Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #38  
Vanha 06.05.2004, 11:12
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ja siis mitä tästä käytännössä seuraa:

Jos maasturisi takatila täyttää AKE:n vaatimukset laatikkomallin 3m3 ja 130cm korkeasta tavaratilasta, ja mitä muita vaatimuksia 23 ja 24 pykälissä onkaan ("Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se on yksinomaan tavaran kuljetukseen tarkoitettu, sen kokonaismassan ja omamassan erotus on vähintään 525 kg ja sen tavaratila täyt-tää säädetyt mittavaatimukset (autoverolaki 23 ja 24 §)." - http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=265), saa sen 2-hengen pakuksi ILMAN veroseuraamuksia.

Tuosta 130cm korkeudestakaan en ole ihan varma, sillä taas toisaalla (http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=1068) puhutaan ristiriitaisesti: "ennen 15.6.1990 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos auton omamassa on vähintään 1 800 kg tai
tavaratilan tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä (mitattuna silloisen LM:n päätöksen mukaisesti) tai avolavan pituus on vähintään 185 cm 15.6.1990 – 2.5.1993 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos se täyttää nykyisen autoverolain 23 ja 24 §:n ehdot."

Eiköhän noista voi kuitenkin oman henkilömaasturinsa rekisteröintipvm:n perusteella katsoa saako sen verovapaaksi pakuksi vai ei.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Mb 300 gd pakettiauto O/M/V Ajoneuvot 14 30.12.2006 00:07
Rakentelu säännöksiä mikkot Tekniikka & Jutustelu 0 20.12.2006 20:49
Pakettiauto? Tekniikka & Jutustelu 12 07.11.2006 19:39
M: HDJ-80 Pakettiauto HDJ-80 O/M/V Ajoneuvot 3 04.09.2006 08:22
Pakettiauto O/M/V Muut 0 11.10.2004 14:09


Sivu luotu: 21:36 (GMT +2).