![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Huonosti oli kuulemma kestänyt, noi ketjuthan on kiinni rungossa.
Parempi olis varmaan akselissa, että joustaa mukana. Tossa videossa ajetaan aika varovasti. Tarkoitus olis et ne pysyis mukana vähän vauhdikkaammassa menossa. Jotain tän tapaista olis hakusessa. Jääneekö haaveeksi. Ainakin puuttuu oma laskettelurinne. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg |
#3
|
||||
|
||||
![]()
OT mut en ymmärrä miks youtube on täynnä videoita joissa kuvaaja kävelee.
ärsyttävän epäselvää kuvaa tulee
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
mattracksin teloissa on ympäripyörähtäminen estetty semmosel kumijoustosysteemil mistä menee tanko takatelassa alatukivarren pultin alle ja edessä yläpallo ja raidetangonpään kiinnityksiin.. näin siis noissa omissa mönkkärin teloissa.. ja maastoajelut kannattaa unohtaa ennenkuin estää tuon ympäripyörähtämisen..
hinnat on tosin vähän erilaiset, nuo omat mönkkärin telat maksaa melkei 7k€.. ps. nopeudesta vielä sen verran et noil omil mönkkäriteloil on ajettu mittarin mukaa 107(suitsan nopeusrajoitettu) tosin todellinen jossai n.75km/h ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Olisko kuvaa mönkkärin stopparisysteemeistä.
Eilisiä ketjuvirityksiä, näyttää kovasti minun silmään ettei kestä. Mikähän on heikoin lenkki, kiinnitys alatukivarteen vai kiinnitys teloihin pitkillä puikoilla? Taakse koitan tehdä lattaraudan jarrusatulan pulttien alle, ja siihen ketjut kiinni. Värkin leveys oli 215 cm. Loppuun hymiö hiihtoretken jälkeen, oli vähän parta huurussa ![]() Viimeksi muokannut luppakorva : 02.02.2012 08:54 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan noi pitkät puikot on lujilla. Eikös tohon "tukirullien telin" akselinpäähän sais lattaraudan mutterin alle ja siitä ketju tonne tukivarteen. Pitäis olla aikapaljo kestävämpi. Ja muovitettu vaijeri vois olla sivistyneenpi ku ketju, ei kilkattais eikä vois jäädä silleen solmuun niinku tommonen löysä vapaana hummaileva ketju voi tehä..
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tai tohon tukirullien telin päähän lattarauta joka hitsataan nykyiseen puikkoon kiinni.
Silleen tulis vielä kestävämpi. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tukirullien akseli on samaa kokoa kun noi puikot, ja ajattelin etten viitsi tukea niihin, ettei ne menis kieroksi. Täytää tehdä vaikka neliöpalkista joku tukevampi kiinnitys teloihin sitten, kun vähän näkee millaisia rasituksia noihin stoppareihin tulee. Nyt varmaan sulakkeena toimii M8 pultti, millä ketjut on kiinni tukivarteen hitsatussa raidentangon pätkässä.
Raudat taas tähänkin hommaan kerätään tallin lattialta. Ketjua laitoin lähinnä helppouden takia, voisihan siihenkin letkun pujoittaa päälle. Tarkoituksena on joku iskariviritys kumminkin kehitellä, kun vähän pääsee hajulle, että millainen sen pitäis olla. |
#9
|
|||
|
|||
![]() eipä taida kestää....
Siis tuo ketjohan on noin 10cm päässä tuosta pyörähdyspisteestä.
ja nuo tikut vääntyy helposti. Olisko sinulla mahdollista tehdä vaikkapa noiden pallonivelten kiinnityspulttien ja jarrusatulan pulttien alle "teline/kypärä", josta sitten lähtis torni alaspäin, noiden telipulttien korkeudelle asti telan sisään. ja siitä sitten kettingit/sinkit noihin telin pultteihin. Ja taakse sitten hitsaamalla akseliin samanlainen torni, ja ketjut/sinkit samoin kuin edessä. p.s ja sitten jos esim. jäällä ajat, ja suttijarrutuksella päästät tökkäämään esim jääkamiin, niin silloin todennäköisesti tulee romua..... (nostaa telan rajoitinkettingin varaan, ja silloin vääntövarsi napaa vastaan on jo yhtä suuri kuin 50" renkaalla, mutta säde niin pieni ettei lähde nousemaan yli, ja jarruthan vastaa 20" rengasta (tuplasti tehokkaammat kuin vakiossa... ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
pitää yrittää ruuvailla nuo mönkkärin alle viikon sisällä ni samal ottaa niit kuvia..
kattelin noita ketjuviritelmiä niin eniten tökkäs silmään tuo et ei oo mitään joustoo eli terävä isku tulee suoraan jos keinahtaa tela, saattaa pakkasessa metalli tykätä vähemmin ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Lauantaina virittelin iskarit stoppareiksi, ainakin sulakkeen paikka muuttui.
Kaksi iskaria meni samana päivänä poikki. Tässä videon pätkä iskarin pettämisen jälkeen. http://www.youtube.com/watch?v=dsisP4LL8h8 Kuvailin incar videoo ajeluista laitan niitä näkyviin sitte, kun saan ladattua. Hi-Liftin olis voinut jättää kuvausmatkalla pois kyydistä, pitää kivaa kolkatusta. http://www.youtube.com/watch?v=gZBey...eature=related Viimeksi muokannut luppakorva : 13.02.2012 17:54 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Viikonlopulta pari kuvaa.
Pakkaslunta pellolla reilu 40 cm telat uppoo jotain 20 cm. Etenee ihan vaivattomasti. Tässä näkyy vähän iskarin kiinnityksiä. Telan runkoon on hitsattu putkesta tommoinen kehikko, mihin saa iskarin kiinni. Auton pää on edessä jarrusatulan alapultin ja alapallonivelen alla, eli kääntyilee ohjauksen mukana. Just niinkuin joku aikaisemmin neuvoi ![]() Takana auton puoleinen kiinnike on jarrusatulan pulttien alla. Toinen takatela tykkää tiukoissa paikoissa hyppiä vetorattaalta yli, täytyy tutkia mikä sitä oikein vaivaa. ![]() Viimeksi muokannut luppakorva : 21.02.2012 08:47 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kuvia&kokemuksia auroista, puskulevyistä ym. lisälaitteista maasturissa | santikko | Tekniikka & Jutustelu | 723 | 25.01.2023 11:52 |
Kenellä pienimmät renkaat maasturissa? | Pauli | Chit-Chat | 49 | 19.10.2012 08:44 |
kellä valmetin kone nokalla MAASTURISSA | savu | Chit-Chat | 24 | 11.01.2011 23:38 |
Pitääkö maasturissa olla jäykät tulpan johdot? | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.01.2007 18:32 |
auraus/haritus maasturissa. | Joukka | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.02.2005 12:21 |