Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   noviisille kampes (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93062)

omhi 17.01.2012 12:04

noviisille kampes
 



meinas unohtua
olis ainakin lavalla tasaanen teltanpaikka
kuva ei tartu mut kyseessä maajussin posti-moggi
http://script.nettix.fi/extra/common...ter_logoNL.gif http://script.nettix.fi/extra/common...ter_logoNL.gif

Eskimo 17.01.2012 20:20

Unoha ainaki tuo volvo.

Ihan yliarvostettuja kamppeita jos ei ole rakennettu helvetisti.

Ei joustoja, ei tehoa, ei ohjaustehostinta, syö saatanasti jne.

Akselinluovuttajaksikin liika kallis.

Byrocrat 17.01.2012 20:46

MB 300GD
 
Jos noista pitäis valita niin maallikon valinta olis 300GD :cool:
Kun tuolla Volvon lukkoja kehuttiin niin näyttäs tässäkin olevan lukot ja mettäajeluja silmälläpitäen muutakin varustelua!!

Lisätiedot
Lukot muuallakin kuin ovissa
come-up vinssi
palkki helmat
turbo otteessa
välijäähdytin
automaatti, Siekkisen rakentama ja vahvistama.
huoltoauto
33" otteessa
33x12,5-15 TSLät alla
HD ohjaus tanko ja hd päät( syksyllä vaihdettu)
pikku korotus otteessa
varashäly
optima 75A akku
perissä panssarit
raidetanko, ohjausiskari panssaroitu
pakoputki rosteria, ei tartee hitsailla

ugly_hj 17.01.2012 20:49

Mun mielestä paras olis toyota volvon porttaaleilla, mutta noista ostaisin tuon volvon, on lukot ja porttaalit jo vakiona ja vakioksi peto etenemään.

r2ree 18.01.2012 08:56

Kannattaa myöskin muistaa, noviisin, että mitä isommat renkaat, mitä enemmän lukkoja, mitä enemmän tehoa, sen pahempaan paikkaan sen saa jumiin..

Offailussa pärjää hyvinkin vakiolla autolla kun valitsee oikeat ajolinjat ja ajotekniikan.
Vinsi ja maastotunkki on aloittelijan parhaita kavereita.

Sitten ei kannata hommata mitään eksoottista vehjettä, mihin on vaikea saada varaosia tai hankala korjata

Opettelee ne ensin ja sitten hommaa jonkun räyhäkkään kikottimen

omhi 18.01.2012 09:37

mites noi pikku mogit esim . toi maajussin postimoggi ilmeisesti etenemiskykyä löytyy mytta onko sitten korjaaminen + osat hankalaa nuin vanhaan värkkiin

ps. vehjettä ei välttämättä tarvi saada peltikilpiin paffiset riittää

Eetza 18.01.2012 09:54

Itse en ole mikään paras (tai edes keskiverto) kommentoimaan autojen ajo-ominaisuuksia koska eniten viihdyn vinssin narun jatkona ja kartan takana, mutta sen mitä eri vehkeitten apparina on ollut niin voin sanoa että volvolla ajaminen on ihan eri juttu kuin esim kierre jousi lj:llä tai Geellä.... Kyllähän se on todistettu monesti että eteneviä vehkeitä nuo volvot on oikeissa käsissä (Esim. Pylkkö ja Kilpeläinen)... kun vaan tietää miten sitä pitää käsitellä. Lainatakseni Kilpeläistä: " Jos se ei mee siitä niin sit se kaatuu.." :)

sumpe 18.01.2012 10:22

Jokunen vuosi takas ajelin päivän Samurailla joka oli alustaltaan täysin vakio ja alla oli 195 kitkat,oli suorastaan häpeällistä ajaa isolla renkailla ja joustoilla samalla aluella olkoonkin et talvi keli oli etuna.Aina kannattaa aloittaa harrastus halvalla ja yksinkertaisella autolla.

Jare 18.01.2012 10:58

Mun mielestä tää:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85165

Onhan tuos pikku remppaa ens alkuun, mutta vois kuvitella siihenkin saavan myyjältä ainaki hyviä neuvoja.

