![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt asenneltu se hel***n boksi sinne kaveriksi, kun nuo pakkaset vähän helpotti.. Jos joku sattuu näkemään niitä Philipsin suunnittelijoita, niin vetäkää suoraan turpaan, on nimittäin sellainen insinöörityön hedelmä se ohjausboksi. ![]() Ohjeessa käsketään kytkemään akulle perus +, ja - , sitten "heräte" parkeilta. ja tässä tuo heräte toimii toisinpäin, eli kun siihen tulee virtaa, niin ledit ei syty. Eli tällä ohjeen mukaisella kytkennällä, eivät siis ainakaan ko.autossa palaneet milloinkaan...paitsi kun auton sammutti, niin sitten paloivat hetken!! ![]() Eli sen "herätteen" kun kytki lähivalojen piuhaan, niin sitten rupesi pelittämään, eli palavat parkkien kanssa yhtäaikaa, mutta kun ajovalot kytketään päälle, ledit sammuu. Mutta sitten ne jää palamaan hetkeksi, kun auton sammuttaa..., eli olisko niin hieno systeemi, että tunnistaa jännitteestä, milloin auto käynnissä, ja sytyttää valot, ja sitten kun auto sammutettu, palavat vielä hetken, ennekuin jännite laskee alle jonkun tietyn arvon. Voisihan sen tietysti sen virransyötön ottaa jostain "virtalukon takaa", mutta toissalta ihan kätevää pimeällä, kun on "saattovalot", niin näkee kotiovelle kävellä. ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Suomessa kun on taas ihan omat lakipykälänsä muuhun eurooppaan verrattuna niin...
-Jälkiasennettavat päivävalot tulee olla -RL hyväksyttyjä tarkoitettu päivävaloksi -Niiden tulee palaa parkkien kanssa yhtä aikaa ja sammua kun ajovalot käytössä Toisin kun uusissa autoissa vakiona olevat pvä valot joissa palaa ainoastaan pvä valot edessä eikä mitään muuta tuikkua mihinkään suuntaan ellei ole ajovaloja. Kytkentöjä noissa on useita erilaisia. Joissain on se perkuleen releboksi jossa on +,-,sammutus ajovaloilta ja joissain vielä yksi mahdollisuus suoraan kytkentään. Sitten on niitä missä kaikki on sisäänrakennettuja että itse lampuista ei tule ulos kuin johdot. Ja sillä hyvä.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuliko koskaan mitattua paljoko jännitettä niille ledeille tuolla suorakytkennällä tuli? Tuonhan vielä pystyy mittaamaan niistä sumarijohdoista.
Tuo juttu että palaa hetken vaikka auto sammutettu, johtuu siitä että siinä purkissa olevan hakkurin kondensaattori purkautuu pikkuhiljaa ledien kautta - ei haittaa mitään, ei syö sähköä akusta siinä tilassa. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta mistäs se älyää yleensä sytyttää ne ledit?, sillä vain ajettelin, koska kaapelit kokoajan akussa, ja se "heräte" siinä ajovalossa, eli periaatteessa pitäisi palaa kokoajan..., mutta kun syttyvät kun auto käynnistyy.. eli tällä ajan takaa sitä jännitteen tunnistavaa systeemiä, minkä takia myös hetkeksi jäävät palamaan auton sammuttua... eikös siihen akkuun hetkellisesti jää enemmän kuin se perus12, jotain volttia.? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Luin tarinan vielä kertaalleen ja jos valot palaa luokkaa monta minuuttia niin sitten tuo mun edellinen kommentti kondensaattorista on täyttä skeidaa.
Purkin täytyy haistella jännitettä, kun kone käy niin laturi pukkaa järjestelmään n. 14V ja kun kone sammutetaan niin jännite putoaa pikkuhiljaa sinne 12.6V -12.8V välille. Jotenkin nosta sen vois päätellä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eipää tarvii. Saavat olla kytketty myös niin ettei takavalot pala. Kumpikin tapa hyväksytty.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taas on kusettettu konttorilla perkele!!! Noh eipä tuo nyt niin iso asia ole vaikka ne niitä vaativatkin parkkien kanssa palamaan jälkiasennetussa päivävaloissa.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
juu ei kelvannu kaverin saksantuonti audissa kans orkkispäivävalot kun ne toimi niin että valot automaatti asennossa niin päivällä paloi pelkästään edessä päiväajovalot eikä mitään muuta ja kun tuli hämärää niin päivävalot sammuivat ja syttyi sitten ajovalot ja parkit...
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Herätäpiuha on tässä tapauksessa "sammute". Jossain -30 pakkasessa kerkisi käymään kaupassa eikä valot ollut vieläkään sammuneet. Eli paloivat useamman minuutin. Kesällä taas sammuvat noin 5sek viiveellä. Talven jälkeen vaan ei enään tuo "sammute" toiminut kun käänsi parkit päälle. Aikasemmassa autossa poistin päivävaloreleen niin oli aina ledit päällä ja sammui kun pisti ajovalot päälle. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kartaanit ei kestä. | opelah | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 03.03.2011 16:37 |
Miksi nykydieselit eivät KESTÄ? | VonLeka | Chit-Chat | 52 | 14.12.2009 19:24 |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
mikä on kun ei kestä? | dalton | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2005 09:40 |
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? | MäIte | Health | 0 | 05.05.2002 17:56 |