![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Laatikko vähän mietitytti mutta jos tuon linkin tiedot pitävät alkuunkaan kutinsa niin saattaisi jopa jonkinaikaa kestääkkin.
Maximum Gross Vehicle Weight (Estimate) 3,500 kg (7,716 lb) Maximum Engine Torque 350 Nm (258 lb-ft) Ja metsässähän helpottaa päälaatikon kuormaa jakolaatikko ja tiuhempi perävälitys. Siirtoajossa saattaa vähän rasittua jos ei ole lukkoturbiinia, mikä kyllä luulisi tuossa olevan. Ohjausten rakentelu sitten taas ihan eri juttu, mutta noin niinkuin teoriassa... ![]() Opelin koneessahan vain 204hv ja 270Nm vakiokunnossa. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
On siinä lukkoturbaani ja se on naurettavan helppo tehdä nappiohjatuksi
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Epäilen lumessa tai suossa kahlaamisen olevan kaikkein rankinta ajoa automaatille.
Riittävän isoa lauhdutinta öljyn jäähdytyskiertoon eiköhän se siitä! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Gazin koneessa on 290 Nm (2000-2500 rpm) vääntöä, mutta tehoa vain 115 hv (3200rpm).
Tuo opel + gaz yhdistelmä on varmaan vähän samanlainen ajettava kuin mun bensa-passat + 1800 kg kärry perässä. 193 hv/280 nm ja painoa noin 3400 kg. Kierroksilla kulkee ripeästi, ja väännöllä laiskan pulskeasti. Tuo on tosin manuaali, mutten muuten numerot on sinne päin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Moottori ja laatikkopähkäily jatkuu, mutta tähän väliin vanteen ihmettelyä. Kaveri kyseli kuvia vanteesta ja oli sitä mieltä että keskiö purkautuu kokonaan erikseen...
Ja nyt kaivattaisiinkin varmennusta että purkautuuko kahteen vai kolmeen osaan tuo vanne? Pikasella googlella en löytänyt kuvia kun lukkovanteista ainoastaan. ![]() Ja niitä kuvia. Ulkopuolelta. Ja sisäpuolelta. Purkamalla tietysti selviäisi, mutta nyt ei jaksa käydä vain uteliaisuuttaan painimaan renkaiden kanssa.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Vastaankin itse itselleni.
EX inkkari kirjoitti näin: "Tämähän ei ole "lukkovanne" vaan vanne on 2 osainen, on vähän kuin bedlock, sivuvanne on 14kpl muttereilla kiinni itse vanteessa." Eli tuolta löytyi vastaus: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=14289 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eli samanlainen rakenne kuin esim ZIL-131 ja maasto-sisut.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Mikähän se tämä vaijeri mahtaa olla? Liityisiköhän jotenkin autossa olleeseen sähkösysteemiin?
|