![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tenutin on 95% rikki koska itse säiliö on halki (kovettunut ja poksahtanut, kun siinä on pieni paine) tai sitten tuo ilmaputki on haljennut, jolla tenua "imetään" paineilmajärjestelmään. Jos pomminvarmaa haluat rakentaa, niin Hellan luettelosta löytyy automaattinen vedenpoistoventtiili, joka jarrua painettaessa "sylkäisee" ilmasäiliöstä kosteutta pois (eli tämä siihen pikkusäiliöön, jota "märkäsäiliöksi" nimitetään) tai paremminkin tässä automallissa öljyä... ![]() ![]() ![]() Lainaus:
Volvo Truck Center:tä kannattaa kysyä kopioita (Kaivokselasta) aina kun jotain alat ropeltamaan, siellä ainakin aikaisemmin oli tallessa nämä kirjat (omakätisesti kun ne silloin arkistoin...) Lainaus:
Sitten - ÄLÄ ASENNA PILOTTIA; VAAN KORJAA HEHKU, koska on räjäytetty ihan tarpeeksi monta moottoria/imusarjaa, kun eetterihuurut on takapotkun kanssa poksauttaneet kamat tonttiin ja sitten on ihmetelty, jotta mitäs ny... - radio on helppo asentaa, ostat muuntajan 24V --> 12V ja riittää tuollanen 10A muuntaja kun et todennäköisesti tule radiota kuuntelemaan ajon aikana, sen verran meinaan tuo moottori tuo ääntä ajettaessa... ![]() ![]() ![]() Jarruthan autossa on nuo ilmaohjatut hydraulisesti toimivat, jossa seisontajarru on ilmalla toimiva. JOS JARRUNESTEET VUOTAA, niin katso ettei ko. piiristä pääse neste loppumaan, koska ilmasylinteri pääsee tekemään täyden iskun ja se on sitten sen sylinterin laulun loppu. Nestepuolella kannattaa availla noita pääsylinterien ilmausruuveja ja VAALIA niiden liikkumista (ja hellää käsittelyä), koska ilmausruuvin katkeaminen kustantaa AINA UUDEN sylinterin ja tonnin laskun (ellei romikselta löydä ehjää!!!), ellei ole jotakin hyvää kaveria, joka saa korjattua ja koneistettua tuota sylkkää. Ja kannattaaa pitää yhtä korjaussarjaa varalla tuohon jarruun, koska on yleensä männän tiivisteet ihan loppu. ETUJARRUISTA kannattaa suosiolla uusia sylinterien väliset putket, koska ovat aina järjestäen menneet poikki kun on ajatellutkin niiden avaamista. TAKAJARRUISTA menee yleisimmin juuri tuo kengän korvake ja sen mukana alkaa yleensä vuotamaan sylinteri... ![]() ![]() Alustastaan auto on simppeli, etuakselin olkatapit on sitten loivat, joten niiden irroittaminen kannattaa ottaa omaksi projektiksi jos aihetta ilmenee. Muuten edessä vaseliinilla laakerit (kartiot), joten kannattaa tarkastaa ja säätää. Taka-akseli on Eatonin valmistama ja sieltä löytyy paineilmatoiminen lukko joka on 1000% varmuudella ruostunut sylinteristään jumiin + sähköjohdot on satavarmasti hapettuneet poikki... Ja perään sitten AINOASTAAN sitä raskaankaluston peräöljyä 80W-140 Vaihteisto on ZF:n tekele ja kannattaa tarkastaa sen versio, koska öljy määräytyy sen mukaisesti onko tyyppi S-4 vai S-6. VÄÄRÄLLÄ ÖLJYLLÄ rikot laatikon synkat todella nopeasti!! Moottorin tyyppi löytyy lohkon yläreunasta (sivussa) etu- tai takareunastaan ja tyyppihän on todennäköisesti TD60 ja versio varmaankin A tai G??? Vaihdelaatikon kyljessä on messinkilaatta, jossa kerrotaan: - laatikon tyyppi - välitykset - kytkinkotelossa samanlainen, jossa kytkimen halkaisija tuumissa Perässä samanlainen kyltti, mutta veikkaan, jotta laatan niitit ruostuneet pois ja kyltti pudonnut "matkan varrelle"... Kardaanissa ollut kannatinlaakereissa vikaa, mutta ristikot kestäneet ikuisuuksia (kun on nipat joista rasvata) Jos jousenriipukkeet kumilaakereilla, niin kannattaa katsoa noi etuakselin taaemmat kumit. Jos on parempi malli, jossa metalliholkit, niin katso meneekö rasvaa, koska monasti ovat jättäneet rasvaamatta vasemman puolen nipat, kun ovat hieman ahtaat ja sen takia jousen holkit sitten on kulahtaneet (näkee helposti kun auto on maassa, niin jousen ja rungon välisen helan rako on useita senttejä, rikkinäiset holkit --> helat makaavat lähes yhdessä, eli ei rakoa lainkaan) Kumilaakeroiduissa alustoissa taka-akselin takimmaiset ylähelat lähes aina vaihtamatta, koska on sarjassa erittän v-maiset... Mutta kuljetusautoksi erinomainen valinta, tekniikaltaan varma peli eikä osat ole kalliita, ja osien saataavuus toistaiseksi hyvä (Onnin autosta vaikka mitä, Koivuselta lisää, myös moottorin osat) ja kulutukseltaan todella pieniruokainen kuormuri!!! T: Elääkseen näitä 14vuotta ruuvaillin...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 12.02.2012 01:19 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuva tehdasuudesta laatikosta joka on odottanut alle laittoa jo vuoden pari, pitäis vaan ymmärtää sen voitelu ensin ettei siitäkin riko synkroja muutamalla keikalla. ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Shell Spirax S3 G 80W http://fi.febishop.eu/oljyt/shell/spirax-s3-g 20L: 81.60€ ZF:n öljyä ei saa nyt katottua, mutta on IHANAN kallista (käyttävät nykyään jotain ziljardi kilometriä kestävää öljyä!) ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos! ZF:lläkö olis ihan oma öljynsä omiin laatikkoihinsa? Pitää kysellä tuota Shellin öljyä lähellä olevalta huoltamolta.
Samaa laatikkoa on käytetty myös Aston Martineissa (Volante ja DBS), harvemmilla välityksillä vaan. http://www.zf.com/zfXmlServlet?sessi...ductTechnicID= |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volvo Fl 6 11 | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 09.09.2010 19:28 |
Myydään / Vaihdetaan Volvo C 303 | FFi | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 22.06.2010 12:32 |
Myyty volvo F610-82 5,5m lava+hiab nostin | akp | O/M/V Muut | 0 | 30.12.2008 13:22 |
Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... | akp | O/M/V Muut | 8 | 13.01.2008 20:07 |
M/V Volvo 240 -86 | khp78 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.03.2007 20:39 |