|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Dsl:n k-verotuksen poistuminen...Kuulin aamulla radiosta, että dsl käyttövoimavero ois poistuun jossain vaiheessa... Mut sit taas dsl:n litrahintaan tulee roimaa korotusta, kun kuulemma 20% vähemmän verotettua ku bensa... Ja taas toisaalta toi dieselhän on jalostuksessa tullutta jätettä... Pitäs varmaan päättäjien miettiä et mitä se on. Mut itteppähän me ne sin ollaan äänestetty. Itellä ei oo muita ku dsl kulkineita pihassa, kun ei oo oikeen bensat nappaillu viimesten 10v aikana ennään. Ku käyttikseenkin tulee n. 30tkm vuodessa, ja nelarikin saa osansa sitten lisäksi sen n. 20tkm... Tulevaisuudessa joku enempi, kun suunnitelmissa Ruotsista osien ostoo, ja purkuautojen touhuaminen.
|
#2
|
||||
|
||||
Siis häh ! Perustelisitko, kiitosta. Mitäs se "ei jäte" sitten oikein on ???
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
Jos nyt pikkusen korjataan, niin diesel sun muut bitumit ja petroolit on BENSIININ valmistuksen jätettä, mutta ÖLJYNJALOSTUKSEN normaalia tuotetta.
Tällä diesel on jätettä-periaatteellahan bensiinikin on jätettä nestekaasun valmistuksesta.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Raakaöljystä saadaan jalostettaess seuraavia tuotteita alkaen kevyimmästä:
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
Asialla on taas sama tuttu ajatusten volga...
http://www.iltasanomat.fi/autot/al-d...450032677.html Ja toki kun se dieselvero poistuu niin tämä tulee tilalle ettei vaan kukaan pääse kuin koira veräjästä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
Toisaalta jos kilometrikorvauksia lasketaan niin loogista on nostaa jotain muuta, tässä tapauksessa dieselin veroa :-)
|
#7
|
|||
|
|||
Jep jep. Hieno meininki kyllä. Lisää hyviä syitä ruveta ajaan muuntajaöljyllä!
|
#8
|
||||
|
||||
Harras toiveeni on et d vero poistuis ni sais itekki hankkia oikeen auton eikä mitään v...n huoltoauton kuvatusta
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#9
|
|||
|
|||
Ei keskustella verottomien polttoaineiden käytöstä, mutta haluaisin alkaa paistamaan ranskalaisia tonneittain ja ei viitsisi uutta öljyä käyttää siihen touhuun. Mistähän saisin ostettu kerran tai ehkä parikin kertaa käytettyä kasvisöljyä jenkkien laivastolta ostettuun käytöstä poistettuun kolmen kuution rasvakeittimeeni?
|
#10
|
|||
|
|||
Juuri laskin että jos dieselin hinta on 1.80€/litra ja bensa maksaa 1.60€/litra. Golf kuluttaa dieselinä 6l/100km ja bensana 7.5l/100km (en tie pääseekö bensana noin vähällä?). Niin dieselillä ajo tulee edukkaammaksi 25tkm jälkeen. Silloin se on 20€ halvempaa. Siitä eteenpäin dieselillä ajo kannattaa.
Tuolla mallilla valtio varmaan saa paljon enemmän rahaa kuin se menettää tuossa dieselverossa. Mutta näitä uusia autoilun verotuksia kun katselee niin ideana on ilmeisesti ettei suomessa pidä omistaa ollenkaan autoa vaan kaikki kulkee tuolla julkisella, mikä ei toimi. Syksyllä tulee lehtiä ja mikään ei toimi. Talvella tulee lunta ja mikään ei toimi. Kesällä tulee vettä ja mikään ei toimi.. |
#11
|
|||
|
|||
Ajan koht jonkuu rieska eduskuntatalon eteen ja tuikkaan tuleen lopuks voi huutaa pitäkää tunkkinne perkele.
|
#12
|
|||
|
|||
Paljos se maksaa?
