|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
||||
|
||||
voi ku oliskin tämmöset tilat vaan omassa käytössä ehä mie muuta tekiskään ku entraisin jeeppejä!
eli metalli hommia ku teen työkseni ni tietyillä rajotteilla saan käyttää kone paja kalustoa apuna. siitä iso kiitos firmalle kimppa tallilla rakentelu mahollisuudet on aika rajalliset.. äskettäi roudattii osat takas tallille ja maalaamoon. pohjia täytyy käyvä hieromaan jo tänää.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#427
|
||||
|
||||
no nyt on loput kori kitit vejelty. ja pitihä se jo mallailla keula peltejä
hiomis hommia ei kerent ku piti hoitaa sosiaalisia suhteita eli höpötellä kakkaa talli kavereitten kans ja pirkottaa perhana et tuo nykynen vihree näyttää hyvältä! tuos paikallises väri puljus on se väri tutka eli koe pala vaa mukaa ja kone kertoo mitä väriä on. nuo kaksi väri sutimisetkin ois kyl jees eli valmetin orgis värit mut mie en vaa osaa hahmottaa sellai et näyttäs namilta hopea punasena. mustaa pitäs ainaki saaha lisäks.. ttu! emmie tiä! vaikeeta.. pitäsköhä tehä äänestys taas ???
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#428
|
|||
|
|||
Ei helevata, tuohan on mun vanha ajokki!
Ostin sen ihanankeltaisen kaunokaisen muistaakseni v. -99 Kempeleestä ja pois myin kahden muun pihankoriste-Jeepin kanssa muistaakseni vuoden 2010 syyspuolella. (Ostaja korjatkoon, jos olen väärässä ) On minun ensimmäinen ihan omilla rahoilla ostettu auto. Lavamuutokset ym. viritykset oli tehty jo ennen minun aikaani. Auto oli minulla käyttöpelinä parin vuoden ajan ja kertaakaan se ei minua tielle jättänyt. Tämän jälkeen se siirtyi isäpapan käyttöön ja polttoaineen loppumista kummempia tiellejäämisiä ei hänellekään sattunut. Muutamia vuosia ajeltuaan isäpappa alkoi haluta pienempää, näppärämpää ja helpommin kylmäkäynnistyvää kulkinetta ja Jeeppi jäi pois päivittäisestä käytöstä. Aktiivisen käytön aikana meillä kelattiin Jeepin mittariin n. 40 000 kilometriä. Viimeisimmät vuotensa ajokki vietti suurimmaksi osaksi pihassa seisoen. Kyllä sitä säännöllisesti pyöritettiin ja sillä myös ajettiin kaikenlaisia piha-ajoja. Ajokin aktiivikäytön aikana periaatteena oli - valitettavasti - se, että se korjataan, mikä menee rikki. Mitään ylimääräisiä ehostuksia vehkeeseen ei tehty ja sen varmasti siitä hyvin huomasikin. Ja ne sähköviritykset oli paikallaan jo silloin, kun ajokki meille tuli! Sen lavalla olleen työkalulaatikon väsäsin minä. Periaatteena oli, että nätti ei tartte olla, mutta kestää pitää. Takaikkunalla takanatulijoille vilkuttanut pandakarhu on minun vanha unileluni jostain 80-luvulta. Panda vietti ikkunalla kymmenisen vuotta, nostin sen sinne niskatuen ja lasin väliin aikanaan, kun se oli tippunut muuttolaatikosta maahan ja parempaa paikkaakaan en siihen hätään keksinyt. Sinne se sitten jäi. (Onko muuten vielä tallessa? ) Se etukardaani on jonkinmallisen Volvo-kuorma-auton ulosoton akseli. Takapäästä tosiaan puuttui se tuplanivel ja koska kulma meni niin jyrkäksi, täytyi niitä pantoja ym. muita paikkoja vähän rälläkällä avartaa... Että ei ne välttämättä ajossa ole