Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2012, 12:07
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Mutta video linkin telat on jenkkiläisten Mattracksit ja painii vähä eri sarjassa mutta peritaate sama
Näinpä,eikös nuo Mattracksit maksakkin jonkun +20k€. Mutta jollain on nuo 1gen pajerossa alla ja on näköjään ketjut rajoittamassa nuiden telojen pyörintää http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/4529518 Eli kannattaa kysyä tuolta että kuinka nuo ketjut on toiminut,videon perusteella ainakin toimii ihan hyvin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2012, 12:20
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Huonosti oli kuulemma kestänyt, noi ketjuthan on kiinni rungossa.
Parempi olis varmaan akselissa, että joustaa mukana.
Tossa videossa ajetaan aika varovasti. Tarkoitus olis et ne pysyis mukana vähän vauhdikkaammassa menossa.

Jotain tän tapaista olis hakusessa. Jääneekö haaveeksi.
Ainakin puuttuu oma laskettelurinne..
http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2012, 12:41
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

OT mut en ymmärrä miks youtube on täynnä videoita joissa kuvaaja kävelee.
ärsyttävän epäselvää kuvaa tulee
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2012, 20:53
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

mattracksin teloissa on ympäripyörähtäminen estetty semmosel kumijoustosysteemil mistä menee tanko takatelassa alatukivarren pultin alle ja edessä yläpallo ja raidetangonpään kiinnityksiin.. näin siis noissa omissa mönkkärin teloissa.. ja maastoajelut kannattaa unohtaa ennenkuin estää tuon ympäripyörähtämisen..

hinnat on tosin vähän erilaiset, nuo omat mönkkärin telat maksaa melkei 7k€..

ps. nopeudesta vielä sen verran et noil omil mönkkäriteloil on ajettu mittarin mukaa 107(suitsan nopeusrajoitettu) tosin todellinen jossai n.75km/h
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2012, 08:08
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Olisko kuvaa mönkkärin stopparisysteemeistä.

Eilisiä ketjuvirityksiä, näyttää kovasti minun silmään ettei kestä.
Mikähän on heikoin lenkki, kiinnitys alatukivarteen vai kiinnitys teloihin pitkillä puikoilla?


Taakse koitan tehdä lattaraudan jarrusatulan pulttien alle, ja siihen ketjut kiinni.



Värkin leveys oli 215 cm.


Loppuun hymiö hiihtoretken jälkeen, oli vähän parta huurussa.

Viimeksi muokannut luppakorva : 02.02.2012 08:54
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2012, 08:17
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva Näytä viesti
Eilisiä ketjuvirityksiä, näyttää kovasti minun silmään ettei kestä.
Mikähän on heikoin lenkki, kiinnitys alatukivarteen vai kiinnitys teloihin pitkillä puikoilla?
Varmaan noi pitkät puikot on lujilla. Eikös tohon "tukirullien telin" akselinpäähän sais lattaraudan mutterin alle ja siitä ketju tonne tukivarteen. Pitäis olla aikapaljo kestävämpi. Ja muovitettu vaijeri vois olla sivistyneenpi ku ketju, ei kilkattais eikä vois jäädä silleen solmuun niinku tommonen löysä vapaana hummaileva ketju voi tehä..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2012, 10:37
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Tai tohon tukirullien telin päähän lattarauta joka hitsataan nykyiseen puikkoon kiinni.
Silleen tulis vielä kestävämpi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2012, 10:58
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Tukirullien akseli on samaa kokoa kun noi puikot, ja ajattelin etten viitsi tukea niihin, ettei ne menis kieroksi. Täytää tehdä vaikka neliöpalkista joku tukevampi kiinnitys teloihin sitten, kun vähän näkee millaisia rasituksia noihin stoppareihin tulee. Nyt varmaan sulakkeena toimii M8 pultti, millä ketjut on kiinni tukivarteen hitsatussa raidentangon pätkässä.
Raudat taas tähänkin hommaan kerätään tallin lattialta.
Ketjua laitoin lähinnä helppouden takia, voisihan siihenkin letkun pujoittaa päälle.
Tarkoituksena on joku iskariviritys kumminkin kehitellä, kun vähän pääsee hajulle, että millainen sen pitäis olla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.02.2012, 11:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

eipä taida kestää....


