Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2012, 10:37
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Onko tuo etupuskuri minkä kokoista putkea ja millasella seinämällä? Entä onko ihan ite taivuteltu vai hitsattu valmis mutkista?
Putken halkisija on 48 mm, ja seinämä 3,5 mm. Keskiosan ja yläkaaren jyrkät mutkat on tehty valmiista käyristä, ja alaputken sekä ylemmän putken mutkat on tehty motonetin halpis taivuttimella. Levyn palaset on 4-10 mm ainevahvuudella.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2012, 18:56
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Putken halkisija on 48 mm, ja seinämä 3,5 mm. Keskiosan ja yläkaaren jyrkät mutkat on tehty valmiista käyristä, ja alaputken sekä ylemmän putken mutkat on tehty motonetin halpis taivuttimella. Levyn palaset on 4-10 mm ainevahvuudella.
Kiitos, tästäpä onkin hyvä alkaa hahmottelemaan visioita.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2012, 12:05
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Etukardaanin laitoin kuntoon tossa joku aika sitten. Osien saanti takkus, mut kyl siihen sit kaikki tarvittava löytyi. Ristikot Uspartista ja tukilaakeri Rockautosta. Kardaanissa näkyvän tapin sisään menee pieni jousi, ja tappi itsessään menee pallon sisään. Tapin pinta oli hieman ruvella, mutta hiomapaperilla siitä sai välttävän että ei nyt ihan heti syö pallossa olevia neuloja paskaksi.



Tukilaakerin pallo oli parhaat päivänsä nähny. Neulat oli palasina, jousi mutkalla ja pallon pohja oli kulunut puhki (kuvien laatu hieman perseestä kun tuo C7 ottaa huonoja lähikuvia).



Tukilaakerin vaihto alkoi irroittamalla vanhan tiivisteen metallirengas. Varovainen irroitus koska tuota tarvitaan. Renkaasta poistetaan vanha huulitiiviste.



Sitten kammetaan pallo pois pesästään.



Seuraavaksi poistetaan pallon ulkokooli. Autotalli olosuhteissa ehkä aavistuksen vittumainen poistettava, mutta tuollainen Kukon laakerikoolin ulosvedin yhdistettynä liukuvasaraan poistaa koolin tuosta vaan.





Tukilaakerille on joukissa rasvanippa mallia hankalasti käytettävä, joten poistin sen ja laitoin tilalle tavallisen suoran nipan M6x1 kierteellä.

Enempää ei tullut otettua kuvia, mutta kasaaminen ei nyt mitenkään ihmeellistä ollut. Uusi laakeri naputeltiin pesäänsä, sitten huulitiiviste siihen päälle joka lukittiin paikalleen vanhalla tiivisterenkaalla.

Itse ristikoiden kanssa tuli tehtyä pieni moka kun samalla juttelin työkaverin kanssa, niin asensin ristikot väärinpäin. Niissä kun on rasvakanavaa varten toispuoleinen kohouma, niin ne pitää asentaa kohoumat poispäin tukilaakerista. Etummainen ristikko mahtuu juuri olemaan, rasvanippa saattaa mennä poikki ihan äärikulmassa, mutta pitää seurata tilannetta. Taaempi ei edes mahdu paikalleen, menee noin puoleen matkaan ja nappaa sitten joukkiin kiinni. Oli hieman hankalaa ottaa kupit irti ilman rikkomista. Luonollisesti toinen kuppi putosi lattialle levittäen neulat ympäriinsä, onneksi ne kuitenkin löytyi.


Neliveto toimii, mutta ei siitä ole hitonkaan hyötyä jos rengas ei pidä. Ja vinssistä ei ole mitään iloa jos ei ole kunnon ankkuripuita vaijerille, eikä vaijeria saa vedettyä ulos kun se on jumiutunut rummun ja rungon väliin. Eikä sitä yksin saa ajettua ulos kun ei ole kaukosäädintä mukana. Maastotunkilla olisi saanut helposti auton tielle, mutta tunkki nauroi autotallin seinällä. Perkele!!



Valmetilla se sitten nypättiin tielle.

Toisena päivänä pääsin sitten sinne mihin pitikin, mutta vinssin kanssa piti vetää kasan luo. Ei nuo renkaat pidä mitään märässä lumessa!





Kolme tuntia meni koko hommaan, plussana sain vielä flunssan. Viiminen vinssiveto vaati koko kelan vaijeria, 14 metriä liinaa ja puunsuojaliinan. Kaikkiaan vinssiä piti käyttää toistakymmentä kertaa. Hakkapeliitta LT on ihan paras maastorengas

Creepyt alle ja loppu puukuorma pois. Koko hommaan meni 20 minuuttia!! Vaikka olisin jumpannu auton omalla tunkilla renkaat alle edellistä kuormaa varten, niin silti olis aikaa palanu vähemmän kuin kolme tuntia.



Ja jotta totuus ei unohdu, niin tuossa sai taas lapioida tunnin että sain auton lumikasan läpi

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2012, 16:01
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Saakeli, niinhän se taas karkas mopo käsistä visioiden suhteen



__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2012, 17:22
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Saakeli, niinhän se taas karkas mopo käsistä visioiden suhteen



Joskus kyselin tuolta http://www.dually.fi/ Dodgen akseleita ennen kuin päädyin hieman kevyempiin versioihin Jeepissä. Hinnat samaa luokkaa kuin porttaaleissa, joten eihän siulle heikki jää kuin tekemisen ilo koska eurojahan tuohon swappiin ei mene lainkaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2012, 17:26
mettäsika:n Avatar
mettäsika mettäsika ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: lahnaniemi hirvensalmi, Finland.
Viestit: 878
Perusasetus

hemmetti mä olen kanssa haaveillu oman dodgen kanssa samaa akselin vaihtoa
mut ei taida meikän budjetti riittää siihen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.03.2012, 11:20
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäsika Näytä viesti
hemmetti mä olen kanssa haaveillu oman dodgen kanssa samaa akselin vaihtoa
mut ei taida meikän budjetti riittää siihen
Eipä mullakaan tällä hetkellä ylimääräiset eurot polta taskuissa, mutta pitäähän niitä visoita olla. Ja kun alkaa laskea yhteen eteen ARB sekä CADin deletointi sekä taakse Detroit, niin siinä on jo pari tonnia selällään. Ja silti etusessa on pallonivelet ja nuo typerät yksikkölaakeri navat.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.03.2012, 11:13
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Joskus kyselin tuolta http://www.dually.fi/ Dodgen akseleita ennen kuin päädyin hieman kevyempiin versioihin Jeepissä. Hinnat samaa luokkaa kuin porttaaleissa, joten eihän siulle heikki jää kuin tekemisen ilo koska eurojahan tuohon swappiin ei mene lainkaan
Kyllähän tuohon swappiin saa euroja hukattua, kun ei nuo Danat mun mielestä ole 406 moggilaisten arvoiset. Mitä lie maksais levyjarrulliset akselit?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cummins, dodge, ram


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttis LJ Gulo Maasturiprojektit 36 24.03.2018 17:53
Ostetaan käyttis JariTi O/M/V Ajoneuvot 4 07.03.2011 13:40
Ostettu Dsl käyttis ranke O/M/V Ajoneuvot 1 03.04.2010 18:20
Ostettu Halpa käyttis karvanoppa O/M/V Ajoneuvot 0 23.10.2009 10:32
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 JV73 Tapahtumat 63 22.10.2009 09:18


Sivu luotu: 00:04 (GMT +2).