kuluneet... Jos oikein muistelen, niin meillä ollessa autoon vaihdettiin tuon etukardaanin ja sen ristikoiden lisäksi etupyörien laakerit, vetonivelet, jarrupalat eteen ja jarrurummut ja ehkäpä jopa kengätkin taakse. Jos siinä kolmivaihteisen tilalle tulleessa nelivaihteisessa laatikossa on se ominaisuus, että pakki menee päälle yhtä helposti, kuin mitä ykkönen ja kolmonenkin, niin sekin kuulostaa minulla olleessa toisessa Jeepissä olleelta laatikolta. Olisikohan tuo vaihtomoottori sitten siinä samassa sinisessä Jeepissä ollut kone (erikoistuntomerkkinä siisti, mutta hieman vaeltava tyhjäkäynti). Jos nelivaihteinen laatikko on sama, niin se pakin jousi ei ole poikki. Otin laatikosta kannen aikanaan paikoiltaan, kun ominaisuutta tutkiskelin ja sain sen pakin kytkeytymistä "hidastavan" nastan herkisteltyä toimimaan. Se kuitenkin jumitti kohta uudelleen ja perusteellisempi tutkiminen olis vaatinut minunlaiselta laiskurilta aivan liikaa paneutumista ja purkamista. |
#429
|
||||
|
||||
Disable smilies in textLainaus:
tää päivä men iha muis hommis mut löytyhä siint ral- kartasta samanlaine sävy. 2006 vuoden kartasta katottuna ois cement grey RAL 7033 ILMOITUS: konnunsuon-sosialis-demokraattinen-kommunisti-jehova-hihhuli-maahanmuuttajat puolue kokoontui tänään (12.2-2012)päättämään väritys teemasta. päätetty että maalataan olemassaolevalla vihreällä lisäten kylki pokkauksiin mustaa väri massaa. ja ehkä jotai hassuja kuvioita.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#430
|
|||
|
|||
Onhan se ehkä hieman positiivisempaan suuntaan mennyt joo...
On kuvia - ja osa aika hienojakin - mutta ne on tosiaankin wanhoja, eli ajalta ennen digiaikaa. Minä muuten vietän pari viikkoa tässä Imatralla Immolassa. Ei olis paljoa matkaa pistäytyä vanhaa kulkinetta katsomassa Ensi viikonloppuna pistäydyn kyllä kotisalla, joten vois niitä wanhanajan kuviakin ottaa mukaan katseltavaksi. Jätin pandan autoon puoliksi tarkoituksella. Nosta se takaisin sinne auton kyytiin, kun se alkaa olla kulkevassa kunnossa. Nimi on muuten, mikäs muukaan, kuin Taotao Jos panda ei sovi kiesin tulevaan imagoon, niin sitten voin ottaa sen takaisin. Mun mielestä sen nelivaihteisen kepin ei kuulukaan keskittää sen enempää, kuin mitä sen kolmivaihteisenkaan keppi keskittää. Ainoastaan pakille kuuluu olla se jousi. Voin tosin olla väärässäkin. Osia on tosiaan aina vaihdeltu sen verran - ja oikeastaan minimissään - mitä on tarpeen ollut. Tuo hankittiin pelkästään käyttöautoksi - ja siksi, että siinä on Valmetin moottori. Kulkipeli oli jo minulle tullessaan mm. niiden sähköjen ym. muiden patenttien osalta siinä mallissa, että tiesin jo etukäteen, että jos tästä meinaa priiman tehdä, niin multa loppuu hermot, vehkeet, tilat, rahat ja ammattitaito kesken. Tän topiikin seuraaminen on vaan vahvistanut silloiset fiilikset oikeiksi. Nostan kyllä projektille hattua ja olen iloinen siitä, että uskollinen palvelija - tai ainakin vielä tallella olevat osat siitä - näkyy saaneen arvoisensa kohtalon! |
#431
|
||||
|
||||
tottahan toki saa tulla kattomaan! ja kuvat ois kyl kivoja jos vaa mahtollista.
