![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() käyttövoimavero pois...
...dieselautoilta ja sitten keskittiin että energiasisältöpohjainen polttoaineveron korotus dieselöljyyn nostaa litrahinnan jonnekin 1,80 egen tienoille!
|
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#29
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä itse maksaisin mieluummin vaikka 2€ litra dieselistä jos sais ajaa ilman veroa, tarve5 paikkaiselle, ja vähäinen ajomäärä niin ei tee mieli ostaa henkilö hj tai hdj.
|
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä sitä kebab-paikoista saa ilmaseks kun maltat käydä kyselemässä, isommista firmoista (Mc Donalds, Hese) eivät anna kun on joku oma keräilyhomma. Mulla olis sulle lämmönvaihdin, pumppu ja suodattimet huokeella myytävänä jos kiinnostaa. Ilman muuta kannattaa kovastikin, säästöähän tulee euron/litra, mut on siinä oma harrastamisensa. Talvikäyttö kovin haasteellista (pakkasella kuin voita), mutta kesällähän tuo menee ihan raakana eikä kovetu tankkiin. |
#31
|
|||
|
|||
![]()
Huomaa ettei ole aikomuskaan poistaa sitä painoon perustuvaa käyttömaksua... Ja itse en maksaisi kahta euroa litralta jos ei ole pakko, 50tkm/vuosi niin alkaa korventaa vaikkei tuo traktori syö kuin reilun 6 litraa satkulle.
|
#32
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#33
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nykyinen Golf variat on hyvä yhdistelmä. Ihan ok tilat (enemmänkin voisi kyllä olla), kuluttaa vähän (viimeksi ajoi tankilla reilu 800km) ja ylläpitokulut on pienet (huoltoväli 50tkm). Vielä kun tuo SDI kone on melko pommin varma niin ei pitäisi tulla edes mitään ylläreitä. Mihinkään se ei kyllä kulje, mutta mikäs kiire tässä on. Kuulin tuossa myös että VAG TSI koneet kuluttaa erittäin paljon öljyä. Varsinkin ne ensimmäiset mallit. FSI malleja taas kuulemma vaivaa männän renkaiden viottumiset. Nyt ovat kuulemma saaneet nuo TSI koneet sellaisiksi ettei ne syö öljyä niin paljoa. Mutta epäilen silti että missä kunnossa 1.2 tsi on 200tkm jälkeen. Porukka tuskin mitään turboja jäähdyttelee. Toisaalta en tiedä tarviiko niitä edes nykyään jäähdytellä? Tuolla firman Caddy maxi 1.2 tsi:llä ajelin eilen ja ihan mukavasti se kulkee vaikka onkin iso auto pienellä koneella. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"3 henkilöä on allekirjoittanut tämän adressin Allekirjoitukset ovat lähtöisin 2 eri ip-osoitteesta." ![]()
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
#36
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Voisin vaikka allekirjoittaakin tuon mutta alkaa nimittäin leipä maksaa. Ja jos tuon kääntää omalle kohdalle niin työmatkoissa jo nyt on tullu siirryttyä duunaribensaan koska dieseli on jo liian kallista haaskattavaksi työmatkoille.
Mutta jos mennään näin rajuun hinnoitteluun niin alkaa muuten yksi jos toinenkin talvitapahtuma , bändien keikat tms. olemaan olemaan aika mielenkiintoisesti hinnoiteltuja. Ja jos ei veroilla kerran tueta autoilua niin ei kai sitten kulttuuriakaan eli aletaan olla kohta vanhassa kunnon neukku meiningissä eli kulttuuria tekee ne joita politbyroo tukee. Muilla ei yksinkertaisesti ole siihen varaa, tai ihmisillä ei ole varaa maksaa mistään mitään. Tästä alkaa hahmottumaan se miten hyvin asiat itseasiassa olivatkaan ennenkuin niitä alettiin korjata. Eli kun kaikki maksoivat hieman kaikesta niin mikään ei erikseen maksanut paljon. Sitten kun homma on saatettu loppuun ja duunimatkat tehdään julkisilla niin verokertymät alkaa jäädä hemmetisti jälkeen joten niistä viimeisistä litroista jotka myydään tulee hemmetin kalliita.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#38
|
||||
|
||||
![]()
Johan se Urpilainen taas väläytti uusia korotuksia, eli kohta on ihan ok vetää nimmaria tohon adressiin
![]()
__________________
- missing operating system - |
#39
|
||||
|
||||
![]()
sama se mitä väläyttää,suomi-poika maksaa vaikka 5€ litra..
