Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #426  
Vanha 15.02.2012, 21:34
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Samansuuntaiseksi ne voi laittaa ne etupyörät. Sitä ehdottaa manuaalikin ja sallitut arvot on -0,107 astetta - +0,125 astetta /puoli. Omaani olen laittanut pikkuisen aurausta ja silleen tuntuu olevan ihan hyvä.
Vastaa lainaten
  #427  
Vanha 16.02.2012, 00:46
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Mites nuo pykälät menikään näissä bensa vehkeissä.... oliko -90 cherokeessa katti pakollinen , vai voiko sillä heittää kuikkaa, kun otteessa ei ainakaan sen kummemmin sitä mainita?

Tai lukee siinä senverran, että "Autossa saadaan käyttää vain lyijytöntä polttoainetta"


Ja toinen yhtä olematon kysymys: mistä vaan on voimansa ottanut cherokeen ulosotto!? Tuossa omassani on semmonen joskus ollut ja maininta otteessakin. Ja minulle tultaessa muistona tästä oli käyttövaijeri vielä paikoillaan, joka roikkui toimettomana jakolaatikon paikkeilla...ja sisällä kylän suurin vetonuppi just oikean polven kohdalla....ja lähti kyllä saman tien
Vastaa lainaten
  #428  
Vanha 16.02.2012, 01:13
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Mites nuo pykälät menikään näissä bensa vehkeissä.... oliko -90 cherokeessa katti pakollinen , vai voiko sillä heittää kuikkaa, kun otteessa ei ainakaan sen kummemmin sitä mainita?

Tai lukee siinä senverran, että "Autossa saadaan käyttää vain lyijytöntä polttoainetta"
En nyt löydä mitään faktaa tähän heitettäväksi, linkkinä, mutta -92 asti taisi olla vielä pakettiautoille ja maastureille siirtymäaikaa KATtipakkoon. Rekisterioteessa pitäs olla merkintä, "vähäpäästöinen" tai "katalysaattori..." jotain. Jos merkintä on vanhemmassa autossa, saattaa se tarkoittaa että on aikoinaan annettu jotain autoverohuojennusta. Se varmaan nykysuomessa perittäs takas jos katin ottas pois.
- Omassa, vm 92 saksantuonnissa on katti mutta ei rek.otteessa merkintää. Taas inssi ihmetteli konttorilla että kummatkos päästöt otetaan. Kysäsin sitten että saankos ottaa tuon katin pois. Oli sitä mieltä että saa...tosin hyvin varoen vastaili.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #429  
Vanha 16.02.2012, 08:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Mites nuo pykälät menikään näissä bensa vehkeissä.... oliko -90 cherokeessa katti pakollinen , vai voiko sillä heittää kuikkaa, kun otteessa ei ainakaan sen kummemmin sitä mainita?

Tai lukee siinä senverran, että "Autossa saadaan käyttää vain lyijytöntä polttoainetta"
Jos ei ole merkintää vähäpäästöisyydestä niin eipä sitä sinällään mikään estä poistamasta. Itteltä otin aikanaan molemmista pois kun ne oli metsässä tiellä, eikä niistä mitään sanomisia tullut leimalla koska autot ei olleet vähäpäästöisia/ mainintaa katista.


Lainaus:
Ja toinen yhtä olematon kysymys: mistä vaan on voimansa ottanut cherokeen ulosotto!? Tuossa omassani on semmonen joskus ollut ja maininta otteessakin. Ja minulle tultaessa muistona tästä oli käyttövaijeri vielä paikoillaan, joka roikkui toimettomana jakolaatikon paikkeilla...ja sisällä kylän suurin vetonuppi just oikean polven kohdalla....ja lähti kyllä saman tien
PTO on XJ:ssä jakolaatikon perässä sellainen pieni mötikkä, ja sen alareunasta lähtee pieni kardaaninpätkä taaksepäin. Mulla sellainen oli toisessa (alkup. Suomiauto), mutta missään asennossa sitä ei saanut pyörimään ainakaan käsin/ työkaluilla. PTO:n käyttövipua oli turha koittaa, sisällä oli se jättiläiskokoinen kahva, mistä lähti tyhjä vaijerinkuori auton alle, missä se loppui hyvissäajoin ennen PTO- mötikkää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #430  
Vanha 16.02.2012, 17:20
hämis:n Avatar
hämis hämis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Joensuu, Niva
Viestit: 91
Perusasetus

Ei kannata puusilmän öögalla tsiigata vaan mitalla mitata ne auraukset. Harituksen sijaan n 5mm aurauksen puolella. Aerodynääminen muotoilu lie tekee moisen harhan.

