Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 02.02.2012, 22:21
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned

Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Perusasetus

X2

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Ei voi kuin ihmetellä miten yksi mies alinomaan joutuu tällaisiin tilanteisiin Jos en väärin muista niin muutama vuosi sitten pähkäilit miten hankalan vuokralaisen saisi häädettyä ja nyt ihmettelet kuinka "ilkeä" vuokraisäntä on käynyt (vuokrasuhteen päättymispäivänä) "ilman lupaasi" tarkastamassa omistamansa huoneiston kunnon ennen uuden vuokralaisen sisäänmuuttoa!!

Olen samaa mieltä kanssasi siitä että hänen olisi pitänyt keskustella huoneiston siivouksesta ja ovien uusimistarpeesta ennen kuin on ryhtynyt toimenpiteisiin, mutta se että on käynyt asunnossa sinulle ilmoittamatta ei nyt kovin suuri "rikos" tässä tapauksessa ole eikä varmaankaan johda edes rikostutkintaan vaikka rikosilmoituksen olisitkin tehnyt.

Noista ovienvaihdosta olen sitä mieltä, että en olis ihan varma, että niitä on edes vaihdettu jos ei asiasta löydy mustaa valkoisella. Asiaa on tietty vaikea todistaa muuten kuin käymällä paikalla ja se taas voi olla hankalasti järjestettävissä jollet satu tuntemaan uutta vuokralaista.

Sitten tuosta vuokran hyvityksestä jos lattialämmitys ei ole toiminut vai oliko niin että oli esisäädetty siten että sitä ei päässyt muuttamaan??? Oliko asunnossa muuta lämmitystä eli oliko asunto asuttavissa tuosta puutteesta huolimatta vai peräti asumiskelvoton???
Tuosta sun jutusta sai sen käsityksen että olet tuolla asunut vaikka lattialämmitys ei "kunnolla" toiminutkaan eli äkkiä ajatellen on ollut kuitenkin asuttavissa?? tarkoittaisi että et ole saamassa tuosta puutteesta hyvityksiä.

Vuokratakuuna (kahden kuukauden) olen ainakin meidän vuokralaisilta pyytänyt pankkitakauksen eli vuokralainen tallettaa sulkutilille kyseisen summan jonka vuokraisäntä sitten vapauttaa kun vuokrasuhde päättyy. Vakuuksista voidaan sitten vuokrasuhteen päättyessä tarpeen vaatiessa vähentää lailliset kulut, mutta yleensähän se palautuu täysimääräisenä ja vieläpä korkoineen (kulloisenkin korkoprosentin mukaan) vuokralaiselle (siis jos pankki sattuu maksamaan korkoa ja nykyisin aika vähän jos ollenkaan)

Jotta säästyisit suuremmilta kuluilta kannataisi ehkä kysäistä vuokralaisten keskusliiton lakimieheltä neuvoja miten tuon "pidätetyn" vuokratakuun kanssa tulee menetellä. Uskoisin että sieltä saat halvimmalla (jollei peräti ilmaiseksi) parhaat neuvot.

vuokraisäntänä 30 vuotta
Laiha sopu on paljon parempi kuin muheva/lihava riita asianajajien välityksellä.

Jos olet oikeassa ja vuokranantaja väärässä niin varmaan yhteisymmärryksen löytyminen sopimukseen on hyvin todennäköinen.
Ps.
Pahin tilanne tulee siitä jos et itse ymmärrä että ole väärässä.
Asianajaja palvelee/rahastaa päämiestään .

Vastaa lainaten
Vanha 03.02.2012, 09:00
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Jos olet oikeassa ja vuokranantaja väärässä niin varmaan yhteisymmärryksen löytyminen sopimukseen on hyvin todennäköinen.
Sais sieltä nyt edes jonkun vastaamaan että missä ne hemmetin kuitit korjauksista on, miksi siellä on ovet pitänyt vaihtaa ja missä on loput rahat. Koska mun laskelmien mukaan sieltä pitäisi silti tulla jotain rahaa. Vähän vaikea olla yhteisymmärryksessä kun eivät vastaa yhtään mitään. Nyt olen pistänyt jo 5 viestiä sinne ja mitään eivät vastaa. Edes toimitusjohtaja ei vastaa mitään.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autotalli vuokra hintoja ? sako Tekniikka & Jutustelu 9 27.02.2010 09:06
Ostetaan VUOKRA-asunto Bänkster O/M/V Muut 0 27.01.2009 14:11
2L ja 2LT ongelmia?? las-c Tekniikka & Jutustelu 34 11.12.2006 21:52
Vuokra-/kimppa-/tms. tallia? Sag O/M/V Muut 0 11.08.2005 19:07
LJ:n ongelmia LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 17 14.10.2004 13:52

Sivu luotu: 22:46 (GMT +2).