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#13
|
||||
|
||||
Muista lisätä kustannuksiin täydellisen koneremontin hinta
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
||||
|
||||
perustelut
|
#15
|
||||
|
||||
toivottavasti tuo vero lähtee.
tulee nimittäin viisumille käyttöarvoa
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#16
|
||||
|
||||
Puhutaanko me nyt tästä tavarasta: http://www.teboil.fi/Product.asp?pat...4358;4374;4545
Käyttöturvallisuustiedotteen mukaan sisältää yli 90% voiteluainetta. Mitä tekemistä voiteluaineella on dieselin polttoaineena ? En tarkkaan tiedä mitä ominaisuuksia tällaiselta muuntajaöljyltä edellytetään mutta ei kai tätä poltettavaksi ole tarkoitettu ? Mutta laittakaa ihan vapaasti tankkiin, jokainen tekee omat ratkaisunsa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#17
|
|||
|
|||
Ainahan tota muhentajaöljyä on "pojat" laittanu vanhoihin nokilekamersuihinsa muuntajan öljynvaihdon jälkeen. Hyvinki halpaa polttoainetta aina kausittain Kuulemma pelaa oikein komeesti kun vähän lantraa naftalla.
|
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
Minkäslaista litkua tuo muuntajaöljy on? Ajetaanhan niillä ranskisöljyillä ja hydrauliikkaöljykin palaa pannussa.
|
#20
|
|||
|
|||
Jotain parafiinipohjasta se kai on. Melko juoksevaa litkua kumminkin. Varmasti menee talonlämmityksessä aivan täysin. Seuraavaksi joku kitisee että sen polttamisesta tulee jotain PHB yhdisteitä vain mitä helvettiä ne oli. Ei kai sekään ihan pötypuhetta ole, jos on käytetty jossain iänkaikkisen vanhassa muuntajassa niin voi olla seassa tiäs mitä saissee. Kyllähän sitä ihmiset polttelee jäteöljyjäkin niin tuskin toi niin pahaa on ainakaan
|
#21
|
|||
|
|||
Lainaus:
se, että toimiiko minuutin vai 500 tkm, riippuu mitä syötetään ja enenkaikkea mille dieselille! Joskus aiemmin jo kerroin, että rivipumppu sietää huonompaa polttoainetta kuin jakajapumppu, ja nuo commonrailit vois olla vielä herkempiä, itse en viitsi edes kokeilla..... Mutta esim bosch on tehnyt syöttöpumpun, missä elementit voidellaan voiteluöljyllä, kun tuo lillinki (lue polttoaine) ei riitä voitelemaan voitelemaan... Oliskohan jotain etua, jos vanha rivipumppu, missä suihkujen avautumispaine vaikkapa 170 kg, verrattuna common rail jossa 2000kg paineella tehdään vaikkapa 5 kpl suihkutuksia/kierto, ja pyörimisnopeus vaikkapa triplat?, toki suihkun avautumispaine vrt. commonrail ruiskutuspaine on aika paljon eri asia, mutta ... |
#22
|
|||
|
|||
Paljonkohan mahtaa olla nykyään liikennepolttoaineena käytettävän kasviöljyn valmistevero litralta? Liekkö tuota kasviöljy sais jostain niin halvalla niin paljon, että kannattaisi alkaa sillä ajaa laillisesti 2-tankkijärjestelmällä+polttoaineen esilämmityksellä? Itellä tuo polttoaineen tarve jotain 1000l/vuosi, joten jos käynnistykset ja sammutukset hoitais dieselillä ja käyttäis ajossa 20% diesel/kasviöljy seosta, niin menis baut 4 tynnyrillistä öljyä, mikä ei ole mitenkään mahdoton määrä. Mersun kone on ainakin yksi otollisimmista vehkeistä. Lähentelee monipolttoainemoottorin monipuolisuutta. Toimii niin dieselillä, bensalla ja kaiken maailman jäteöljyillä... =)
Edit: Lähetinpä kaikkitietävälle Iltalehden autoilulakitietäjälle, Esko Riihelälle, aiheesta postia. Katsotaan mitä Esko vastaa ja sen jälkeen aletaan mahdollisesti etsimään "öljylähdettä"... =) Viimeksi muokannut tatsga : 21.02.2012 00:02 |
#23
|
||||
|
||||
Raakaöljypohjaista tavaraa se on, eli kyllä se jollain tavalla moottorista menee läpi. Ei jaksa taas alkaa samasta asiasta jutustelemaan, BJ-40/76 tuossa yllä valotti asiaa erinomaisesti.
__________________
Tumpula Racing Team |
#24
|
|||
|
|||
Perkule koht o maaseuvul sähöt poikki ja kuivan muuntajan juurelt häviää pokkerin jälet kaukaisuuteen :-)
|
#25
|
||||
|
||||
Toivottavasti lähtis tuo dieselvero pois.
Olisi paljon mielekkäämpi ajella diesel autolla. |