![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kiinni on edelleen hermot on menny,konstit on loppu onneksi huomenna on vkl ![]()
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kokeilitteko vetovasaralla? Jos ette niin koitan etsiä täältä kotoa sen omani ja otan mukaan niin koitetaan sitä,perkele neon kahta eri rautaa
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
OT:
Viimeinen versio vetovasarasta on se kun työkaverit aikanaan irrottelivat sisun telin paripyöriä. Oli hiukka juminut napaan kiinni vanteet joten kun kaikki muu oli kokeiltu niin 8ton hinausketju kiinni vanteen reikiin, toinen pää auton vetokoukkuun ja neliveto king cabilla niin paljon vauhtia kun neljän metrin matkalle saa... Kolmannella "iskulla" oli irronnut ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Siis ulommainen kartiorullalaakeri hierassut itsensä kiinni akseliputkeen?
ota esim. puun työstöön tarkoitettu 6mm leveä taltta, ja teroita se molemmilta puolin symmetriseksi hiomalla (ei saa polttaa!) ja katko se pellistä tehty laakerirullien pitorengas jokaisen rullan kohdalta poikki. sitten nitkuttelet kapea kärkisillä lukkopihteillä nuo enimmät peltisilput pois. ja lopiksi koputtelet loput tuosta peltikehästä meisselillä navan sisään. ja sitten kampea kaikki rullat laakerin alareunaan, ja teräväkärkisillä pihtiillä aina keskimmäinen pois. joskus joutuu suorahiomakoneella tekemää tuohon laakerin keski osaan kolon, mutta ei aina ja kun rullat on pois, niin takimmainen laakerin ulkokooli sopii tulemaan tuon keskiön yli (yleensä), ja sitten kun tuo napa lattialla niin rälläkällä tuo ongelmakooli halki ja kierrätykseen. p.s kannattaa suojata tuo vetoakselin reikä, ja varoa laakerin lukitus elementin kierteitä akseliputkessa ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
rälläkällä hiot siihen laakerikooliin niin kauan että se on melkein puhki ( alkaa sinistyä ku käy ohkaseksi)
sit vaan migillä loppukoolin ympäri pari vahvaa saumaa, odottelee että kuuluu "ping" ja naputtelee pois jos se ei oles päässy pyöriin niin tolla konstilla yleensä putoo ihan ittekseen ku kääntää navan ympäri |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
menee nimittäin iskuvoimaa paljon hukkaan, kun ketju lähtee hakemaan suoraa linjaa pisteiden väliin, ja lipsuttelee kaikki lenkit optimiasentoon. Jos minun pitäs tehdä ISO massavasara vaakasuoriin iskuihin, niin voisin tehdä sen vaikkapa rungoksi 2-3 metriä n. 60 mm rhs palkkia paksulla seinällä, ja liukuun noin 80 rhs sydämmeksi, ja hitsikoneella muutama kymmenen kg? rautaa kylkeen. ja tuota liukua sitten vois vauhdittaa vaikka tuolla kettinnillä ja autolla, toki pari raavasta miestä ja köysi riittää pitkälle... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ite jouduin täysperäkärriin vaihtamaan renkaita, jotka oli olleet paikoillaan toistakymmentä vuotta. Sinkki vanteen rei'istä läpi ja nykimään. Yksi rengas lähti iha vanilla nykimällä, mut toiseen pitikin jo ottaa iso valtra kaveriksi. Tuli koko kärri pari metriä sivusuunnassa perässä, mut irtos ne vanteet lopulta.
Pokattuun puolikkaaseen kun vaihto sitten paripyöriä, niin piti rakentaa ihan tunkkiviritys väliin. 10t tunkkiin vesijohtoputkea hitsillä takoksi niin, et se on sopiva vanteiden väliin akselin alle ja eikun tunkkailemaan, samalla pillillä lämpöä vanteen kesiosalle. Ja lekaa. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jos pajasta löytyy joku jeesuksen vanha hytikka sylinteri niin siitä saa todella kätevän vetovasaran kun poistaa tiivisteet siitä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hj61 ehyt takanapa | Karhu85 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.11.2011 22:28 |
Ln 65 ei lähde käyntiin | wnb | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 21.01.2011 19:42 |
Ostettu HDJ 80 takanapa | _Tero_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.09.2010 18:38 |
Ostetaan O:HJ60/61 FF takanapa | PatrolAss | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.03.2009 13:49 |
HJ61 jarruilta levyt irti, mutta miten? | hamaBJ40 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.06.2007 18:00 |