Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra
Takavedolla oli, mutta ihmetyttää se huohotin. Nipassa joka oli katkennut letkun sisään, oli reikä. Jos siinä olisi ollut hattu, miten se silloin huohottaa ? Joku jo mainitsikin että kellolle menee kaksi letkua, tässä meneekin mutta että toinen olisi huohotin, voihan se olla.?!.
Se kyllä ylettää imusarjaankin asti, mutta en sieltä löytänyt katkennutta nipan jämää... Eli ne kolme letkua jotka menee sinne jakolaatikkoon, yksi niistä olisi huohotin joka huohottaa samaan tilaan missä kello on.
Ilmaa ei tuntuisi vuotavan mistään, ja kellon kalvokin toimii koska akseli liikkui kun siitä oletetusta huohottimen letkusta imi.
Jotenkin tuntuu että vika liittyy nyt siihen irralliseen letkuun. Missä se on ollut, tai mitä sen päässä on ollut on vielä arvoitus. Kun tietäisi jakolaatikon toiminnan. Kun sitä vipua kääntää nelivedolle tai takavedolle mitä silloin missäkin tapahtuu ? Jotain se vipu siellä jakolaatikossa liikuttaa, ja antaa käskyn jollekin ja alipaine liikuttaa sitä kellon kalvoa. Täyttä hebreaa minulle ?
Kun tämä vika selviää joskus, kirjoitan siitä kattavan selostuksen tänne !
|
Elikkäs, tuo toimii seuraavasti; takaveto kytkettynä kello on yhteydessä huohotinletkuun, ja imusarjalta tuleva letku on kiinni. Kytkettäessä neliveto, jakolaatikossa oleva venttiili vaihtaa, eli sulkee huohotusletkun ja avaa kellon ja imusarjan välisen yhteyden -> kellon kalvo liikkuu ja vetää vaijeria joka kytkee etuakselin.
Takavedolle siirryttäessä jakolaatikon venttiili vaihtaa uudelleen, yhdistäen huohotusletkun ja kellon letkun -> alipaine karkaa ja kellon vapauttaa etuakselin.