Suutuspäissään siitä ettei tarvinnutkaan säätää niin irrotin tuon "irrotettavan" vetokoukun. Joku joskus kyseli miten tommonen irtoaa niin ekaksi siitä ruuvataan se koukun oikealla puolella oleva ruuvi auki, sitten sitä tulee vetää vielä n. sentin verran ulospäin ja sitten väkivalloin vääntää koukkua vastapäivään 90 astetta. Tämän jälkeen koukun ja runko-osan väliin jotain ja vääntämään koukkua irti sijoiltaan. Tällä kertaa ei rikki mennyt kuin ison sorkkaraudan sorkka..
Click image for larger version

Name:	90 astetta.jpg
Views:	311
Size:	94,2 Kt
ID:	24951 Click image for larger version

Name:	ruuvi auki.jpg
Views:	339
Size:	85,7 Kt
ID:	24952 Click image for larger version

Name:	Koukkupois.jpg
Views:	324
Size:	82,5 Kt
ID:	24953 Click image for larger version

Name:	irto koukku.jpg
Views:	330
Size:	69,6 Kt
ID:	24954 Click image for larger version

Name:	työkalut.jpg
Views:	316
Size:	75,4 Kt
ID:	24955

Itse kiilasin ton ruuvin auki asentoon pienellä jakoavaimella kun se pyrkii menemään jousen vetämänä irrotettavassa koukussa olevaan koloon takas ja sit joutuis vääntää kovempaa. Koukussa olevat urat ja pesässä oleva haitta näkyy jotenkin kuvissa. Niistä voi päätellä kuin se lukittuu tonne pesään
__________________
Juuri tästä kyseisestä asiasta mitään tiedä..
Vastaa lainaten
  #431  
Vanha 17.02.2012, 22:55
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Samansuuntaiseksi ne voi laittaa ne etupyörät. Sitä ehdottaa manuaalikin ja sallitut arvot on -0,107 astetta - +0,125 astetta /puoli. Omaani olen laittanut pikkuisen aurausta ja silleen tuntuu olevan ihan hyvä.
Vakiota isommilla pyörillä vaatii enemmän aurausta ja silti joka metsäreissun jälkeen pyörät on harituksella.
Vastaa lainaten
  #432  
Vanha 18.02.2012, 20:16
Zuikka Zuikka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: Lieksa, Suomi
Viestit: 54
Perusasetus

Vaihdoin Xj:n alkuperäisen radion aftermarket - soittimeen, ja hoksasin vasta seuraavana päivänä ettei keskuslukituksen kauko-ohjaus tai valohälytin toimi. Eli keskuslukon ohjainyksikkö on radion kanssa samassa paketissa? Mikäs olisi paras vaihtoehto saada kaukolukitus ja valohälytin taas pelaamaan, asennanko erillisen keskuslukon kauko-ohjaus-sarjan ja valosummerin vai onko hommaan joku muu ratkaisu? Vanhassa soittimessa on toki mahdollisuus cd-vaihtajaan mutta ei tule kysymykseen. Jytää pitää kuitenkin olla!
Vastaa lainaten
  #433  
Vanha 18.02.2012, 21:05
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zuikka Näytä viesti
Vaihdoin Xj:n alkuperäisen radion aftermarket - soittimeen, ja hoksasin vasta seuraavana päivänä ettei keskuslukituksen kauko-ohjaus tai valohälytin toimi. Eli keskuslukon ohjainyksikkö on radion kanssa samassa paketissa? Mikäs olisi paras vaihtoehto saada kaukolukitus ja valohälytin taas pelaamaan, asennanko erillisen keskuslukon kauko-ohjaus-sarjan ja valosummerin vai onko hommaan joku muu ratkaisu? Vanhassa soittimessa on toki mahdollisuus cd-vaihtajaan mutta ei tule kysymykseen. Jytää pitää kuitenkin olla!
olisko ny niin että se keskuslukitus vaan sais virtansa sieltä mankan liittimistä, kun ei mulla ainakaan mitään orkkissoitinta ole, ollu soitinta lainkaan ku ostin, ja kummasti pelaa kaukoohjaus, valosummeri tosin ei kun sen revin irti kerran pärinään kyllästyttyäni
Vastaa lainaten
  #434  
Vanha 22.02.2012, 19:53
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

miten hitossa noi iskarien pituudet menee

en tahdo löytää sopivia iskareita sitte millään omaani 3" korotus pitäis olla ja silti tuntuu että kaikki on epäsopivan mittasia

esim

Bilstein 5100 Series Shock Absorber
Collapsed Length (IN): 16.97
Extended Length (IN): 28.44
Travel Length (IN): 11.47

