, B-mosa 283 kg. M-B 606 vissiin jotain 210 kg luokkaa.

Ite laittasin 1KZ-T:n tai 13B-T:n.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.02.2012, 13:50
chief360:n Avatar
chief360 chief360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.01.04
Sijainti: savolinna, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

sen verran kokemusta 12ht koneesta beejiissä etten kyllä harkihtis hetkeekään jos 606:nen on vaihtoehtona
painava ja laiskahan se 12ht on mersun mottiin verrattuna eikä siitä mittään irti saa vaikka minkä tekis.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.02.2012, 20:35
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.653
Perusasetus

Ei oo kyl vastaus kysymykseen mutta -Matti-:n kans samoilla linjoilla. n. 10v metsissä 3B keulilla rymynnyt toki turbotettuna ja kymmeniä 12ht virityksiä nähneenä en laittaisi sellaista keulalle. Etenkin jos autosta on tulossa maastoauto. Jos koneen jatkeena on manuaali niin koneen tulee olla alhaalta vääntävä. Kumpikaan näistä 12ht tai om606 ei ole sellainen. Tai sitten pitää olla sellaiset välitykset et kierroskoneella pärjää. Ja berttaan ei ihan pikkutöikkä saa sellaisia välityksiä että kierroskonetta kannattaisi laittaa.
Mut jos kyseessä vaikka crossi auto niin sitten vois tuo om606 toimia.

Kaikkihan menee päälaelleen jos koneen jatkona automaatti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.02.2012, 20:38
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

eiköhän sen mersun kutosen saa vääntämään alhaaltakin.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.02.2012, 20:45
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.653
Perusasetus

Sillä on aika iso ero pysyykö kone käynnissä vielä alle esim 1000 rpm kun rengas kiipeää kiven yli. Massan hitautta ei korvaa mikään
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.02.2012, 20:46
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
Massan hitautta ei korvaa mikään
Paitsi elektroniikka...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.03.2012, 06:39
vilenius:n Avatar
vilenius vilenius ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 221
Perusasetus

yhistettynä remmiahtimeen.tyhjäkäynnillä säätää ahtaan puolkiloo niinku erääsä vihreässä farmari yykaakoosa nii jaksaa mennä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.03.2012, 09:02
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Paitsi elektroniikka...
En o kyllä onnistunut Cruiseria sammuttamaan liikennevaloissa, mutta erinäisiä vuokrakinnereitä moternein hipo-dieselein, kun vanhasta tottumuksesta ajoneuvon vielä liikkuessa olen koittanut jatkaa matkaa kakkosella. Kierrokset tippuu alle tonnin-> kompuutteri ei tajua moottorin pyörivän-> sammuu.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.03.2012, 17:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Paitsi elektroniikka...
On muuten harvinaisen alaväännöttömiä vätylöitä nämä nykyset Crafterit, 2-litrainen 120 kW:n kone, pahimmillaan jos lähet ykkösellä vähän sutien ja pyällät kakkosta niin kone stumppaa siihen vaikka auto jo liikkuu. Ihan turha yrittää lähtee liikkeelle ilman kaasun liputusta.

Sama kone varmaan toimii ok kevyemmässä kamppeessa, mutta 2500 kg tyhjiltään painava Crafter tarttis tosiaan enempi massaa kampiakselille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
om606 Geehen? Mappe Tekniikka & Jutustelu 45 13.04.2023 18:47
Porttaali patikka evo II (Ens savut Om606:sta) swamber Maasturiprojektit 271 25.11.2014 09:45
Myyty MB G 2+3paku OM606 aut. Viideo O/M/V Ajoneuvot 1 01.03.2012 23:25
Myyty MB OM606 turbomoottori swamber O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.07.2011 21:50
Myydään / Vaihdetaan mb om606 superisatsi vetarosa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.12.2010 23:27


Sivu luotu: 18:45 (GMT +2).