|
#40
|
|||
|
|||
![]() Kun rahat vähänä, niin aakkosista apua!
siis otetaan lisää rahaa seuraavista:
A= Autoilu B= Bensiini C= Car (eu kielen takia) D= Diesel E= Elinkustannukset (viimmeisenä alv korotus) F= Fuel (kattaa myös bioperäiset) G= Gas (sekä bio- että maakaasu) H= henkilökohtainen liikkuminen (siis ei joukkoliikenne) I = Ilmaston muutoksen ehkäisy verottamalla J = Joukkoliikenteen karsiminen syrjäseuduilla K= Kuljetuskaluston verotus, vrt. n. 3450kg paku vs 3550 Kuormauto L= Liikenne (viimmeisimpänä ajokilometrikohtainen ruuhkamaksu koko suomeen) M= M- luokan ajoneuvojen verotus (siis keksitään vaikkapa istuinmäärästä riippuva kapasiteetti vero) N= Verotetaan kaikkia suomalaisia N luokan ajoneuvoja pikkasen lisää (siis ei missään nimessä ulkomaalaisia!) ........ Liikenteestä on hyvä periä veroja, kun yritetään kertoa että tiestön kunnossapito maksaa.... -> verot nousee ja tiestö huononee ![]() Mutta ajatellaan positiivisesti: kun maksat 70 Euroa käyttömaksua tms. muuta veroa, niiin 10e menee liikenteen hyväksi ![]() Siis kuinka paljon ja minne menee tuosta 70e verosta: Ensimmäiseksi se 70 pitää olla tilillä, joten tilinauhassa lukee 100e, ja työnantajasi on maksanut siitä sivukuluja 50e, eli yht. 150e Sitten tuo 60e menee kaikkeen muuhun kuin liikenteeseen, ja tuosta 10eurosta vielä 2,3 e menee arvonlisäveroon, ja osa, vaikkapa 50% lopusta aura-auton diseliin, siis 7,7e/2 =3,85 (josta yli puolet veroa, eli noin 2e) ja tuolla toisella 3,85 maksetaan palkka kuskille, josta tilinauhassa näkyy 2,5e, ja pankkitilillä 1,75e jolla kuski sitten maksaa parin päivän käyttömaksut.... eli Rehelliseen tienpitoon, siis mistä kaikki verot pois, menee dieseliin 1,85 e, ja kuskille pari euroa (millä kuski ei suomessa voi ostaa mitään verotonta), siis yht vajaa 4 euroa!!!!!! siis 5% palkansaajan maksamasta, ja jos katsotaan työnantajan kuluja niin 3% Miksihän kreikassa ei ole tapana kirjoitella kuitteja, eikä maksaa veroja ![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#42
|
|||
|
|||
![]()
Niin siis tai hyllyt notkuis täynnä kamaa mihin kellään ei ole varaa ja pilaantuisivat sinne ku kauppiaat menis viikossa konkkaan... Kaikessa verotuksessa on aina muistettava että ne kaikki kumuloituu siihen yhteen ainoaan nakkipakettiin ja sen hintaan... =) Harmi ettei kaikkia sdp-kommari-aksesilla teloitettu silloin kun siihen vielä oli mahdollisuus vaan päästettiin semmoinen pandoran lipas auki jonka vaikutuksia nyt yritetään korjata kädet olkapäitä myöten paskassa... Klassinen liberalismi kunniaan(ja ne jotka sekoittaa tuon viherpiipertämiseen voivat luke wikipediasta mitä tuo tarkoittaa)! Miten niin katkera? =)
|
#43
|
|||
|
|||
![]()
Saattaa siin käydä niinkin, että fillarit ja jalat on kohta kaikkien käytössä... Eihän julkinenkaan kule ja talvella voi pian aurauksetkin jäädä kalliuden takia pois... Saattaa pian tulla kalliita kilsoja, kun kalusto imee 40litraa satasta kohti, jos riittää edes...
Vaik ohan rahtipuolelle tieten kaavailtu hintojen alea, mutta ei sekään kaikkia pelasta sit kuitenkaan... Ja alkaa koha metsässä vipinä, jos hinnat kohoaa pilviin kaupoissakin. Itsellä pakastimessa hirveä syksyistä ja riittää uudelle erälle asti, kun laittaa pari kertaa viikossa ja pikkusen jatkaa sialla palapaistia laittaessa (saa pari ateriakertaa). |