![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() mites noi pikku mogit esim . toi maajussin postimoggi ilmeisesti etenemiskykyä löytyy mytta onko sitten korjaaminen + osat hankalaa nuin vanhaan värkkiin ps. vehjettä ei välttämättä tarvi saada peltikilpiin paffiset riittää
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itse en ole mikään paras (tai edes keskiverto) kommentoimaan autojen ajo-ominaisuuksia koska eniten viihdyn vinssin narun jatkona ja kartan takana, mutta sen mitä eri vehkeitten apparina on ollut niin voin sanoa että volvolla ajaminen on ihan eri juttu kuin esim kierre jousi lj:llä tai Geellä.... Kyllähän se on todistettu monesti että eteneviä vehkeitä nuo volvot on oikeissa käsissä (Esim. Pylkkö ja Kilpeläinen)... kun vaan tietää miten sitä pitää käsitellä. Lainatakseni Kilpeläistä: " Jos se ei mee siitä niin sit se kaatuu.."
![]()
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jokunen vuosi takas ajelin päivän Samurailla joka oli alustaltaan täysin vakio ja alla oli 195 kitkat,oli suorastaan häpeällistä ajaa isolla renkailla ja joustoilla samalla aluella olkoonkin et talvi keli oli etuna.Aina kannattaa aloittaa harrastus halvalla ja yksinkertaisella autolla.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Moggi, kuten volvokin vaatii hieman erilaisen ajotyylin ja tottumisen heilumiseen ja "nyökkimiseen", kun molemmissa istutaan etupyörän päällä. Näin ollen myös etuylitystä on yleensä enemmän, kuin monissa muissa. Millaisessa maastossa olis tarkoitus ajella? Pehmeät suot ei välttämättä ole sitä moggien ja volvojen parasta aluetta, vaikka portaali akselit antaakin paljon etua maavaran suhteen. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
MoGGien kanssa kannattaa muistaa myös, että (ainakin lähes)poikkeuksetta ovat kuorma-autoiksi rekisteröityjä
Aiheuttaa tiettyjä hankaluuksia, esim suunnistuskisoissa, tietty jotain etujakin on...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Millaisessa maastossa olis tarkoitus ajella?
pohjanmaan poikien ajommastoihin ois tarkoitus ittensä tunkea harjoittelemaan ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onks siis niinku pääosin suota ja tasamaata? Silloin kannattais miettiä mahdollisimman kevyttä autoa, jossa tehokas sähkö/hydrauli vinssi ja isot renkaat ja lukot molemmilla akseleilla. Ja jos uutta suota, jossa pääsee hiippailemalla, niin välitykset pitäis olla todella tiheät. Omaan makuun vielä umpi hytti/ainakin ovet ylös asti ja katto kuskin päällä, niin ei ole aina syli täynnä kuraa ja vettä. Eli noista yllä olevista vaihtoehdoista suzuki olis varmaan kevyin, mutta vinssi puuttuu ja renkaat sais mielestäni olla rouheemmat. Niin ja toi on avo......eihän se kaikkia haittaa, mut iän myötä tullu ainaki ite mukavuuden haluisemmaks varsinkin jossain "kuraleikki" ajamisissa ![]() G500.....mitähän mahtaa painaa, onkohan vinssiä valmiina? Renkaat olis jo valmiiks ja lukotkin tuossa tais olla ja muistaakseni automaatti lodjulla, joka helpottaa omasta mielestäni suohiippailua (tähän on kaks mielipidettä aina ollu ja tulee aina olemaan ![]() Mutta kannattaa seurailla myyntipalstaa ja mietiskellä. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
kai sitä pohjanmaaltakin joku töyssy löytyy
ja kyllä tarkemmin ajatellen se umpikoppi kuskille saattas olla hyvä g500 kattelin olisko juttua rakentelusta täällä mutta ei löytyny mutta tarkkaillan ja nostatetaan kuumetta kyllä tätä foorumia seuraamalla alkaa jonkinmoinen kuva muodostua mikä olis ittelle hyvä vai pitääkö ostaa kaks hyvä + halpa |