Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 03.02.2012, 20:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Näin se taisi olla.

Tuota bensa hommaa en tienny. Onko milloin tullu tuo talvi/kesäbensa juttu, ja miten ne laadut eroaa toisistaan?
En tiedä milloin, mutta ollut pitkään.

Kärjistetysti:

Siis käsittääkseni ero on se, että talvibensa höyrystyy huomattavasti helpommin/kylmemmässä. => haihtuu helpommin (siis jos talvibensaa esim.
moottorisahan tankissa, niin siitä haihtuu osa nopeasti kesäkuumalla, ja jäljelle jäänytkään ei pala kunnolla.)

Kesäbensa ei taasen haihdu juurikaan pakkasessa => siis jos em. moottorisahassa kesäbensaa tankissa, niin tulipalopakkasella ei saa käyntiin, vaan kastelee tulpan kun tarpeeksi pitkään nykii.
Toinen hyvä esimerkki on moottorikelkka, alkutalvesta kesän yli tankissa ollut
bensa aiheuttaa harmaita hiuksia, itse tyhjentäisin/ajaisin tankin melkein tyhjäksi, säilytysaine sekaan, ja käyttäsin kesällä muutaman kuukauden välein, ja kelkkakauden alussa uutta bensaa tankkiin max 1 kk tarpeisiin.

Ja tuo nyky bensa on niin huonoa säilymään, että itse kaadan jo kanisteriin valmiiksi tuon moly:n säilytysaineen, ja bensa perään => mulla ei ole kanistereissa tippaakaan bensaa missä ei ole säilytysainetta

p.s eräissä -80 ja -90 4wd toyotissa jo vakiona sähkölämmitteinen dsl suodattimen jalka
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vanhan kempin elvytys Kovakalu69 Chit-Chat 8 03.08.2014 12:27
Diesel auton käyttö 2012 . temirhan77 Tekniikka & Jutustelu 5 29.12.2011 16:41
PIKKUMUSTAN ELVYTYS offipete Maasturiprojektit 36 27.04.2008 19:43
Löpöpytyn elvytys JiiPee Chit-Chat 0 01.04.2008 11:09
Käkikellon elvytys S-V Tekniikka & Jutustelu 7 01.05.2005 18:39

Sivu luotu: 19:23 (GMT +2).