Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2012, 17:11
timppat timppat ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.02.07
Sijainti: jämsänkoski, Finland.
Viestit: 516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fanito Näytä viesti
ennemmin ei tarvinnu kun muutoskatsastaa. toyotalta tuotu suomeen fj-40 4.3litranen. 150hp. 80 luvun alun 305 on kevyempi, saman tehonen, ja litrat pysyy rosentti rajoissa. levyt täytyy löytyä edestä.
mahtaako tarvia levyjarruja ku ei fj ,ssäkään o eikä eis jarrutehostinta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2012, 20:10
-Bongi- -Bongi- ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.01.12
Sijainti: Espoo
Viestit: 9
Perusasetus

Sitä mäkin vähän meinasin, että prossat pitäis pysyä rajoissa vaikka ois vielä pari desiä isompikin. Levytkin jo löytyy, mutta onko tietoa miten muut ovat toteuttaneet voimansiirron 305:sen kanssa ? Chevyn laatikolla+ toyotan jakiksella ? . Jonkinlaisen adapterinhan se vaatisi askin ja jakiksen välille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2012, 20:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minä rakensin yhden chevy 305:lle tekemällä adabterin koneen ja kytkinkopan väliin.
Ja samaten adabteri automaatin vetolevyn ja alkuberäisen b-moottorin hammaskehättömän vauhtipyörän väliin, kytkinakselin laakereineen.
Ja tuo B-moottorin kierrejousi asetelma on mahdollista vahvistaa....
Toki jos jotain tehomyllyä alkaa rakentamaan, niin rahalla saa parempiakin kytkimiä, olisko silloin helpoin tehdä kytkin kokonaan chevystä koppineen päivineen, ja tehdä adapteri kytkinkopan ja laatikon väliin?
Automaattilaatikko ei oikein sovi tuonne bj-40 alle, koska paketti jatkuu niin pitkäksi ettei takakardaanista jää paljoakaan jäljelle.
(toki jos tekee tupla jakolaatikoilla niin sitten onnistuu, mutta tulee raskas ja leimasetä saattaa ihmetellä?)

Ja tuo chevy on nimenomaan helpoin, koska startti on paremmalla paikalla kuin esim oldsissa.

Pakoputkia/sarjoja joutuu pikkasen miettimään/hakemaan, mutta kyllä ne sinne saa....

Ja kaikki sähköt sitten 12volttisiksi, vinkkarin moottori ja lämppärinmoottorit hankalimpia löytää, mittaristo toimii joten kuten kun ohittaa säätimen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.02.2012, 20:54
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
Espoossa on ainakin yks valmis BJ 305 kasi otteessa...

Pousalla toinen, muita?
mulla on kans yks, TH350 automaatilla ja dana18 jakiksella
edellisessä bj:ssä oli vastaava mutta bj:n jakiksella.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2012, 21:15
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Onkos sitä sellasta violettiä BJ:tä enää missää?, missä volvon akselit ja jotain ralliruutukuvioo ja varmaan automaattilootaa ja oliko kääntöjarrukki tms.???

Semmonen harmaa muistikuva että joku noista kukkahattu veljeksistä olis ajanu trialia moisella pro-modissa? Saatto olla joku muuki? tai jossain muussakin luokassa?

Mutta jos joku ymmärsi mitä autoo tarkotan ja viä tietää kyseisestä vehkeestä jotain ni speksejä ja nykykuosia?????
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2012, 21:44
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- Näytä viesti
Onkos sitä sellasta violettiä BJ:tä enää missää?, missä volvon akselit ja jotain ralliruutukuvioo ja varmaan automaattilootaa ja oliko kääntöjarrukki tms.???

Semmonen harmaa muistikuva että joku noista kukkahattu veljeksistä olis ajanu trialia moisella pro-modissa? Saatto olla joku muuki? tai jossain muussakin luokassa?

Mutta jos joku ymmärsi mitä autoo tarkotan ja viä tietää kyseisestä vehkeestä jotain ni speksejä ja nykykuosia?????
Tossahan tare kerto jo speksit mut auton nyky kuosi on rakenteellisesti vissiin sama ku ollessaan lila mut väri on vaihtunu kirkkaan punaseks/kone läpi käyty ja alla on 36"sx:sät.Ja on lahden seudulla...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.02.2012, 22:15
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

"Oranssi" Bj:ssä on 305 th400+quadratrack. Kone on laitettu lähes kiinni syylariin. Kannattaisi harkita myös Rangen myllyä + laatikkoa + jakista. sopisi hyvin paikalleen, olisi kevyt eikä tarvitsisi soveltaa adaptereita.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2012, 21:54
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Automaattilaatikko ei oikein sovi tuonne bj-40 alle, koska paketti jatkuu niin pitkäksi ettei takakardaanista jää paljoakaan jäljelle.
kävin mittaamassa niin mun tekeleessä on automaatin kanssa takakardaani 70cm, että onhan se reilusti pidempi kuin bj:n oma
moottori on muutaman sentin päässä tulipellistä

Viimeksi muokannut tare : 27.02.2012 21:57
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.02.2012, 23:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
kävin mittaamassa niin mun tekeleessä on automaatin kanssa takakardaani 70cm, että onhan se reilusti pidempi kuin bj:n oma
moottori on muutaman sentin päässä tulipellistä
ÖÖÖ???

Siis mikä paketti?

oliko tuo aiemmin mainitsemasi "TH350 automaatilla ja dana18 jakiksella"

Jos tosiaan tuolla saa takakardaaniin noin paljon jatkoa, niin saako kopioida

P.S Aina oppii uutta!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.02.2012, 06:24
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
ÖÖÖ???

Siis mikä paketti?

oliko tuo aiemmin mainitsemasi "TH350 automaatilla ja dana18 jakiksella"

Jos tosiaan tuolla saa takakardaaniin noin paljon jatkoa, niin saako kopioida

P.S Aina oppii uutta!
th350 ja dana18
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.02.2012, 20:32
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Taitaa niissä olla oma laatikot
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.02.2012, 20:52
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Osassa noissa V8 berttoja on automaatti ja osassa sit ollu BJ:n manuaali. Itellä suunnitelmissa automaatilla tekeminen, ku kuka sitä nyt niitä vaihteita kokoajan haluaa vaihdella ja kytkintä polkea.......mutta mulla on vaan ihan "pari muuta" projektia ennen Tipi-BJ:n V8 muutosta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä toyota?? Kratz Tekniikka & Jutustelu 9 02.02.2011 21:26
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
mikä mikä auto.äänestys. Tekniikka & Jutustelu 19 09.08.2004 23:07
mikä yleensä rikkoutuu jakolaatikosta toyota jjtp Tekniikka & Jutustelu 12 27.04.2004 10:20
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 14:00 (GMT +2).