Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 03.02.2012, 10:48
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nyt en ole aivan 100 varma mutta eikös se parafiini ole nimenomaan lisätty sinne dieseliin voiteluaineeksi????
Ja Tuo 88 juttu oli juurikin viittaus sinne kivikauteen.
Samannäköistä se paraffiini oli v 1986-87 talvena kuin tänä päivänäkin kun jämähtää suodattimiin.(samaa tahnaa on vaikka vuodet vaihtuukin)

Silloiselta vuosilta tuli vastaan hyvä naftanesilämmitin vesiletkuun purkki jossa oli spiraali josta virratessaan nafta oli lämmennyt jäähdytysnesteessä ennen suodattimia pelitti ainakin riittävästi perkinskoneisessa transitiissa -30 asteisessa talvikelissä ja normi transvaattori jäätyi satavarmasti vaikka kuinka vaihteli suodattimia samalla polttoaineella ajot silti (sama tankkauspiste)

Taitaa vain olla liian yksinkertainen ja liika vähän elektroniikkaa nykyisiin autoihin tuossa lisälaitteessa.
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 03.02.2012, 11:16
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nyt en ole aivan 100 varma mutta eikös se parafiini ole nimenomaan lisätty sinne dieseliin voiteluaineeksi????
Näin minäkin ymmärsin, talvilaadussa parafiinit lyhytjaksoisempia eli tuossa kesälaadussa raskaampia( herkempiä saostumaan). Kaiketi paras konsti on olla kaatamatta diesel100 tankkiin, en vaan käsitä mihin se perustuu ettei pienet välykset kestä vettä, suuremman pintajännityksenkö vuoksi?
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 03.02.2012, 11:28
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tuollainen pätkä löytyi aiheesta, "kuinka oli ennen":
"Voitelevuuslisäaineet
Vanhanaikaisissa polttoaineissa oli voitelevuutta parantavia ”epäpuhtauksia” (happi- ja typpiyhdisteitä, raskaita aromaatteja), jotka poistuvat nykyisissä polttoaineen jalostusprosesseissa samalla kuin rikki. Nyt voitelevuus hoidetaan käyttämällä lisäainetta, josta on hyötyä etenkin jakajatyyppisille ruiskutuspumpuille, joiden kaikki sisäosat voidellaan polttoaineella."

Samaisessa dokumentissa paljon muutakin luettavaa:
http://www.neste.fi/binary.aspx?path...ment&version=4
Tuo on hyvä dokumentti, kannattaa lukaista läpi. Tuli tuosta mieleen, että kuuluisassa Esson baarissa tiedetään, että rikki toimi/toimii dieselissä voiteluaineena. Valitettavasti tämä legenda pitäisi myös laittaa myytinmurtajien käsittelyyn. Rikki siis ei toimi voiteluaineena, itse asiassa päinvastoin.

Jos dieselistä poistettaisiin pelkästään rikkiä, voiteluominaisuudet paranisivat.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 03.02.2012, 11:39
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Ei sinne dieseliin niitä parafiinejä ole lisätty, vaan niitä poistetaan tai muutetaan talvikäyttöä silmällä pitäen. Samasta dokumentista:

"Dieselpolttoaine on satojen erilaisten parafiinisten, nafteenisten ja aromaattisten hiilivetyjen seos. Samepiste
on lämpötila, jossa ensimmäiset parafiiniset hiilivedyt alkavat kiteytyä ja samalla polttoaineen ulkonäkö muuttuu kirkkaasta sameaksi. Parafiinit ovat hyödyllisiä setaaniluvun ja palamisominaisuuksien kannalta,
joten niitä ei voi poistaa polttoaineesta liian tarkkaan. Sameus ei vaikeuta polttoaineen käyttöä hyvin
huolletuissa ja talvioloja varten hyvin rakennetuissa ajoneuvoissa."
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 03.02.2012, 11:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Mitä mitä , netistä löytyy muutakin faktaa kuin pelkkää jynkkyä.

Tuota opusta en muistanukkaan mutta sen kun silmäilee niin on joko viisaampi tai sitten ei.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 03.02.2012, 12:04
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Mutta eikös öljy ole vähänniinkuin parafiinejä?
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 03.02.2012, 12:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blis Näytä viesti
Taisi se vika olla kuitenkin AIV-pöntössä eikä polttoaineessa
Varmaan suomessa tuhansia AIV-pöntöllä tankatulla dieselillä tuhoutunutta JAKAJAPUMPPUA, rivipumput kestää paremmin, mutta eitse en pistois niihinkään AIV-pöntossä ollutta
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 03.02.2012, 12:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Joo. Ja oikein kun muistelee niin ainakin jostain 90 luvulta asti on "nyky dieseli" ollu kuivempaa, ja silloin oli vielä essojakin. Tiiä sitä sitten mistä vuodesta sitä on alettu kuivattelemaan.