Bilstein 5100 Series Shock, Front, Jeep XJ Cherokee w/3.5-4" lift
Collapsed Length (IN): 14.98
Extended Length (IN): 24.61
Travel Length (IN): 9.63

XJ 3.5"-4.5" RUBICON MONO-TUBE
RUBICON MONOTUBE 27.8/17.2 S/L


vanhat oli omen N33L merkinnällä 422mm/748mm eli tuumissa 16.3"/ 29.4" ja iskua siis 12.8"

mitalla kun mittasin niin tasamaallaa seistessä iskarin pituus on 520mm ja pohjaanlyöntikumiin on matkaa n120-125mm eli sen 395-400 mm (15.5")

ei jäänyt oikein hyvää makua noista omelaisista ja kun se 422mm on olevinaan vähä liikaa että iskari pohjaa varmaan ennen pohjaanlyöntikumia niin mikähän tohon olis sopiva ratkaisu, en kuiteskaan haluaisi menettää hyviä joustoja sillä että laittaa esim tommosen 3" lyhkäsemmällä iskulla olevan bilsteinin ja toi ylempi billikka olis vähä liian pitkä lyhkäsenä ja silti lyhyempi isku kun omessa.
Vastaa lainaten
  #435  
Vanha 22.02.2012, 20:24
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Mitenkäs tuolta nuo 9177 ja 9178 esim.? Näyttäisi menevän ainakin lyhyemmäksi ja iskukin vähän pidempi.
http://www.4x4parts.fi/iskunvaimentimet/mitat.htm
Vastaa lainaten
  #436  
Vanha 22.02.2012, 20:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ehkä sun kannattais pikkasen tinkiä sisäänjoustosta ja ostaa riittävän pitkät? Joku 100mm sisäänpäin sopivilla pohjaanlyöntikumeilla (bumpstopit mieluiten) niin ei ihan täryjyrä ole ajaa edes lujempaa.

Tai sit laitat coiloverit? harmi vaan ettei niitä kait enää saa leimattua, kun nekin kait on ttrafin mielestä niin perkeleen vaaralliset..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #437  
Vanha 22.02.2012, 21:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ehkä sun kannattais pikkasen tinkiä sisäänjoustosta ja ostaa riittävän pitkät? Joku 100mm sisäänpäin sopivilla pohjaanlyöntikumeilla (bumpstopit mieluiten) niin ei ihan täryjyrä ole ajaa edes lujempaa.

Tai sit laitat coiloverit? harmi vaan ettei niitä kait enää saa leimattua, kun nekin kait on ttrafin mielestä niin perkeleen vaaralliset..
no sisäänjoustosta voi tinkiä... mutta oon jo niin pyörryksissä etten tajua mikä sitte olis sopiva malli
Vastaa lainaten
  #438  
Vanha 26.02.2012, 11:36
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Onko jotain keinoa selvittää jakoaskin input shaftin tarkka malli irrottamatta jakista autosta? Selviääkö se jollain tyyppikilven tiedoilla?

Aattelin ottaa oman jakoaskin huoltoa varten irti ja sitä varten tarttis metsästää joku sopiva väliaikanen lainaks tai omistettavaks tai jotain.

Autohan on XJ -92 AW4 NP242 4.0HO jne bmw hiv.
Vastaa lainaten
  #439  
Vanha 26.02.2012, 12:59
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Onko jotain keinoa selvittää jakoaskin input shaftin tarkka malli irrottamatta jakista autosta? Selviääkö se jollain tyyppikilven tiedoilla?

Aattelin ottaa oman jakoaskin huoltoa varten irti ja sitä varten tarttis metsästää joku sopiva väliaikanen lainaks tai omistettavaks tai jotain.

Autohan on XJ -92 AW4 NP242 4.0HO jne bmw hiv.
32 spline medium lenght...

kuinka ison huollon meinasit tehdä että kannataako sitä varten pelkästään toista metsästää.
Vastaa lainaten
  #440  
Vanha 26.02.2012, 18:28
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
32 spline medium lenght...

kuinka ison huollon meinasit tehdä että kannataako sitä varten pelkästään toista metsästää.
Aattelin että jos jonkin master rebuilt kitin laittas. Sit jos on vara-aski ajossa niin sillä välin vois kattoa oisko siitä muokattavissa 231:n setillä double stick.

