![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eli siis niille valoille tulee se virta releiden takaa, jota ohjaa auton omien ajovalojen päällä-olo, sekä katkaisija. Siis EIVÄT pala ajovalojen kanssa yhtäaikaa, ja tämä johdotus-systeemi asennettu suomalaisella koritehtaalla autoon uutena, kyseessä siis volkkari-taksi-bussi. Joten päätettiin säästää ajassa, koska johdotus oli valmiina, ja se on HYVIN tehty. Noissa sarjoissa mukana tulevat johtosarjat on semmoisia hentoisen oloisia, ja niissä on niitä epäilyttävän heppoisia liittimiä... Olisko vain niin, että perus halogeenit kestää tuommoisia jännitepiikkejä, mutta nämä ledit ei? Ja olen itse samaa mieltä tuosta "väärästä" tavasta kytkeä noita palamaan yhtä aikaa kaikkien muiden tuikkujen kanssa, ja sama koskee noita koti-xsenoneita... ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Mutta mikäs on se perustilanne kun liikenteeseen lähdetään? Eli kummat on päällä ajo, vai ne päivävalot?
Halogeenithän kestää kun ei sieltä sitä energiaa niin hirveesti tule mutta jos vaikka virtalukon navat on sen hetken siinä asennossa että jännite pääsee vain sinne valopiiriin eikä esim. lämppärille, akulle. ym. kulutukseen joka sitoisi moiset piikit, niin silloin tuo voisi olla jopa mahdollista. Vaan tämä on aika kaukaa haettua arvailua johon ei ole tueksi mitään muuta faktaa tarjota kuin tuo oma hehkuviritelmä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kai se on vain se boksi siihen väliin laitettava...mutta ei kyllä se myyjäkään ole perillä asioista, kun kerran oli "suositellut" ko. asennustapaa..
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Olisko mahdollista että olisi vakiona ns. valovahvistin niille sumareille?
ja kun kulutus on 1/10 osa niin antaa liikaa jännitettä? (siis speksin ulkopuolella 6w:lla) Ja juuri nuo jännitepiikit ovat herkkiä tappamaan elektroniikkaa, siis ledien draivereita. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Luulisin että valot on 12v ja se poksi myös antaa koko ajan 12v eikä 14volttia mitä sinne sumareille tulee.
Itsellä kesti -35asteeseen ja sen jälkeen lakkasi sammumasta kun normi valot pistää päällä. Samaten paloivat auton ollessa sammutettuna useita minuutteja kovalla pakkasella. Nykyään on vain kesäkäytössä. Viimeksi muokannut samisami2 : 25.01.2012 18:47 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuskin se ohjainboksi siinä sarjassa huvikseen on vaikka varaosamyyjä niin sanoikin.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt asenneltu se hel***n boksi sinne kaveriksi, kun nuo pakkaset vähän helpotti..
Jos joku sattuu näkemään niitä Philipsin suunnittelijoita, niin vetäkää suoraan turpaan, on nimittäin sellainen insinöörityön hedelmä se ohjausboksi. ![]() Ohjeessa käsketään kytkemään akulle perus +, ja - , sitten "heräte" parkeilta. ja tässä tuo heräte toimii toisinpäin, eli kun siihen tulee virtaa, niin ledit ei syty. Eli tällä ohjeen mukaisella kytkennällä, eivät siis ainakaan ko.autossa palaneet milloinkaan...paitsi kun auton sammutti, niin sitten paloivat hetken!! ![]() Eli sen "herätteen" kun kytki lähivalojen piuhaan, niin sitten rupesi pelittämään, eli palavat parkkien kanssa yhtäaikaa, mutta kun ajovalot kytketään päälle, ledit sammuu. Mutta sitten ne jää palamaan hetkeksi, kun auton sammuttaa..., eli olisko niin hieno systeemi, että tunnistaa jännitteestä, milloin auto käynnissä, ja sytyttää valot, ja sitten kun auto sammutettu, palavat vielä hetken, ennekuin jännite laskee alle jonkun tietyn arvon. Voisihan sen tietysti sen virransyötön ottaa jostain "virtalukon takaa", mutta toissalta ihan kätevää pimeällä, kun on "saattovalot", niin näkee kotiovelle kävellä. ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kartaanit ei kestä. | opelah | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 03.03.2011 16:37 |
Miksi nykydieselit eivät KESTÄ? | VonLeka | Chit-Chat | 52 | 14.12.2009 19:24 |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
mikä on kun ei kestä? | dalton | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2005 09:40 |
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? | MäIte | Health | 0 | 05.05.2002 17:56 |