Ja olikos se jotain 88 tienoilla se hemmetin kylmä talvi? Silloin taisi oikein silloinen liikenneministeri Vennamo antaa luvan rekkamiehille käyttää petroolia dieselin seassa ilman veromätkyjä. Ja Arktinenlaatu taisi olla sen talven innoituksen tulos.?? Vai hä.

Noin niiku tikulla silmään...
Kuten jo aiemmin totesin, niin tuo -88 (noin) äkki tulipalo pakkaset jäädytti paljon rekkoja tienpäälle.
Ja oliko se ministeri Vennamo, joka käski lisäämään petroolia, en muista.

MUTTA sen muistan että KUN PAKKASET MENI OHIi, niin veroherrat huusi kurkku suorana etta petroolia ei saa käyttää, koska se on verotonta!

Ja sitten lisää asiaan kuulumatonta: tiesitkö että bensa vaihtelee kanssa vuodenaikojen mukaan (siis on sekä kesä- että talvibensaa, oliko vielä siirtymäaikoinakin omansa?)
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 03.02.2012, 14:36
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

tänäaamulla jääty vanha sprintterin raato. Otin suodattimen irti niin oikeen helisi sisällä jäät.. Kaadoin uutta tavaraa täyteen ja laitoin paikalleen-> ei vieläkään käymää, avasin suutinputket ja ei mitää eli pumpussa vesihelmi-> suodatin irti ja kaadoin sen piripintaan tavaraa ja laitoin sierran pakosarjan päälle lämpeämään sit kun alko höyry nousee suodatin paikalleen ja kapum se lähti käymään ja saatiin ajetuksi varikolle uutta suodatinta ja diesel 100 kehiin
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 03.02.2012, 14:47
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kuten jo aiemmin totesin, niin tuo -88 (noin) äkki tulipalo pakkaset jäädytti paljon rekkoja tienpäälle.
Ja oliko se ministeri Vennamo, joka käski lisäämään petroolia, en muista.

MUTTA sen muistan että KUN PAKKASET MENI OHIi, niin veroherrat huusi kurkku suorana etta petroolia ei saa käyttää, koska se on verotonta!

Ja sitten lisää asiaan kuulumatonta: tiesitkö että bensa vaihtelee kanssa vuodenaikojen mukaan (siis on sekä kesä- että talvibensaa, oliko vielä siirtymäaikoinakin omansa?)
Näin se taisi olla.

Tuota bensa hommaa en tienny. Onko milloin tullu tuo talvi/kesäbensa juttu, ja miten ne laadut eroaa toisistaan?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 03.02.2012, 15:09
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blis Näytä viesti
Taisi se vika olla kuitenkin AIV-pöntössä eikä polttoaineessa
Juuei 10kpl perusteellisesti pestyä pönttöä jotka olleet vuodesta miekka ja kirves tallin lämmitysöljyn kannuina. EI siis otettu yleismaalliskaikkien käsillä olevista varastosta. Oli miten oli, mutta näin on

Lisätääs nyt sitten, vaikka aattelin olla hämmentämättä jokaista topiccia täällä mut jos on väärintankkaus niin diesel pelissä ollaan vaihdettu suodatin talvella ja kesällä pyydetty menee huoltoon vaihdattamaan = auto toimii. Talvella jäätyneet ollaan sulateltu diesel 100 ja suodatin vaihtoon ja talvilaatua kehiin = auto toimii. En tiedä muusta mutta näillä me harrastuksen myötä ollaan toimittu ja ollaan kyllä myös jouduttu nostaa kädet kohti suurempaa voimaa ja hinurilla huoltoon. Mut pää asiassa talvilaatua tilalle ja suodatin vaihtoon. Uudet volkkarit niin ristinmerkki ja korjaamolle lavalla

Viimeksi muokannut Ahma : 03.02.2012 15:16
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 03.02.2012, 15:38
Harde:n Avatar
Harde Harde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.11.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 119
Perusasetus

Mäkin luulin että nyt on perkule diisselit jäässä kun pyörittää mutta ei käynnisty ja -20c' pakkasta. kaapeleilla toisesta autostakaan ei ottanut käynnistyäkseen.

no vaihdoin akun ja akunkengät uusiin ja lähti käyntiin kuin palmun alta.
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 03.02.2012, 20:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Näin se taisi olla.