en tosiaan oo kerent paneutuu tuohon laatikkoon just yhtään muuteku öljyt vaihoin. edellisen omistajan kans oli vaan juttua tuosta keskittämis hommasta.? noo eiköhä tuo tuosta tokene. pikkusen tekis mieli jossai välissä leväyttää tuo laatikko ja tehä täys remontti mut ei näillä taidoilla tuolviisiinhä mieki näitä autoja yleensä kyl laittelen, tää nyt vaan karkas vähän lapasesta.. niinku 2 edellistäkin "ylimääräsistä" pelti osista on juu keretty ehkä tekemään jo parit nissan micrat ja pesukoneen rungot (kuusankoski) ja eiköhän tää jeeppi oo nyt löytäny viimesen kodin täältä konnunsuolta ja aprapoo asiaan! kymysykset vaivaa mieltä. - 78vm. auto tarviiko olla lain puitteissa. 1.pakki valoja? eiks ollu vast 84 pakolliset? 2.mites pakokaasuje mittaus? onks pakko jos ei taho 3.paketti auto, niska tuet -//- 4.saaks kaikki auton sähkö katkasiat eli vilkut, pyyhkiät, tartti yms keskittää yhteen paikkaan esim keski konsoliin ulottuville? 5.rattilukko? koko orgis pesä puuttuu. taakit paskana ja virta lukko asennettu muualle..? kelpaaks pätkä ketjua ja abloy
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#432
|
||||
|
||||
Lainaus:
2. Bensan raja tais olla 1978, mutta dieselin 1980? Ei tuota em volkkaria koskaan kuitenkaan mitattu. 1981 MB kuorma-autoo huudatettiin leimalla... Valmet moottorisissa Sisuissa oli muuten isommat päästörajat kuin muilla moottoreilla. 3. Ei siinäkään niskatukia ollu. 4. Vilkuista en osaa sanoa, mutta pyyhkijän katkaisijoita on ollu kojetaulussa. Esim 02-bemareissa. 5. Emmä tiijä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#433
|
|||
|
|||
Lainaus:
01.01.1984 tai sen jälkeen käyttöön otetussa - autossa peruutusvalo pakollinen, vapaaehtoinen perävaunussa. Yksi tai kaksi valoa. ANA Tpp 24 §. 01.01.1923 alkaen käsivivut ja muut laitteet automobiilin käyntiinpanoa, ohjausta ja jarrutusta sekä merkinantoa varten pitää olla niin asetetut, ettei niitä voida vaihtaa toisiinsa ja että automobiilin kuljettaja niihin helposti ulottuu tarvitsematta siirtyä paikaltaan tai kääntää huomiotaan tiestä. Asetus automobiililiikenteestä 14.10.1922. 01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilö- ja pakettiautossa sekä moottoripyörässä tuli olla erikseen hyväksytty lukkolaite ajoneuvon luvattoman käytön estämiseksi, MaA 12 §, 330/57 + 405/66 - vaatimukset ja hyväksyntä MaA Tpp 21 §, 392/57 + 233/67 Viimeksi muokannut Calmari : 13.02.2012 19:21 |
#434
|
|||
|
|||
Hianoo jäläkee late!!! joo toi 4speed laatikko on yhestä 76 wagosta, ja sininen jeeppi on tallin takana oottamas laittoo, tänään ajelin viimeks ja vihree cherokee kaipais varmaan uutta kykintä tais olla 35,16 pökkyrät liikaa luistaa ja ei irrota HÖ !!! heikkoja osia. niinjoo TAPSAlle et se jeeppien ostaja täs tuhertaa yks sormi tekniikal.
Viimeksi muokannut SD 4.4 TD : 13.02.2012 21:54 |
#435
|
||||
|
||||
Hätätapauksessa saattais löytyä lukollinen rattiputki...jos löytyy vain avaimet enää mistään.
|
#436
|
|||
|
|||
Ratttilukon pystyy korvaamaan ns.sateenvarjolla.
Lukkotaaki kytkinpolimen alta ratrin puolien väliin. http://www.vannetukku.fi/auto-lockin...ko-p-9234.html Menee laimasedältä läpi Viimeksi muokannut Murros : 14.02.2012 01:59 Perustelu: Täsmennystä pölhölle :D |
#437
|
||||
|
||||
kyllä se pitäs vissiin kiintee olla se ajonestolaite että leimasetä hyväksyy, eli jos ei rattilukkoa ole eikä jaksa rattiputkee vaihtaa niin esim. amazonin panssaripuola systeemi käy kanssa jos semmoisen jostain löytäis. voi olla kyl että oon väärässäkin on jo hetki aikaa kun ollut tota ongelmaa..