Siis tuo ketjohan on noin 10cm päässä tuosta pyörähdyspisteestä.

ja nuo tikut vääntyy helposti.

Olisko sinulla mahdollista tehdä vaikkapa noiden pallonivelten kiinnityspulttien ja jarrusatulan pulttien alle "teline/kypärä", josta sitten lähtis torni alaspäin, noiden
telipulttien korkeudelle asti telan sisään.
ja siitä sitten kettingit/sinkit noihin telin pultteihin.

Ja taakse sitten hitsaamalla akseliin samanlainen torni, ja ketjut/sinkit samoin kuin edessä.

p.s ja sitten jos esim. jäällä ajat, ja suttijarrutuksella päästät tökkäämään esim jääkamiin, niin silloin todennäköisesti tulee romua.....
(nostaa telan rajoitinkettingin varaan, ja silloin vääntövarsi napaa vastaan
on jo yhtä suuri kuin 50" renkaalla, mutta säde niin pieni ettei lähde nousemaan yli, ja jarruthan vastaa 20" rengasta (tuplasti tehokkaammat kuin vakiossa...)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.02.2012, 00:39
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva Näytä viesti
Olisko kuvaa mönkkärin stopparisysteemeistä.
pitää yrittää ruuvailla nuo mönkkärin alle viikon sisällä ni samal ottaa niit kuvia..
kattelin noita ketjuviritelmiä niin eniten tökkäs silmään tuo et ei oo mitään joustoo eli terävä isku tulee suoraan jos keinahtaa tela, saattaa pakkasessa metalli tykätä vähemmin
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.02.2012, 08:01
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Lauantaina virittelin iskarit stoppareiksi, ainakin sulakkeen paikka muuttui.
Kaksi iskaria meni samana päivänä poikki.
Tässä videon pätkä iskarin pettämisen jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=dsisP4LL8h8

Kuvailin incar videoo ajeluista laitan niitä näkyviin sitte, kun saan ladattua.

Hi-Liftin olis voinut jättää kuvausmatkalla pois kyydistä, pitää kivaa kolkatusta.
http://www.youtube.com/watch?v=gZBey...eature=related

Viimeksi muokannut luppakorva : 13.02.2012 17:54
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.02.2012, 07:43
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Viikonlopulta pari kuvaa.
Pakkaslunta pellolla reilu 40 cm telat uppoo jotain 20 cm.
Etenee ihan vaivattomasti.


Tässä näkyy vähän iskarin kiinnityksiä. Telan runkoon on hitsattu putkesta tommoinen kehikko, mihin saa iskarin kiinni. Auton pää on edessä jarrusatulan alapultin ja alapallonivelen alla, eli kääntyilee ohjauksen mukana. Just niinkuin joku aikaisemmin neuvoi.


Takana auton puoleinen kiinnike on jarrusatulan pulttien alla.


Toinen takatela tykkää tiukoissa paikoissa hyppiä vetorattaalta yli, täytyy tutkia mikä sitä oikein vaivaa..

Viimeksi muokannut luppakorva : 21.02.2012 08:47
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.02.2012, 11:17
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.397
Blog Entries: 5
Perusasetus

Nyt ois näköjään paketti myynnissä:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93649
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kuvia&kokemuksia auroista, puskulevyistä ym. lisälaitteista maasturissa santikko Tekniikka & Jutustelu 723 25.01.2023 11:52
Kenellä pienimmät renkaat maasturissa? Pauli Chit-Chat 49 19.10.2012 08:44
kellä valmetin kone nokalla MAASTURISSA savu Chit-Chat 24 11.01.2011 23:38
Pitääkö maasturissa olla jäykät tulpan johdot? Bruno Tekniikka & Jutustelu 12 17.01.2007 18:32
auraus/haritus maasturissa. Joukka Tekniikka & Jutustelu 7 20.02.2005 12:21


Sivu luotu: 17:25 (GMT +2).