Tuota bensa hommaa en tienny. Onko milloin tullu tuo talvi/kesäbensa juttu, ja miten ne laadut eroaa toisistaan?
En tiedä milloin, mutta ollut pitkään.

Kärjistetysti:

Siis käsittääkseni ero on se, että talvibensa höyrystyy huomattavasti helpommin/kylmemmässä. => haihtuu helpommin (siis jos talvibensaa esim.
moottorisahan tankissa, niin siitä haihtuu osa nopeasti kesäkuumalla, ja jäljelle jäänytkään ei pala kunnolla.)

Kesäbensa ei taasen haihdu juurikaan pakkasessa => siis jos em. moottorisahassa kesäbensaa tankissa, niin tulipalopakkasella ei saa käyntiin, vaan kastelee tulpan kun tarpeeksi pitkään nykii.
Toinen hyvä esimerkki on moottorikelkka, alkutalvesta kesän yli tankissa ollut
bensa aiheuttaa harmaita hiuksia, itse tyhjentäisin/ajaisin tankin melkein tyhjäksi, säilytysaine sekaan, ja käyttäsin kesällä muutaman kuukauden välein, ja kelkkakauden alussa uutta bensaa tankkiin max 1 kk tarpeisiin.

Ja tuo nyky bensa on niin huonoa säilymään, että itse kaadan jo kanisteriin valmiiksi tuon moly:n säilytysaineen, ja bensa perään => mulla ei ole kanistereissa tippaakaan bensaa missä ei ole säilytysainetta

p.s eräissä -80 ja -90 4wd toyotissa jo vakiona sähkölämmitteinen dsl suodattimen jalka
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 03.02.2012, 20:50
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

Tänään taas yks diisseli auto elvytetty Vähän lämpöä ,uutta suodatinta ,ja uutta ainetta tankkiin ni heräshän se Vähän epäilytti että oliko linjat jo tukossa ,mutta suodatin oli umpijäässä ,ni eihän sieltä mitään tule tankistakaan , mut olihan asiakas iloinen kun pörähti käyntiin

On muuten yllättävän paljon ollut akkuvikasia autoja , 50 akkua vaihdettu jo muutaman päivän sisään .
__________________
Älä rääkkää sitä !
No enhä minä rääkkääkkään!
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 03.02.2012, 20:52
haltjo haltjo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.09.09
Sijainti: ylitornio
Viestit: 10
Perusasetus

<


Hiluxissa palaa T-Belt, akku ja jäähdytinneste valo. Remmit kyllä pyörii, missä vika ?
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 03.02.2012, 21:39
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Tuo kelkkajuttu pitää täysin paikkansa, kerran olen jättänyt puolitankkia kesäksi ja se jäi viimeiseksi.
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 04.02.2012, 20:51
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja haltjo Näytä viesti
Hiluxissa palaa T-Belt, akku ja jäähdytinneste valo. Remmit kyllä pyörii, missä vika ?
Laturissa, jännitteensäätimessä tai niihin liityvässä sulakkeessa.
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 04.02.2012, 22:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minäkin elvytin yhden


2003? transportteri, 2,5 tdi, oli päässyt lohkolämmityksen jälkeen 300m, ja oli sammunut vaihdetta pienemmälle vaihtaessa (ei ollut jaksanut kunnolla vetää reisteystä läpi) ja pakkasta yöllä n. 29 ja päivällä kun hyyty oli -25C

No, hinattiin/työnnettiin +10C talliin, ja pistettiin auton sisätilalämmittimet puhaltamaan suodattimeen ja tankkin, ja auto lokilämppäriin ja akku lataukseen (rajattu reilu 14,5v/n.10 amppeeria)

Reilun tunnin päästä alettiin ihmettelemään, että mitä tehdään: ensimmäiseksi kopeloitiin dsl-suodatin, ja oli reilusti plussan puolella, sitten tankki, tuntu olevan plussalla (sanoppa nyt muovitankista, onko se kylmä/lämmin, ja kun oli tiedossa että melkein täynnä)

No, ensimmäiseksi ajateltiin laskea vedet suodattimasta, ja sitähän ei kannata tehdä jos tankissa alipainetta; joten tankin korkki auki, ja tankista puhalsi oikein kunnolla, haisi nuhasellekkin diesel!
-> siis tankissa reilusti ylipainetta? meinas mennä ihmetyksen sormi ällistyksen suuhun Ai niin, tankkia lämmitettiin -28c --> 20c ja tankissa paljon talvi dsl.
Suodattimesta laskettiin kahvikupillinen lämmintä dsl, ja vettä ei havaittu ollenkaan.