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#438
|
||||
|
||||
Joo, panssaripuola on hyväksyttävä asennus, mut mites se toteutetaan dieselissä? Pistetään hehkun johto metalliputken sisään? vai startin herätteen?
|
#439
|
||||
|
||||
spakeliitin levitystä
hitto nää on kyl mystisiä nää autojen rakentelu säädökset
taianki kysästä viel trahvista tai kotkan pesältä (A-konttori tuol keskustassa) ohjeistusta tuoho ratti lukko asiaan. jos vaikka hra. kurkaa sattus kohalle miulki ois ainaki 1 ratti pylväs ja emännän varastossaki taitas olla mut niissäki ois lukon vaihto vähintään eessä. ja virta lukon johotki jää pois putkelta ni ei viittis senkä takia käyvä vanhaa ehjäämään mutta kiitoksia vastauksista selvispähän osa onkelmista! no enivei nyt se on tääkin auto pilattu kaveri soitteli ku on lomil et on tallil ja et on paklannu koko jeepin... no ei sentään. huh. no illal ku kerkesin tallille oli kaveri just lähös ja huikkas vaa autostaa et oli äske vähä tylsää et rupes kummiki silottelee hurjimpia käsityön jälkiä pakkelin suurena inhoajana, tai no nyt se on jo myöhästä no ihan hyväähän sielt oli tullu. ammatti mies asialla mie sit koitin jatkaa rikosta mut ehä siit tullu herttastahevonVi"%&a mämmit kuivi lastaan ja voi sitä hiomise määrää no tekemällä oppii. oikeestaan voi enää lohduttautua sillä et pakkelia EI tule mallia amerikka eli senttejä vaan ohuita liruja mis on jääny saumat montulleen
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#440
|
||||
|
||||
Otitko muuten selville mikä mahtais olla sävykoodi semmoseen kojootinruskeaan?
Pukee ainakin neekerimontteeroa ihan kivasti:
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. Viimeksi muokannut JJ90 : 14.02.2012 22:35 |
#441
|
|||
|
|||
Jos ei ole ohjauslukkoa tai panssaripuolaa, niin elektroninen ajonesto on myös vaihtoehto. Kyllähän näitä häly/ajonesto systeemejä on vaikka millä mitalla eikä hinnat enää vissiin mikään este.
Joku katsuri voi hiukan sormien välistä katsellen hyväksyä sen ratti-poljin lukon. Ongelma on vaan, ettei se ajonestolaite sais olla autosta helposti pois otettavissa toisin sanoen sen pitäis olla kiintee osa autoa. |
#442
|
||||
|
||||
Elektroninen ajonesto tällä tekniikalla? kauko-ohjattava rele startin herätteelle?
|
#443
|
||||
|
||||
nyt menee aika sähköseks mut tuoho kytkin/ratti lukkoon kuksin just ratkasun. sähkö liima! perkules liruttelee vaa esabilla sellasen kahteen suuntaan teleskooppi putki hässäkän mis koukut päissä suoraa ratti pylvääseen kiinni ja munalukko keskelle.
laitanki tuosta kuvan kuha saan visioitua. ja on kiinteä osa autoa kukaa kummika uskonu et sitä spekeliittiä hierotaan vaan vähän ni nappasin kuvan. hyvin näkyy pallopää vasaran jälet henkitys suojain tosiaan juu puuttuu... ja viel 1 guva. täs on vaan joteki kivasti jingit ja jangit kohillaan nois pyöreis putkissa. hyvä siitä tulee nii ja montas tölkkiä näkyy kuvissa? .............. .........2 mutta missä?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#444
|
|||
|
|||
Lainaus:
Saapiko niitä ohjauslaitteita mennä hitsailemaan miten sattuu? |
#445
|
||||
|
||||
ei saa ...mut mie hitsaanki vaan käikäleitä tuohon rattiputken suoja peltiin siis ehkä hitsaan. olettaen että nerokas suunnitelma toimii muutenki ku teoriassa. harvonha ne kyl toimii..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#446
|
|||
|
|||
Mie haluun mukaa sit ku meet tota esitteleen konttorille, saattaa setillä tulla itku :-)
|
#447
|
|||
|
|||
Kuva-arvoitukseen hyvä veikkaus... Toinenon katolla ja toinen kylkiputken alla peräpäässä... Oliks tässä otain palkintoja luvassa???
|
#448
|
||||
|
||||
joka kerta niil on tainnu tulla ku jeeppiä oon käyttäny parhaimmillaa 2 ingenjööriä nitkuttelemas niveliä ja 1 pähkäilemäs et jotai täs täytyy olla ettei sais leimaa.. no tarkka olla pitää vai mites se meni
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#449
|
||||
|
||||
hyvä arvaus mutta. tööööööööööööööööööööt! VÄÄRIN katolla on kyl 1... mut oiskohan siel toinenkin
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#450
|
||||
|
||||
Lainaus:
ja aikas ovelasti pantu lisä luikut tuoho kojootti mitsuun!
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |