![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() joo, näköjään... puusilmä minä... Lainaus:
en vain tiedä lainkaan kuinka semmosta sais tehtyä noihin lootiin missä on alkujaan vaan yks siirtäjälevy, joten jos semmonen keino oikeasti on olemassa niin nyt rupes sitte heti kiinnostaan, onko linkkiä laittaa? 231:n hän saa sitä siirtäjälevyä millä saa 2wd low pykälän, mutta se ei auta tossa 2:lla siiirtäjällä olevassa 242:ssa. jos on hyvää alustaa niin kyl mulla ainaki menee pikkupuolelta isolle ihan ku vaan siitä kepistä laittaa, toki vähä täytyy nostaa kaasulta ettei oo ihan veto päällä, tosi lyhyet siirtymät tjsp. niin tuuppaan usein vaan 3 tai 4 lootaan ja ajan sillä, menehän se sataa silläkin ![]()
Viimeksi muokannut Rytari : 27.02.2012 14:05 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Missä mulla on vettä?
Varsinkin tuossa edellisviikoilla kun oli kovia pakkasia, Jeeppi oireili kylmänä liikkeelle lähdettäessä siten, että takapää oli aamulla jumissa. Liikkeelle pääsi aina paukahduksen saattelemana, jonka jälkeen ei taas mitään ongelmia. Mietin mahdollisia syitä ja vaihdoin varmuudeks takaperään uudet öljyt ja lisäaineet, kun pelkäsin, että sielt nyt voi tulla kalliskin remontti. Tänään kuitenki sama juttu, vaikka pakkasta oli ehkä -2... Voiko jarrukengät tehä takana tollasta? Kai sieltä rummuista nyt kosteus pääsee käytössä poistumaan? Jakolaatikkoon ja vaihteistoon on öljyt syksyllä vaihettu ja ne toimii kyllä hyvin. Enkä ite ainakaan keksi mitään yhteyttä edellämainittujen kanssa, sillä paukahdus tulee aina vain takaa vaikka olis nelikko päällä. Käsijarrun säätöä varmaan löysemmäks sitte, ellei kellään tuu mitään muuta vaihtoehtoa mieleen? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuullostaa ihan jarrukenkäongelmalta. Jos/kun siellä rummun sisässä on lunta/jäätä - sitähän mettäkeikalla tulee tupa täyteen - niin se ei kaikki välttämättä sula sieltä pois pakkasella. Jäätyy sitten kenkien väliin, kun jarrutuslämpö sulattaa osan vedestä. En olisi ainakaan huolissani peräöljyistä tms.
Jos haluaa varmistua, niin rummut irti ja kuivamaan yöksi talliin tai sitten lämpöpuhallinta tms. Toinen konsti on kopauttaa kevyesti vasaralla/moskalla jarrukilpeen sisäpuolelta ennen liikkeellelähtöä ja käsäri tietysti silloin pois että kengät pääsee vähän liikahtamaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
* * * * Volvo 945ft classic Jeep Cherokee ltd -90 Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hyvälaatusia vektorikuvia NP231 ja NP242 jakiksista vastaanotetaan mielellään. Ihan räjäytyskuva riittää. Lainaus:
Nopeella puolella keskidiffin lukon siirtäminen nopeessa tai hitaassakin vauhdissa sujuu tosi kätevästi ja kevyesti ja lyhyen matkan aikana. En kuitenkaan haluais metsän puolella ryhtyä askartelemaan planeettavetoa päälle/pois, koska sen vaihtaminen on paljon tarkempaa paikan ja menetelmän suhteen. Siks ajelen tyytyväisenä hitaalla puolella ja haaveilen sitä hidasta avointa nelivetoa tekemään samaa mitä toisilla jakiksilla tehdään hitaalla takavedolla. Ihan kaikista oikeimmin kyse on varmaan enemmän siitä että "no kun se ois siistiä jos" eikä mistään kovin tärkeestä tarpeesta. Sitäpaitsi joidenkin twin stick kitin kepit on tajuttoman siistin näkösiä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() ![]() yks siirtäjälevy |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tossa kalikat 9 ja 4 ole ne laatikon sisällä rattaita tai booriholkkeja siirtävät kalikat? Niistä lähtee näemmä jo valmiiks sisäkkäiset akselit, joita sitten ohjaa osassa 3 olevat urat.
Nyt tähän osan 3 tilalle pitäis paskarrella Jotain Ihan Muuta. Tietysti keksimällä tän tilalle uusilla urilla varustetun palikan vois saada haluamiaan vetotapoja lähes haluamassaan järjestyksessä about yhtä monta kun nytkin on. Sehän ei ois kuitenkaan kivaa... Tai ehkä ois. Niin ja onko tää osa 3 se siirtäjälevy? Vai noi 4 ja 9 Minkä näkösiä osasia noissa 231 shiftereissä on? Pystyyköhän niistä hyödyntämään muuta kun kepit ja niiden kiinnityksen koriin... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eikai 231 keppi eroa mitenkään tosta, siirtäjälevy siinä on erilainen, siinä kun ei ole kolo kun yhdellehaarukalle. siihen 231:n saa erilaista siirtäjälevyä missä tota uraa on muutettu. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jep näin olin järkeilly osien tarkotukset mutten nimiä huonommista kuvista, joita oli tarjolla. Luulin että se shift kitti ottaa kiinni suoraan noista siirtohaarukoita siirtävistä akseleista. Toki tommosen 242:lle tehdyn ikioman levyn vois jotenkin paskarrella. Luultavasti saattais saada kohtuullisen sikäli mikäli huolella mittailis ja sitten lähettäis hienon cadikuvan laserleikattavaks ja ehkä perään saamaan lämpökäsittelyt. Aattelin että jos jotenkin noita siirtäjälevyyn päättyviä tankoja käsittelis erillisinä ilman siirtäjälevyä ja nivelöis jotenkin siitä keppeihin. Nivelillä tai vaijerilla tai jollain. Tästä vatuloinnissa saattaa mennä tovi jos toinenkin, joten siksi aikaa autoon ois kiva saada joku toimiva. Eräs 231 ois palstalla kaiketi vielä kaupan, mutta siinä on taulukoitten mukaan väärä tuloakseli. Voiko sen vaihtaa 242:sta ja käyttää sitten sitä väärää vapautunutta irrallaan olevan 242:n käsin pyörittelyyn? |
#11
|
||||
|
||||
![]()
riippuu ihan sen 321:n vuosimallista 94 vaihtuu hammastus planeetassa...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |