![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#326
|
|||
|
|||
![]()
Ohitusta suositellaan talvikaudeksi. Omassa oli venttiilissä kaikkia epämääräisyyksiä, mitkä haittas vesikiertoa. Ohitusleikkauksen jälkeen on hytissä tarjennut ihan mukavasti kun saa koneen lämpimäksi.
|
#327
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt on uusi käytetty nss paikallaan ja pakkivalotkin sain toimimaan, mutta mitäs vittua, vaihteet ei enää vaihdu? d-asennossa pelkkä ykkönen, eikä siitä nouse. samoin 3 asennossa. pakki pelaa kyllä. Toimivana ajettu talliin, nss irti -pariviikkoa seisontaa ja toinen tilalle. |
#328
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#329
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se mittarin mukaan toimi, eli yleismittarilla mittasin kaavion mukaan. Ja ykkösen ajoin todellakin vitutuksissani ihan todella loppuun asti....
![]() |
#330
|
||||
|
||||
![]()
jotenki se haiskahtaa nyt sinne lootanohjausboksin suuntaan (hanskalokeron alla olevan muovin takana)... mitäs tapahtuu jos siitä nyppää liittimen irti jo koitat ajella vähä kepillä joka asennossa?
|
#331
|
||||
|
||||
![]()
Pitää kokeilla huomenna.
Mikähän sen päälle olisi seisontaaikana käynyt? |
#332
|
||||
|
||||
![]()
Sen PCM:n liittimen tai sulakkeen ollessa irti laatikon pitäisi toimia seuraavasti:
1-2 asennossa pitäisi löytyä vain 1. vaihde. 3 asennossa toimii vain 3. vaihde. D asennossa vain 4. vaihde. |
#333
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#334
|
||||
|
||||
![]() Mulla on tossa nyt tollanen alipaineventtiili. Jos tuon ohitan, niin mikä on oikea nesteen kiertosuunta? Onko merkitystä kytkenkö ristiin vai suoraan? Tottakai huuhdon kennon kunnolla ja molempiin suuntiin kun kerran letkut on auki, mutta kai sieltä silti voi karstaa irtoilla jos liitänkin "väärinpäin". |
#335
|
||||
|
||||
![]()
mä heitin ton venttiilin kuuseen aikanaan, ainoa havaittava vika on se että se pirttiin tuleva ilma on aina aika kuumaa kun lämppärin vipu on siinä punasella alueella, ja heti sitte siniselle puolelle mentäessä kylmää, semmosta haaleaa, lämmintä vaihtoehtoa ei siitä löydy joten etenkin pidemmillä reissuilla tulee aina vähä hiki jossain vaiheessa kun joutuu sääteleen niitä lämppärin nappeja tämän tuosta että löytää sopivan puhallusnopeuden suhteen siihen lämmönsäätövipuun.
ja on se ilma ainaki sitte ku kone normilämmön saavuttaa (n 2km näillä pakkasilla) senverran kuumaa ettei lasille parana pakkasessa puhaltaa kovin innokkaasti, aikalailla natisee |
#336
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nss käytetty irti ja avattu. Toimii irrallaan ja paikallaan. D-asennossa ei ilmeisesti mitkään nastat ole yhdessä? Ilmeisesti sitten tuo PCM rikki? Avasin sen (ylättävää että oli tukeva peltikoppa joka avattavissa! tosin made in japan..) eikä siellä ainakaan käryämisen merkkejä piirilevyssä ollut. Tarttis saada jostain tuo boksi lainaksi niin sais kokeilla onko vika siinä. |
#337
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole joo D-asennossa mitkään liittimen nastat yhteydessä.
Eipä tuota taida voida oikeen eteenpäin testailla ilman diagnostiikkalaitetta. Jos et lähistöltä löydä ehjää ohjausboksia testattavaksi, niin ota yhteyttä. Mulla on tuolla hangessa yksi -90 vm. Cherokee, josta löytyy ehjä boksi. |
#338
|
||||
|
||||
![]()
Se laatikon moduuli on muuten TCM, ei PCM
![]() ![]() Jos et vielä katsonut, niin tarkasta vielä se sulake mikä on boksille menevässä johtosarjassa kiinni vähän matkaa boksista poispäin. Muistaakseni keltaisessa johdossa kiinni ja 10A. Tai sitten muistan ihan väärin ![]() Koititko boksi kiinni muillakin vaihteilla mitä se loota tekee? Koska jos boksi on pimeänä, niin ei sen pitäisi noin toimia että D- päällä on ykkönen eikä vaihda, ja mahdollisesti muillakin kepin asennoilla ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#339
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#340
|
||||
|
||||
![]()
Niinhän se oli tuossa jo testattukin, että ilman boksia vaihteet toimii, kuten silloin kuuluukin. Ohjauksen ollessa mukana taas ei ykköseltä vaihdu pois. Eikös silloin pidä olla niin, että se ohjausboksi ei ole kuollut, mutta sekaisin kyllä?
