Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2012, 16:59
konttikaira konttikaira ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.10
Sijainti: Sawo
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Mutta toisaalta kun katsot työkonepuolelta niin kyllä ne coolereitten lähdöt on niissä yli 500hp ihan siellä missä sattuu.
Ainakin kuorma-auto puolella porataan luovutus huollossa uusiin autoihin ja vanhoihinkin tarvittaessa coolerin päätyyn alimpaan kohtaan aina vesi reikä. Tämä siis vain sen takia ettei cooleri jäädy talvella. Ja melko selkee vaikutus sillä on ollut, nimenomaan tuon jäätymisen kannalta. Tämä pätee siis sellaisiin coolereihin missä tulo on alhaalla ja lähtö ylhäällä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2012, 18:55
4runneri 4runneri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Liminka
Viestit: 152
Perusasetus

Mun coolerissa on lähdöt samalla kohdalla eli asennosta riippuen joko ylhäällä tai alhaalla.Ois tarkotus tulevana suvena värkätä se paikalleen.
Onko toi jäätyminen kuin suuri ongelma?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2012, 17:13
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Ei paha.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4runneri Näytä viesti
Mun coolerissa on lähdöt samalla kohdalla eli asennosta riippuen joko ylhäällä tai alhaalla.Ois tarkotus tulevana suvena värkätä se paikalleen.
Onko toi jäätyminen kuin suuri ongelma?
Ei kovin suuri,on ollu juoruja siitä et ite kennosto vaan jäätyis tukkoon et ilma ei kulje. Itte en mokomaa pidä juuri ongelmana kun ei pieni jää silppu haittaa mitään kunhan ei isoina kokkareina pääse koneeseen joka lienee käytännön mahdottomuus. En oo koskaan huomannu minkäänlaisia oireita oikein missään koneessa veden/jään aiheuttamana,öljyvammoja on kyllä nähty. Riippuen hieman ahtimesta mut tietyt tiivistys tyypit ahtimissa päästää öljyä ja vanhemmiten kaikki. Juurikin talvella kun kone lotkottaa tyhjäkäyntiä tovin ja sit polkastaan oikein kunnolla ni kooleriin kerääntynyt öljy menee yhdellä huikalla koneeseen ni tuho ei ole kaukana,ja saattaa ilmetä vasta kun ahdin on jo ehtoo puolella.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.01.2012, 19:13
4runneri 4runneri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Liminka
Viestit: 152
Perusasetus

Kiitos kaikille vastanneille! Nyt tietää vähän suuntimaa miten sen pitäs tulla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.01.2012, 19:41
wr-range:n Avatar
wr-range wr-range ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.07
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 237
Perusasetus

meillä cooleri lappeellaan koneen päällä ,heti syyläristä taaksepäin
ei kerää öljyä eikä vettä ja koneen lämmöt pysyy hyvin kurissa
oma tuuletin jäähdyttää nesteet ja ilman ,konepellissä aukko coolerin kohdalla
eikä mitään scooppeja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2012, 16:54
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja konttikaira Näytä viesti
Ainakin kuorma-auto puolella porataan luovutus huollossa uusiin autoihin ja vanhoihinkin tarvittaessa coolerin päätyyn alimpaan kohtaan aina vesi reikä. Tämä siis vain sen takia ettei cooleri jäädy talvella. Ja melko selkee vaikutus sillä on ollut, nimenomaan tuon jäätymisen kannalta. Tämä pätee siis sellaisiin coolereihin missä tulo on alhaalla ja lähtö ylhäällä.
Eikös tämän mallinen cooleri ole nimenomaan kaikkein tehokkain?

Mutta riippuen auton käytöstä tuo asento, en itse ajatellut tuota vedessä möyrimistä kun ei ole tullut offipeliä itse turboteltua, mutta noissa jossain coolereissahan on sellainen hitsattu alumiini tumppi mistä vesi tulee pois. Eli jos itsellä tarkoitus laittaa cooleri ja se sopisi helposti lähdöt yläreunassa paikalleen kun taas toinen vaihtoehto olisi lähdöt alareunassa hirveän koneistuksen seurauksena niin hitsaisin tumpin sinne alareunaan päätyyn ja laittaisin hanan mistä ne vedet saa suhauttaa pihalle talvella
Kesällähän sitä kondensia ei periaatteessa pitäisi tulla jos ei ole jotain typpi jäähdytys vehkeitä kun tuota imuilmaa ei voi jäähdyttää alle ilmanlämmön, mutta tuo pelkän reiän tuoma hörppäysvaara löytyy vesistö ajossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.01.2012, 17:04
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Reikä.


Riippuen kennon koosta mut runnerissa on kohtuu hyvin tilaa keulassa. Ittellä on hiluksissa muistaakseen 280*550*76 kenno tai saatto olla hiukka isompikin,semmonen Motonetin alumiini kooleri kummiski,onnistuin putkittaa niin et putket tulee alapuolelta. Jos ei olis onnistunu ni olisin laittanu molempiin päihin 1.5-2.0 milliset reijät ja hitsannu pienet letkukarat niihin ja letkulla ilmanputsari koteloon,ei nimittäin oo merkitystä noin pienillä reijillä tuoton kannalta. Yks kysymysmerkki on se et kuinka herkästi ne letkut sit jäätyy tukkoon ollen näin hyödyttömiä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
muovipääty coolerin kesto? jv Tekniikka & Jutustelu 9 30.05.2009 11:11
Patrollin coolerin asennus?? NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 9 10.03.2006 18:56
coolerin virittelyä kristian Tekniikka & Jutustelu 27 07.09.2005 21:00
bj:n coolerin paikka? Tekniikka & Jutustelu 8 04.02.2005 13:33


Sivu luotu: 09:28 (GMT +2).