Jare 18.01.2012 11:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja omhi (Viesti 841326)
mites noi pikku mogit esim . toi maajussin postimoggi ilmeisesti etenemiskykyä löytyy mytta onko sitten korjaaminen + osat hankalaa nuin vanhaan värkkiin

ps. vehjettä ei välttämättä tarvi saada peltikilpiin paffiset riittää

Kyl moggiin saa osia, mutta ei yhtä helposti ja vaivattomasti, kuin vaikka nyt toyota tai suzuki nyt esimerkkeinä. Tosin mogin akselit ja voimansiirto on melkoisesti paljon vahvempaa ja hyvin huollettuna kestää todella pitkään.

Moggi, kuten volvokin vaatii hieman erilaisen ajotyylin ja tottumisen heilumiseen ja "nyökkimiseen", kun molemmissa istutaan etupyörän päällä. Näin ollen myös etuylitystä on yleensä enemmän, kuin monissa muissa.

Millaisessa maastossa olis tarkoitus ajella? Pehmeät suot ei välttämättä ole sitä moggien ja volvojen parasta aluetta, vaikka portaali akselit antaakin paljon etua maavaran suhteen.

pee 18.01.2012 19:11

MoGGien kanssa kannattaa muistaa myös, että (ainakin lähes)poikkeuksetta ovat kuorma-autoiksi rekisteröityjä

Aiheuttaa tiettyjä hankaluuksia, esim suunnistuskisoissa, tietty jotain etujakin on...

omhi 19.01.2012 23:09

Millaisessa maastossa olis tarkoitus ajella?

pohjanmaan poikien ajommastoihin ois tarkoitus ittensä tunkea harjoittelemaan :o

Pauli 19.01.2012 23:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 841148)
Jos noista pitäis valita niin maallikon valinta olis 300GD :cool:
Kun tuolla Volvon lukkoja kehuttiin niin näyttäs tässäkin olevan lukot ja mettäajeluja silmälläpitäen muutakin varustelua!!

Noista vaihtoehdoista ottaisin minäkin mersun.

Jare 20.01.2012 10:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja omhi (Viesti 841883)
Millaisessa maastossa olis tarkoitus ajella?

pohjanmaan poikien ajommastoihin ois tarkoitus ittensä tunkea harjoittelemaan :o


Onks siis niinku pääosin suota ja tasamaata? Silloin kannattais miettiä mahdollisimman kevyttä autoa, jossa tehokas sähkö/hydrauli vinssi ja isot renkaat ja lukot molemmilla akseleilla. Ja jos uutta suota, jossa pääsee hiippailemalla, niin välitykset pitäis olla todella tiheät. Omaan makuun vielä umpi hytti/ainakin ovet ylös asti ja katto kuskin päällä, niin ei ole aina syli täynnä kuraa ja vettä.

Eli noista yllä olevista vaihtoehdoista suzuki olis varmaan kevyin, mutta vinssi puuttuu ja renkaat sais mielestäni olla rouheemmat. Niin ja toi on avo......eihän se kaikkia haittaa, mut iän myötä tullu ainaki ite mukavuuden haluisemmaks varsinkin jossain "kuraleikki" ajamisissa:D

G500.....mitähän mahtaa painaa, onkohan vinssiä valmiina? Renkaat olis jo valmiiks ja lukotkin tuossa tais olla ja muistaakseni automaatti lodjulla, joka helpottaa omasta mielestäni suohiippailua (tähän on kaks mielipidettä aina ollu ja tulee aina olemaan;)).


Mutta kannattaa seurailla myyntipalstaa ja mietiskellä.

omhi 20.01.2012 11:01

kai sitä pohjanmaaltakin joku töyssy löytyy
ja kyllä tarkemmin ajatellen se umpikoppi kuskille saattas olla hyvä
g500 kattelin olisko juttua rakentelusta täällä mutta ei löytyny

mutta tarkkaillan ja nostatetaan kuumetta kyllä tätä foorumia seuraamalla alkaa jonkinmoinen kuva muodostua mikä olis ittelle hyvä
vai pitääkö ostaa kaks hyvä + halpa

Eetza 20.01.2012 12:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 841347)
Mun mielestä tää:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85165

Onhan tuos pikku remppaa ens alkuun, mutta vois kuvitella siihenkin saavan myyjältä ainaki hyviä neuvoja.