Tietty jos ois joku käyttis erikseen vois paskarrella ajan kanssa näitä. Ja jos ois talli. Ja...
Vastaa lainaten
  #441  
Vanha 27.02.2012, 03:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
A muokattavissa 231:n setillä double stick.
ööö... TÄ?
Vastaa lainaten
  #442  
Vanha 27.02.2012, 05:26
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
32 spline medium lenght...
Numerot väärinpäin?
Eli siis 23 spline.........
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #443  
Vanha 27.02.2012, 05:58
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
ööö... TÄ?
Niinsiis, jos siitä 242:sta vois tehä kahella kepillä ajettavan, vois hitaalla puolella valita muitakin vetotapoja. Käytännössä tän ilo lähinnä ois että vois avata diffiä kääntyvyyden parantamiseks tai jos nyt välttämättä haluaa niin sais takavedollekin.

Hyvällä alustalla voi tietysti ajella nopeella nelikollakin, mut sille vaihtaminen vaatii aina sopivan mestan siinä missä taas diffin lukko aukee ja sulkee paljon herkemmin pikkusella kaasun ja moottorijarrun näyttämisellä.
Vastaa lainaten
  #444  
Vanha 27.02.2012, 13:44
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Numerot väärinpäin?
Eli siis 23 spline.........
joo, näköjään... puusilmä minä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Niinsiis, jos siitä 242:sta vois tehä kahella kepillä ajettavan, vois hitaalla puolella valita muitakin vetotapoja. Käytännössä tän ilo lähinnä ois että vois avata diffiä kääntyvyyden parantamiseks tai jos nyt välttämättä haluaa niin sais takavedollekin.

Hyvällä alustalla voi tietysti ajella nopeella nelikollakin, mut sille vaihtaminen vaatii aina sopivan mestan siinä missä taas diffin lukko aukee ja sulkee paljon herkemmin pikkusella kaasun ja moottorijarrun näyttämisellä.
tuplakeepijakiksen ominaisuudet on tutut, blazessa semmonen tuli tehtyä.

en vain tiedä lainkaan kuinka semmosta sais tehtyä noihin lootiin missä on alkujaan vaan yks siirtäjälevy, joten jos semmonen keino oikeasti on olemassa niin nyt rupes sitte heti kiinnostaan, onko linkkiä laittaa?

231:n hän saa sitä siirtäjälevyä millä saa 2wd low pykälän, mutta se ei auta tossa 2:lla siiirtäjällä olevassa 242:ssa.

jos on hyvää alustaa niin kyl mulla ainaki menee pikkupuolelta isolle ihan ku vaan siitä kepistä laittaa, toki vähä täytyy nostaa kaasulta ettei oo ihan veto päällä, tosi lyhyet siirtymät tjsp. niin tuuppaan usein vaan 3 tai 4 lootaan ja ajan sillä, menehän se sataa silläkin pikkupuolelle takas laitto vaatii sen lootan n:lle ja pysähtymisen.

Viimeksi muokannut Rytari : 27.02.2012 14:05
Vastaa lainaten
  #445  
Vanha 28.02.2012, 08:57
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Missä mulla on vettä?

Varsinkin tuossa edellisviikoilla kun oli kovia pakkasia, Jeeppi oireili kylmänä liikkeelle lähdettäessä siten, että takapää oli aamulla jumissa. Liikkeelle pääsi aina paukahduksen saattelemana, jonka jälkeen ei taas mitään ongelmia. Mietin mahdollisia syitä ja vaihdoin varmuudeks takaperään uudet öljyt ja lisäaineet, kun pelkäsin, että sielt nyt voi tulla kalliskin remontti. Tänään kuitenki sama juttu, vaikka pakkasta oli ehkä -2...

Voiko jarrukengät tehä takana tollasta? Kai sieltä rummuista nyt kosteus pääsee käytössä poistumaan?

Jakolaatikkoon ja vaihteistoon on öljyt syksyllä vaihettu ja ne toimii kyllä hyvin. Enkä ite ainakaan keksi mitään yhteyttä edellämainittujen kanssa, sillä paukahdus tulee aina vain takaa vaikka olis nelikko päällä.

Käsijarrun säätöä varmaan löysemmäks sitte, ellei kellään tuu mitään muuta vaihtoehtoa mieleen?
Vastaa lainaten
  #446  
Vanha 28.02.2012, 09:31
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Missä mulla on vettä?
Kuullostaa ihan jarrukenkäongelmalta. Jos/kun siellä rummun sisässä on lunta/jäätä - sitähän mettäkeikalla tulee tupa täyteen - niin se ei kaikki välttämättä sula sieltä pois pakkasella. Jäätyy sitten kenkien väliin, kun jarrutuslämpö sulattaa osan vedestä. En olisi ainakaan huolissani peräöljyistä tms.

