![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Oisit voinu ostaa dieseliä sillä 22€urollaki, ku kuitenki joudut sen termarin Tojotalta hakeen.
|
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja on jokanen termari toiminu mitä on motonetistä ostanut. Viimeksi muokannut ärjyy70 : 26.01.2012 00:47 |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Sen nyt vaan on jo niin moni cruiseristi kokeillut kantapään kautta että ne Motonetin tai muutkaan tarviketermarit ei toimi 2H ja 12H-T koneessa! Mut niinhän se on että jos haluaa halvan ja hyvän niin joutuu ostamaan 2.
![]() |
#29
|
|||
|
|||
![]()
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
|
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#31
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Siihen lämpenemiseen auttaa se verho siellä jäähdyttäjän eessä,eihän se muuten halua lämmetä pakkasilla jos siellä on enää sellanen...kaupungissa sen voi pitää kokonaan kiinni näillä pakkasilla.
|
#33
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä minun auto ainaki tänään lämpeni normaalisti (-28c pakkasta ulkona) vaikkei verhosta ole tietoakaan! Ei johdu siitä tuo ongelma
|
#34
|
|||
|
|||
![]()
On ollut verho ja aika desimaalista se vaikutus on siinä.
|
#35
|
|||
|
|||
![]()
Ja mulla ei kestä olla edes rekisterikilpi maskin edessä viel -25 kohdalla...alkaa hetkittäin lämmetä liikaa.
![]() |
#36
|
|||
|
|||
![]()
Kahdesta Motonetin termarista kokemusta ja kahdessa eri autossa. Toyota ja Honda. Tarvike termarilla ei lämmöt noussu normaaliin, mutta kun laittoi alkuperäisosat nii johan alkoi lämpiämään. Eli kyllä niissä on eroa alkuperäisessä ja tarvikkeessa. Tai sitten on sattunut kaksi kertaa yhtä huono tuuri
![]() |
#37
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#38
|
|||
|
|||
![]()
tuli hankittua viime viikolla -89 hj61 on cooleria sun muuta laiteltu ja siinä on sama ongelma lämmöt ei nouse ja ostin eilen Motonetistä uuden termarin 88 asteisen ja ei mitään eroa lämmöt ei nouse edelleenkään ja käy aivan liian kylmänä nousee juuri ensimmäiseen viivaan.
Onko tosiaan niin että ne Motonetin termarit on ihan paskoja? |
#39
|
||||
|
||||
![]()
No tarkeneeko siellä kajuutassa ?? Nuo lämpömittaritkin osaa välillä näyttää mitä sattuu ja mittarien anturit on myös särkyvää kamaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#40
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitäiskö sitä kokeilla sitten TOYOTAN termaria ja kattoa josko auttas. Ei mulla oo ennen ollut tätä 12H-T konetta niin kuunellaan kokeneita. Jos se sitä termarista on sitten kiinni (saa nähdä) niin lähen riehumalla palauttamaan motonettiin ja vaadin korvausta... stna to be continued... ![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Mutta kun tunnustelee käsinkin niin kyllä se aika kylmältä vaikuttaa...
|
#42
|
||||
|
||||
![]()
No jos ei lämpiä niin ei.
Pannaas tämä keskustelu tänne. Siinä on hieman pohdittu ongelman ydintä. Mites ne tärinät?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Tekee mieli vielä inttää siitä termostaatti asiasta
![]() |
#44
|
||||
|
||||
![]()
täälä ei maasturi puolelta kokemusta, mutta noiden saabien kanssa on "jonkun verran" tullut touhuttua, muutaman kerran on tullut koitetttua muuta kuin alkuperäistä carolstatia, niin eipä ole lämmöt niillä oikein käyttäytyneet kuin korkeintaan hetken aikaa, on jäänyt joko kylmäksi tai kuumaksi..
ja pitää huomata että myös motonet myy joskus tuurista riippuen tuota carolstatia tarvikkeena! eli älkää puhuko motonetin termarista ilman nimeä, jos vaikka on sama kuin alkuperäinen... |
#45
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#46
|
||||
|
||||
![]()
Sinä voit koittaa kaikkia tarvike termareita mitä löytyy, saadaan tästä sitte sellanen kokemus topikki termareista.
Mutta mun veikkaus on se että orkkis termarilla pelittää,sisälle ei välttämätti tuu silti lämmintä jos kenno on tukossa mutta lämpömittari ainakin nousee. Uskoo ken tahtoo
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Sepä se hauskinta onkin kun tuo termari ei todellakaan ole mitään avaruus tekniikkaa.
Vaan perustuu vahan laajenemiseen sylinterissä. Eli onko siis niin että tarvike termari valmistajat, siis samat jotka tekevät orkkistermareitakin, tekevät halvemmat termarit halvemmalla vahalla jonka laajenemiskäyrä on laajempi, eli se alkaa turvota pienemmässä lämpötilassa. Ja tämähän saattaa olla jopa hyvä ominaisuus sähköflekti vehkeessä. Ja koska tälläkään asialla ei ole maiilmassa mitään merkitystä alle helsingin leveyspiirin niin sitä kuraa nyt sitten jaellaa ympäri maailmaa. Se termari menee kaupaksi ainakin kerran/asiakas ja normaalin käytöksen mukaan auto pitäisi vaihtua jo ennenkuin seuraavan kerran termarin vaihto tulee ajankohtaiseksi. Toyota sitten taas kun tekee autoja perseaukisille ,niin ne pitää olla sekä neekerin/suomalaisen kestäviä, joten ne termarit on tiukemmilla spekseillä teetettyjä... Ja niinkuin tuolla slck:n keskustelusta tuli ilmi, niin ne varaosakirjatkin saattaa olla päin helvettiä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#48
|
|||
|
|||
![]()
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_198...-MXW_1603.html
Näyttäs olevan tuokin termari hitaasti aukeava eli aukeaa 88 kohdalla ja on kokonaan auki 100 asteessa, samoin kuin omassa 2L koneessakin. Mielestäni kun kerran ostaa kunnon termarin voi olla varma, että moottori toimii oikeassa lämmössä ja sisälläkin tarkenee. Omassa autossani on tarvike mittari jonka mukaan lämmöt pysyvät siinä 90 tuntumasa. Alkuperäisessä mittarissa tämä on ehkä noin puolessa välissä. |
#49
|
|||
|
|||
![]()
Kummallakin kerralla tarvike termostaatissa luki 88 astetta eikä Toyota meinannut lämmetä nolla kelilläkään 80 asteeseen, eikä hondasta meinannut lähteä automaattiryyppy pois päältä tarvike termarilla.
|
#50
|
||||
|
||||
![]()
Täytyypi sanoo että ittellä on kansa viimeviikolla vaihdettu tarvike termari, eikä lämmöt nouse. Aattelin heittää flektin hiiteen keulasta, mutta sitten joutuu yhtenään stalkeroimaan lämpöjä kun möyrin työkseen (lue riistanhoitotyö) tuolla valtion uphanki mehtäteillä. Sähkörupelli katkaisimella vois olla ratkaisu??
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj 60 lämpö ongelma | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 24.01.2012 22:00 |
HJ61 +xenon ongelma | Tourinki | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 12.12.2010 17:46 |
hj61 murros ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.09.2005 14:04 | |
Nissan KC:n lämpö ongelma | Samppa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.07.2005 21:18 |
HJ61 vaihde ongelma... | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.03.2005 09:50 |