Toi edellä mainittu vermehän olisi loistava ratkaisu sekä suolle että mäkiin ja kaikkeen siltä väliltä... Ainakin oman näkemäni perusteella...

Tos on linkki Koskisen Jeepistä... mäki herkuttelua ja suo hiippailua
http://www.youtube.com/watch?v=aEPCv3XScvw
http://www.youtube.com/watch?v=t0DLn...eature=related

Tossa ois referenssinä Kilpeläisen volvon etenemistä (vaatii eri ajotyylin :)
http://www.youtube.com/watch?v=9ca2v...eature=related

omhi 20.01.2012 12:43

tuolla sais kyllä kylän kioskilla sulan hattuun ja pyllyyn :eek:

myyntitiedoista meni puolet tavaroista yli hilseen mutta kuvat kertoo noviisillekkin että nyt syytä suorittaa allah-kumarrus

se koliseva moottori ei vaan oikein houkuta :(

oliko siinä volvossa kaasupoljinta ollenkaan vai vaan on/off kytkin

Korpikumpu 20.01.2012 12:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja omhi (Viesti 842011)
tuolla sais kyllä kylän kioskilla sulan hattuun ja pyllyyn :eek:

myyntitiedoista meni puolet tavaroista yli hilseen mutta kuvat kertoo noviisillekkin että nyt syytä suorittaa allah-kumarrus

se koliseva moottori ei vaan oikein houkuta :(

oliko siinä volvossa kaasupoljinta ollenkaan vai vaan on/off kytkin

Eikös se oo parasta, kun kuulee, että kone käy ;)

Eetza 20.01.2012 12:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja omhi (Viesti 842011)
tuolla sais kyllä kylän kioskilla sulan hattuun ja pyllyyn :eek:

myyntitiedoista meni puolet tavaroista yli hilseen mutta kuvat kertoo noviisillekkin että nyt syytä suorittaa allah-kumarrus

se koliseva moottori ei vaan oikein houkuta :(

oliko siinä volvossa kaasupoljinta ollenkaan vai vaan on/off kytkin

on siinä... teoriassa... mut Kilpeläisellä on joskus käyny tapaturma ja sen jälkeen sen polvinivel on reistaillu eli se aina loksahtaa suoraksi lukkoon kun yrittää pikkasen taivuttaa jalkaa eteenpääin... :)

Koskisen Jukalta (Jeeper) saa varmaan lisätietoa jeepistä....

omhi 20.01.2012 20:50

mites onnistuu naapurista (ruottista) tuonti :confused:

jos ostaa auton tuo trailerilla suomeen eikä meinaakkaan kilvittää suomeen

niin saako siihen sitten millään niitä siirtokilpiäkään ostettua safarien ajaksi ja joutuuko jokatapauksessa jotain veroja tuonnista maksaa :confused::confused:

Eskimo 22.01.2012 11:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja omhi (Viesti 842148)
mites onnistuu naapurista (ruottista) tuonti :confused:

jos ostaa auton tuo trailerilla suomeen eikä meinaakkaan kilvittää suomeen

niin saako siihen sitten millään niitä siirtokilpiäkään ostettua safarien ajaksi ja joutuuko jokatapauksessa jotain veroja tuonnista maksaa :confused::confused:

Eihän siinä kun käy hakeen.
Siirtolappuja saa runkonumeron perusteella.

omhi 22.01.2012 23:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 842737)
Eihän siinä kun käy hakeen.
Siirtolappuja saa runkonumeron perusteella.

nuin helppoa :eek:

ja sillä saa sit osallistua safareille ja vaikka suunnistus kisaan

siis kai siinä ny joku mutka on ei voi olla noin helppoo :eek:


Sivu luotu: 09:08 (GMT +2).