![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mun coolerissa on lähdöt samalla kohdalla eli asennosta riippuen joko ylhäällä tai alhaalla.Ois tarkotus tulevana suvena värkätä se paikalleen.
Onko toi jäätyminen kuin suuri ongelma? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ei paha.
Ei kovin suuri,on ollu juoruja siitä et ite kennosto vaan jäätyis tukkoon et ilma ei kulje. Itte en mokomaa pidä juuri ongelmana kun ei pieni jää silppu haittaa mitään kunhan ei isoina kokkareina pääse koneeseen joka lienee käytännön mahdottomuus. En oo koskaan huomannu minkäänlaisia oireita oikein missään koneessa veden/jään aiheuttamana,öljyvammoja on kyllä nähty. Riippuen hieman ahtimesta mut tietyt tiivistys tyypit ahtimissa päästää öljyä ja vanhemmiten kaikki. Juurikin talvella kun kone lotkottaa tyhjäkäyntiä tovin ja sit polkastaan oikein kunnolla ni kooleriin kerääntynyt öljy menee yhdellä huikalla koneeseen ni tuho ei ole kaukana,ja saattaa ilmetä vasta kun ahdin on jo ehtoo puolella.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos kaikille vastanneille! Nyt tietää vähän suuntimaa miten sen pitäs tulla.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
meillä cooleri lappeellaan koneen päällä ,heti syyläristä taaksepäin
ei kerää öljyä eikä vettä ja koneen lämmöt pysyy hyvin kurissa oma tuuletin jäähdyttää nesteet ja ilman ,konepellissä aukko coolerin kohdalla eikä mitään scooppeja |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta riippuen auton käytöstä tuo asento, en itse ajatellut tuota vedessä möyrimistä kun ei ole tullut offipeliä itse turboteltua, mutta noissa jossain coolereissahan on sellainen hitsattu alumiini tumppi mistä vesi tulee pois. Eli jos itsellä tarkoitus laittaa cooleri ja se sopisi helposti lähdöt yläreunassa paikalleen kun taas toinen vaihtoehto olisi lähdöt alareunassa hirveän koneistuksen seurauksena niin hitsaisin tumpin sinne alareunaan päätyyn ja laittaisin hanan mistä ne vedet saa suhauttaa pihalle talvella ![]() Kesällähän sitä kondensia ei periaatteessa pitäisi tulla jos ei ole jotain typpi jäähdytys vehkeitä kun tuota imuilmaa ei voi jäähdyttää alle ilmanlämmön, mutta tuo pelkän reiän tuoma hörppäysvaara löytyy vesistö ajossa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Reikä.
Riippuen kennon koosta mut runnerissa on kohtuu hyvin tilaa keulassa. Ittellä on hiluksissa muistaakseen 280*550*76 kenno tai saatto olla hiukka isompikin,semmonen Motonetin alumiini kooleri kummiski,onnistuin putkittaa niin et putket tulee alapuolelta. Jos ei olis onnistunu ni olisin laittanu molempiin päihin 1.5-2.0 milliset reijät ja hitsannu pienet letkukarat niihin ja letkulla ilmanputsari koteloon,ei nimittäin oo merkitystä noin pienillä reijillä tuoton kannalta. Yks kysymysmerkki on se et kuinka herkästi ne letkut sit jäätyy tukkoon ollen näin hyödyttömiä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
muovipääty coolerin kesto? | jv | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.05.2009 11:11 |
Patrollin coolerin asennus?? | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.03.2006 18:56 |
coolerin virittelyä | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 07.09.2005 21:00 |
bj:n coolerin paikka? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.02.2005 13:33 |