Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2012, 18:58
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Laatikon kannakepalkki joko kestää tai sitten se hajoaa. Kokeilen tuollaista kevyempää versiota. Hyvin sopii nelirivinen alumiinisyyläri paikalleen.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	palkki.jpg‎
Views:	977
Size:	62,4 Kt
ID:	25011   Click image for larger version

Name:	palkki2.jpg‎
Views:	925
Size:	46,3 Kt
ID:	25012   Click image for larger version

Name:	syyläri.jpg‎
Views:	1023
Size:	85,6 Kt
ID:	25013  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.04.2012, 17:44
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Ford 8.8"/ Ford 9"/ Currie Enterprices/ Opel Vivaro/ Toyota LJ70/ Detroit Locker/ Yokon taka-akseli on nyt väriä ja kasaamista vaille valmis, jokainen osa on sovitettu paikalleen. Etupään hybridi akselikin on saanut kaikki kiinnikeet ja osat on vetareita lukuunottamatta käyneet jo sovituksessa. Erittäin tarkka sovite 35/14,5-15 Boggereilla ja 10" -30 ET vanteilla ettei ota raidepäihin kiinni.

Ajosiltojen "kattotelineet" hitsattu paikoilleen. Puuttuu vielä kiinnitysjärjestelmä, yritän soveltaa samasta palikasta katolle telineen lapiota varten.

Konepellissä oli sisäosat todella lahossa kunnossa ja sen vuoksi siihen tehtiin kokonaan uusi runko. Muutaman gramman kevyempikin taisi tulla alkuperäiseen verrattuna. Konepellin saranat joutui siirtämään keskemmälle jotta imuilmaputket mahtui paikalleen. Samalla konepeltiin tehtiin kiinteä korotus takalaitaan irtopalikoiden sijaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1060871.jpg‎
Views:	828
Size:	72,1 Kt
ID:	25946   Click image for larger version

Name:	P1060877.jpg‎
Views:	782
Size:	73,9 Kt
ID:	25947   Click image for larger version

Name:	P1060878.jpg‎
Views:	755
Size:	78,6 Kt
ID:	25948   Click image for larger version

Name:	P1060879.jpg‎
Views:	765
Size:	64,3 Kt
ID:	25949   Click image for larger version

Name:	P1060883.jpg‎
Views:	761
Size:	72,6 Kt
ID:	25950  

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.04.2012, 17:45
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Pari kuvaa vielä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1060884.jpg‎
Views:	923
Size:	61,2 Kt
ID:	25951   Click image for larger version

Name:	P1060885.jpg‎
Views:	947
Size:	72,0 Kt
ID:	25952   Click image for larger version

Name:	P1060872.jpg‎
Views:	5497
Size:	73,0 Kt
ID:	25953   Click image for larger version

Name:	P1060865.jpg‎
Views:	981
Size:	93,2 Kt
ID:	25954  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.04.2012, 19:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Muuten rakennat noin viimesen päälle, mut sitten jätät konepeltiin tollasen karmeen takareunan korotuksen? Oisit laittanu siihen kunnolliset ritilat tjsp. mistä ilma poistuu, ois ihan riittävän tehokas ja paljon paremman näköinen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.04.2012, 20:55
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.523
Perusasetus

tulee komee peli!!
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2012, 21:02
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

no on siellä tallissa aherrettu! näyttää aivan saatanan hyvälle! reilusti muokattu jeeppi, i like it!

pitäs aktivoitua ja tulla ejakuloimaa siis tulla käymää kattoo siun jeeppiä ja kun siel tei naapuiris ois 1 fsj myynnis

no enideis jatka samaan malli ja elä kippaa tuota eka ajo reissulla!

(millos tää muute liikkuu?)
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.04.2012, 22:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Niinjuu, piti kysymän että mitenkäs nuo hybridiakselit on naitettu? Mitä osia missäkin? Koitin pikaisesti selata ketjua läpi mutten löytänyt mitään
Hieno laite kyllä tulossa! Onko mitään arviota paljonko tulee painamaan?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.04.2012, 07:46
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Aluksi oli tarkoitus nostaa konepellin keskiosaa viisi senttiä, mut sitten ku sovitteli peltiä paikalleen noin niin se alkoi näyttää just sopivan härskiltä ja agressiiviselta vaihtoehdolta. Lisäksi se oli paljon nopeempi tehdä noin, ku alkais olla jo aika kova polte päästä ajamaankin. Tästä päästäänkin siihen että tavoitteena on että auto liikkuu ennen ku mie täytän 40v. Toisaalta konepelti on helppo tehdä uusiksi jälkeenpäinkin.

Taka-akselin kokoonpano on seuraavanlainen.

- Ford Explorer 8.8 kuoret
- Detroit Locker lukko
- Yokon 5.13 välitys
- Yokon laakerisarja
- Peränkoppa 5mm levystä
- Currie vetoakselit joissa jako muutettu 6x5,5"
- Currielta tuli myös pyöränlaakerit pesineen, jotka on samat kuin Ford 9" C-clipit jäi pois
- Toyota Land Cruiser LJ70 etulevyt, joista sorvattu halkaisijaa hiukan pienemmäksi
- Opel Vivaro Jarrusatulat väärinpäin käännettynä jolloin käsijarruvaijerit tulee yläpuolelle.
- Käsijarruvaijerit on vielä vähän hakusessa kun Vivaron vaijerit on tähän kokoonpanoon 15cm liian pitkät. Vinkkejä vaijereista joissa on satulan päässä iso pallo otetaan vastaan.

Miulla on vahva usko siihen että tälleen saa rakennettua D35 vahvemman akselin, mut aika näyttää.

Etuakselissa on yhdistelty D44 osia eri Jeepeistä.

- D44 kuoret joissa murikka kuskin puolella (olikohan 1981 uudemman Cherokeen?) Lisäksi se kapeempi malli
- Flat top kääntöpäät joihin värkätty high steer palikat kiinni.
- Spindlet niillä isommilla pyöränlaakereilla ja navat samasta Jeepistä
- Tietysti kasasin uusilla laakereilla ja vaihdoin vetarin rullalaakerit Longfieldin liukuholkeihin.
- Lukkona ARB
- Välitys Yokon 5.13
- Vetareiksi tulee RCV:t
- Napalukot tulee kiinteät
- Peränkoppa 6mm levystä.

Saa nähdä miten tämäkin kokoonpano kestää
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla Timo_L Maasturiprojektit 295 03.05.2013 10:53
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 14:29 (GMT +2).