Jos haluaa varmistua, niin rummut irti ja kuivamaan yöksi talliin tai sitten lämpöpuhallinta tms.

Toinen konsti on kopauttaa kevyesti vasaralla/moskalla jarrukilpeen sisäpuolelta ennen liikkeellelähtöä ja käsäri tietysti silloin pois että kengät pääsee vähän liikahtamaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #447  
Vanha 28.02.2012, 19:43
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Missä mulla on vettä?

Varsinkin tuossa edellisviikoilla kun oli kovia pakkasia, Jeeppi oireili kylmänä liikkeelle lähdettäessä siten, että takapää oli aamulla jumissa. Liikkeelle pääsi aina paukahduksen saattelemana, jonka jälkeen ei taas mitään ongelmia.
Joskus oli vastaavia oireita porukoitten asuntoautossa. Ei pikkufiudenpätkylä saanu joskus edes paukauksen kera takajarruja irti vaan vaati lämpöä rumpuun jos meinas liikkeelle päästä. Onneks se paholaisen keksintö on ollut muiden harmina jo vuosia
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #448  
Vanha 28.02.2012, 21:02
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jos haluaa varmistua, niin rummut irti ja kuivamaan yöksi talliin tai sitten lämpöpuhallinta tms.
Jos oikeasti haluaa varmistua, vaihtaa levyt rumpujen tilalle, helepottuu kaikki hommat huomattavasti
Vastaa lainaten
  #449  
Vanha 28.02.2012, 21:13
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
en vain tiedä lainkaan kuinka semmosta sais tehtyä noihin lootiin missä on alkujaan vaan yks siirtäjälevy, joten jos semmonen keino oikeasti on olemassa niin nyt rupes sitte heti kiinnostaan, onko linkkiä laittaa?

231:n hän saa sitä siirtäjälevyä millä saa 2wd low pykälän, mutta se ei auta tossa 2:lla siiirtäjällä olevassa 242:ssa.
Niin no tää nyt on tämmöstä haaveilua vasta. En oo lähemmin tutustunu tän sielunelämään esimerkiks avaamalla tai edes kovin hyvästä kuvasta. Jostain näkemästäni kuvasta kattelin, että siirtäjälevyjä on kaks ja toivoarvioin, että sopivalla mekaniikan muutoksella vaikkapa sisäkkäisillä siirtäjän akseleilla tai jotain sais erotettua niitten toiminnat toisistaan.

Hyvälaatusia vektorikuvia NP231 ja NP242 jakiksista vastaanotetaan mielellään. Ihan räjäytyskuva riittää.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
jos on hyvää alustaa niin kyl mulla ainaki menee pikkupuolelta isolle ihan ku vaan siitä kepistä laittaa, toki vähä täytyy nostaa kaasulta ettei oo ihan veto päällä, tosi lyhyet siirtymät tjsp. niin tuuppaan usein vaan 3 tai 4 lootaan ja ajan sillä, menehän se sataa silläkin pikkupuolelle takas laitto vaatii sen lootan n:lle ja pysähtymisen.
Niin enemmän tää ois tarpeen sillon kun tarttis vauhdin puolesta hitaan puolen tarkkuutta mutta noin muuten vois keskeltä olla avoinna. Ei välttämättä aina ollenkaan maastossa, vaan jossain tasasella pehmeellä ahtaassa paikassa.

Nopeella puolella keskidiffin lukon siirtäminen nopeessa tai hitaassakin vauhdissa sujuu tosi kätevästi ja kevyesti ja lyhyen matkan aikana. En kuitenkaan haluais metsän puolella ryhtyä askartelemaan planeettavetoa päälle/pois, koska sen vaihtaminen on paljon tarkempaa paikan ja menetelmän suhteen.

Siks ajelen tyytyväisenä hitaalla puolella ja haaveilen sitä hidasta avointa nelivetoa tekemään samaa mitä toisilla jakiksilla tehdään hitaalla takavedolla.

Ihan kaikista oikeimmin kyse on varmaan enemmän siitä että "no kun se ois siistiä jos" eikä mistään kovin tärkeestä tarpeesta. Sitäpaitsi joidenkin twin stick kitin kepit on tajuttoman siistin näkösiä.
Vastaa lainaten
  #450  
Vanha 28.02.2012, 21:37
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



yks siirtäjälevy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 00:46 (GMT +2).