No, transu alkoi käymään pitkähkön startin jälkeen, ja vaikka sammutti niin käynnistyi ok. korkkia ihmeteltiin eriasteisina paloina varmaan tunti, ja kun ei märällä lattialla maatessa (!) löytynyt tukossa olevaa huohotinta, niin Lidl:n
metalliporanterä tuhosi korkin

diesel 100:sta tankkin vajaa pullo, ja ajoohjeeksi epätasasta ajoa

Yritin sekoittaa tuota dsl100:aa työntämällä paineilmaa tankkiin täyttökorkin reiästä letkulla, mutta kun puklasi muutaman litran kengille, niin päätin antaa olla
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 04.02.2012, 22:57
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Elvyttelin kaks hyytynyttä dieseliä tulille alkutalvesta, enkä käyttäny
a- diesel100
b- 2-t öljyä
c- uusia suodattimia
t- magneettista molekyylinmuuntajaa
g- jäteöljyä
f- bensaa
h- mitään muitakaan lisäaineita

Miten voi olla mahdollista, että hyytyneen dieselin saa täysin toimintakuntoiseksi, kun

1-tyhjentää kesälaadun tankista pois ja laittaa talvilaatua tilalle
2-lämmittää paikallaan olevat suodattimet kuumailmapuhaltimella riittävän lämpimäksi
3- käynnistää koneen

PS- oliham tää shit tsätin puolella
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 04.02.2012, 23:46
MURSKAAJA MURSKAAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: H:la
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja haltjo Näytä viesti
Hiluxissa palaa T-Belt, akku ja jäähdytinneste valo. Remmit kyllä pyörii, missä vika ?
Laturissa hiilet loppu.Helppo ja halpa vaihtaa hiilisilta.Mut kato myös pääsulakkeet(3 kpl)
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 05.02.2012, 01:49
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Elvyttelin kaks hyytynyttä dieseliä tulille alkutalvesta, enkä käyttäny
a- diesel100
b- 2-t öljyä
c- uusia suodattimia
t- magneettista molekyylinmuuntajaa
g- jäteöljyä
f- bensaa
h- mitään muitakaan lisäaineita

Miten voi olla mahdollista, että hyytyneen dieselin saa täysin toimintakuntoiseksi, kun

1-tyhjentää kesälaadun tankista pois ja laittaa talvilaatua tilalle
2-lämmittää paikallaan olevat suodattimet kuumailmapuhaltimella riittävän lämpimäksi
3- käynnistää koneen
Siellä ei ollut vettä...
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 05.02.2012, 10:10
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
magneettista molekyylinmuuntajaa
Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta kapistukselta ! Saako näitä ostoskanavalta ale-hintaan 89,99 e ? Nostaako tämä tehoja vähintään 35 % ja samalla pienentää tiisselin kulutusta 25 % ?

ps. anteeksi sitsät
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 05.02.2012, 10:12
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta kapistukselta ! Saako näitä ostoskanavalta ale-hintaan 89,99 e ? Nostaako tämä tehoja vähintään 35 % ja samalla pienentää tiisselin kulutusta 25 % ?

ps. anteeksi sitsät
Juurikin sama ihmelaite kyseessä
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 05.02.2012, 11:07
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Se laittaa ne dieselmolekyylit selkeään jonon, ettei tuu pakkasellakaan ahdasta suuttimessa!
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 06.02.2012, 02:11
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilmari84

Vinkkinä joillekin suodattimen lämmittelijöille: ebaystä näyttäs saavan 12v prätkän kahvanlämmityslevyjä n. 5e hintaan.
Paljon lie elementin koko? Linkkiä?
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vanhan kempin elvytys Kovakalu69 Chit-Chat 8 03.08.2014 12:27
Diesel auton käyttö 2012 . temirhan77 Tekniikka & Jutustelu 5 29.12.2011 16:41
PIKKUMUSTAN ELVYTYS offipete Maasturiprojektit 36 27.04.2008 19:43
Löpöpytyn elvytys JiiPee Chit-Chat 0 01.04.2008 11:09
Käkikellon elvytys S-V Tekniikka & Jutustelu 7 01.05.2005 18:39


Sivu luotu: 01:16 (GMT +2).