Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2012, 18:58
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Onko sun auto täristänyt siitä asti kun ostit, vai onko uus oire?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2012, 19:16
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Noista vatkauksista ja tärinöistä kannattaa ekaksi sulkea kaikki halvat viat pois. Eli lumi ja jää vanteista. Kardaanin pulttien kireys ja ylipäätään se että ne on siellä, sen jälkeen niiden laippujen keskimutterit jotka löytyy niiden kardaanin laippojen alta.

Ja kardaanin ristikot tietysti.

Ja tietysti pyöränmutterien kireys. Enkä ny pidä ketään niin hölmönä ettei näitä älyäisi tarkistella. Mutta kun kaikkia noita oireita on itellä ollu vuosien varrella niin...

Ja onko tärinä tärinää vai vatkausta?? Napalukot auki vai kiinni???

Sitten vielä että jos tuntuu ettei kone lämpene niin leikkaa jostain banaani laatikosta tms. sermi sinne keulaan jos 61 :sessä sitä ei enää vaikiona ole...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 25.01.2012 19:19
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2012, 19:33
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Noista vatkauksista ja tärinöistä kannattaa ekaksi sulkea kaikki halvat viat pois. Eli lumi ja jää vanteista. Kardaanin pulttien kireys ja ylipäätään se että ne on siellä, sen jälkeen niiden laippujen keskimutterit jotka löytyy niiden kardaanin laippojen alta.

Ja kardaanin ristikot tietysti.

Ja tietysti pyöränmutterien kireys. Enkä ny pidä ketään niin hölmönä ettei näitä älyäisi tarkistella. Mutta kun kaikkia noita oireita on itellä ollu vuosien varrella niin...

Ja onko tärinä tärinää vai vatkausta?? Napalukot auki vai kiinni???

Sitten vielä että jos tuntuu ettei kone lämpene niin leikkaa jostain banaani laatikosta tms. sermi sinne keulaan jos 61 :sessä sitä ei enää vaikiona ole...

Täytyy tarkistaa! tai no pajalle siis...

Napalukot on kiinni mutta se vittuilee niin taka kuin nelivetoïsena

Banaani laatikot vaikutus on aika pieni/huomaamaton...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2012, 19:23
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Onko sun auto täristänyt siitä asti kun ostit, vai onko uus oire?

On uusi oire tärisee vaan niin helvetisti heti 70 km/h ohitettua eikä oo väliä onko 5 vai 4 vaihde... Tuli tossa mieleen että ennen kun tää oire ilmeni(siis tänään) niin tossa motarilla ja muutenkin kaasuvaijeri(ehkä) jumitti ja kaasutteli itekseen ja joka kerta kun nousi n. yli 1500 kierrokset niin taas jäi kaasu itsekseen päälle ja sai polkaista poljinta niin päästi irti tämä tapahtui muutaman kerran ja sen perään tuli tää tärinä onkelma !

Uskaltaako tolla nyt lähteä minnekkään aamulla jos jotain pikkuteitä pitkin etenis?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2012, 19:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Tarkista ny nuo edellä mainitut ja lisäksi ainakin takakselin U- pultit. Ja se ettei se akseli ole päässy pyörähtämään niiden jousipukkien lahottua sieltä välistä pois.

Jos sinne on tommonen selkeä mekaaninen vika ilmestytny niin aika pienellä todennäköisyydellä se itestään korjaantuu.

Jos tuo akseli on pääsee kääntymään niin kohta on pinjoni tai kardaani poikki. Ja tuho nopeudesta riippuen kohtuullisesta helvetilliseen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2012, 19:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Kokeile vielä ne napikset auki takavedolla koska silloin saa suljettua etukardaanin/ etuperän pois tai varmistettua että vaiva on juuri siellä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.01.2012, 20:22
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kokeile vielä ne napikset auki takavedolla koska silloin saa suljettua etukardaanin/ etuperän pois tai varmistettua että vaiva on juuri siellä.
Jep koitettu ja tärinä vain jatkuu?...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.01.2012, 20:47
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Täristää ja kaasu jumittelee, tarkistappa moottorin kannakkeet eli kumit.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.01.2012, 21:02
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Täristää ja kaasu jumittelee, tarkistappa moottorin kannakkeet eli kumit.
Ehkä ei niin todennäköistä mutta tässä vaiheessa täysin mahdollista!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 lämpö ongelma hojo85 Tekniikka & Jutustelu 4 24.01.2012 22:00
HJ61 +xenon ongelma Tourinki Tekniikka & Jutustelu 25 12.12.2010 17:46
hj61 murros ongelma Tekniikka & Jutustelu 6 14.09.2005 14:04
Nissan KC:n lämpö ongelma Samppa Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2005 21:18
HJ61 vaihde ongelma... Tekniikka & Jutustelu 10 29.03.2005 09:50


Sivu luotu: 13:51 (GMT +2).