|
#341
|
|||
|
|||
![]()
Näin väittäisin. Mahtaakohan sieltä puuttua jostain syystä nopeustieto? TCU ei tiedä, että auto liikkuu ja näin ollen ei myöskään vaihda??? Villi veikkaus...
|
#342
|
||||
|
||||
![]()
Niinno, on siellä laatikossa kyllä nopeusanturi laatikkoa varten. Periaatteessa kannattaisi mitata myös TPS anturi, vaikka ihmetyttää miksi se olisi itseensä ottanut. Toisaalta ei sen TCM:nkään pitäisi miksikään mennä.
Ettei olisi vahingossa joku liitin irronnut NSS:ää rempatessa? Sit tietysti voisi vielä testata +12v syötöillä solenoidit että ne varmasti toimii.. ei auta älyboksin toiminta jos soleidit paskana. Älyboksi kun on irti niin noi 1, 3 ja OD:han kytkeytyy mekaanisesti eikä sähköllä, jos en ihan väärin muista. Silloin ei siis vielä selviä onko solenoidit kunnossa. Vaan mikäpä ne solenoiditkaan olisi parissa viikossa rikkonut.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#343
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Halkaisin venttiilin kun en nähny läpi vaikka vivusta vääntelin niin tommosta sieltä löyty (toka kuva) Ensin se venttiililautasen kumi oli jotenkin liikkunu tai turvonnu, joten se tukki n.90% aukosta. Sitten vielä toi ruskee on "kattilakiveä", tai jotain kovaa moskaa, joka osaltaan tukkii tota vedenkiertoa. Lämpötila kopissa nousi siedettävälle tasolle, lisä ei tekisi pahaa. Täytyy huuhella toi kenno kun pääseen virtaavien vetten luo joskus.
__________________
Juuri tästä kyseisestä asiasta mitään tiedä.. |
#344
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toisella TCM kokeiltu (kiitos vaan NORT!), eikä vaikutusta. Eli siinä ei vikaa, sitten tuo TPS anturi. http://autorepair.about.com/library/faqs/bl232i.htm?p=1 Näillä ohjeilla menen takaisin verstaalle. katotaan ny kui käy, olis pitäny tehdä muutakin englannin tunneilla kun räkiä kattoon |
#345
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toisella TCM kokeiltu (kiitos vaan NORT!), eikä vaikutusta. Eli siinä ei vikaa, sitten tuo TPS anturi. http://autorepair.about.com/library/faqs/bl232i.htm?p=1 Näillä ohjeilla menen takaisin verstaalle. katotaan ny kui käy, olis pitäny tehdä muutakin englannin tunneilla kun räkiä kattoon ![]() |
#346
|
||||
|
||||
![]()
TPS mitattu, oli 0,24. Sääsin 0,83.
Ja ihan yhtä huonosti toimii! TCM saa sähköä ja maata. ykkönen on pesässä 1-2,3 ja D asennoissa eikä muuksi vaihdu. Mites tuo laatikon nopeusanturi ja solenoidit testataan? |
#347
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#348
|
||||
|
||||
![]()
Itse asiassa kannattaa ladata vaikka täältä ihan AW4- spesifinen korjausmanuaali
![]() http://www.kolumbus.fi/Timo_Lampi/Je...AW4_manual.pdf edit: tosin taitaa kyllä tuokin löytyä GreatLakesXJ:n sivuilta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#349
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#350
|
||||
|
||||
![]()
No piru, oisko se sieltä sitten kopioitukkin?
![]() ![]() Ei ole koskaan tullut FSM:stä luettua vaihteisto- osuutta, kun on tuo AW4- manuaali ollut myös koneella ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |