Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76
Elikkäs, tuo toimii seuraavasti; takaveto kytkettynä kello on yhteydessä huohotinletkuun, ja imusarjalta tuleva letku on kiinni. Kytkettäessä neliveto, jakolaatikossa oleva venttiili vaihtaa, eli sulkee huohotusletkun ja avaa kellon ja imusarjan välisen yhteyden -> kellon kalvo liikkuu ja vetää vaijeria joka kytkee etuakselin.
Takavedolle siirryttäessä jakolaatikon venttiili vaihtaa uudelleen, yhdistäen huohotusletkun ja kellon letkun -> alipaine karkaa ja kellon vapauttaa etuakselin.
|
Ahaa ! Eli se on siis huohotin. Mitä siinä letkun päässä on ollut, joku takaiskuko ? Jos sen pitääkin olla auki, miksi ei pelkkä letku riitä. Nyt siinä on joku katkennut osa ollut, mutta mikä. Vaikuttaisko se nelivedon toimivuuteen, jos siinä olisi oikea osa paikallaan... Täytyy huomenna tarkistaa se pyöriikö etukardaani, pitää vain keksiä keino miten sen näkee kuskin paikalta auton liikkuessa