Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 04.02.2012, 17:48
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Perusasetus

Jamantilta itsekin joskus aikoinaan kyselin noista API-luokituksista ja siitä, mitä öljyä se itse Jeepeissä käyttää. Vastausta en nyt ihan kirjaimellisesti muista, mutta idea oli, että pääasia, että öljyä on ja että on riittävän notkeata pakkasiin nähden.

Itse olen käyttänyt kesällä semi-synteettistä 10W-40 öljyä ja vaihtanut 5tkm välein. Paksumpaa siksi, että epäilen RearMainSealin pettäneen ja jostain tihkuu öljyä koneen alle ja kytkinkopan kaulukselle. Paksummalla öljyllä tihku jää lähes olemattomiin kesälläkin. Jos vaikka ens kesällä sais ongelman alkulähteenkin korjattua tai ainakin tarkastettua...
Talvikaudella käytän 5W-30/40 täyssynteettistä hiukan pidemmällä vaihtovälillä. Aika nopeasti vetää mustaks öljy näissä kattiloissa vaikka tiuhaankin vaihtais. Liekö sitte ennemmin ominaisuus ku mikään vika.

Ei mun Jeeppi kyllä tunnu mikään kranttu olevan öljyn suhteen. Kaikki on kelvannu hyvin, eikä oo käynnissä eroja huomannu.
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13

Sivu luotu: 22:24 (GMT +2).